Dressyrpass 1

Idag hade vi ett mycket och lärorikt pass, Emlan tränade oss med svåra och roliga övningar, fick mycket beröm så det kändes bra! :D


Vi började med att korta av ridhuset så det inte var för stort sedan så gjorde vi serpentiner med 3 bågar, När Wilda kändes bra i det så la vi på volter vid varje båge vilket gick superbra.
När vi fått Wilda lugn och verkligen koncentrerad i dom kunde vi lägga på nästa moment, vilket var att lägga in ett avbrott till skritt varje gång jag passerade medellinjen, hon lyssnade super på det men blev lite uppstressad ibland, men det var ju första gången i detta ridhuset så det är förståeligt.

Efter denna övningen så red vi ut på fyrkantsspåret igen och fattade kort galopp, hon lyssnade väldigt bra på min fattning och det gick bra, sedan för att verkligen vara säker på att hon lyssnade så ökade vi galoppen på kort sidorna och sänkte på långsidorna.

Sista övningen gick ut på att göra 8 volter i Trav och Galopp, först så var det bara i trav som vi gjorde dessa 8 volter men sedan så skulle jag öka hennes galopp i mitten och göra nästa volt sen sakta av till trav igen och göra sista halvan, superbra övning!

Jag vill också säga ett tack till Emelie Silverhaven för denna underbara, lärorika och roliga lektion! :)


Gillar ni att läsa om ridpassen? :)

Postat av: Tuva Goldvalley@SS

Är det för mycket text så läser jag lite dåligt, men jag ääälskar att kolla på bilderna :D

Får man fråga om du vill dela med dig om hur du sparar din header för att få så bra kvalité på den? C:

Svar: jag sparar den som GIF som man ska i photoshop ;3
Amanda ~

2013-04-04 @ 15:12:23
Din bloggadress: http://fluffyfighter.blogg.se
Postat av: Tuva Goldvalley@SS

GIF som i spara för internet saken eller GIF som i vanliga "spara som"? :o jag får aldrig till det, dom blir heelt knasiga :c

Svar: för internet :)
Amanda ~

2013-04-04 @ 17:03:11
Din bloggadress: http://fluffyfighter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0