Denna simmätare.

Dagens ämne blir: SIMMÄTARE
Alla har väl flera gånger i sitt SSO liv stött på denna vackra mätare som fylls med gult på några sekunder och skickar tillbaka en på land. Varför finns den, jo jag förstår att man inte ska kunna simma flera mil eller simma över till jorvik. Men jag hade hellre sett en osynlig vägg en bit ut. 
Denna bilden kunde ha blivit väldigt mysig och fin om inte simmätaren kommit upp, jag vill kunna ta massor av badbilder då jag älskar sommar, sol och bad♥
Tänk att kunna simma fritt tills en gräns kommer en bra bit ut, kunna ta massor av fina bilder och ha kul i vattnet med sina hästar och vänner. Jag tycker absolut att den ska tas bort, dels för att man ska kunna bada utan att skickas upp på land igen, det är så himla tråkigt, o sedan som jag redan sagt ska man kunna ta bra bilder utan den, det är väldigt bra för oss som bloggar! :)

Vad är eran åsikt?

Postat av: Abril Riverwright

Ja jag stör mig på den så himla mycket asså! Försvinn ur mitt liv!!!! xD håller helt med dig, det skulle vara skitmöösigt att bada så med hästisarna men nu går det inte! Man kan ju redigera bort mätaren men då är det ju bara låtsats typ, plus att man bara kan va i vattnet en jätteliten stund

2013-08-16 @ 16:45:24
Din bloggadress: http://abrilriverwrigt.bloggo.nu
Postat av: Matilda Greenstone

Jag håller helt med :3

2013-08-16 @ 16:51:42
Postat av: Anonym

TA BORT DUMMA MÄTARE!!>:(
Lol..:P

2013-08-16 @ 16:54:47
Postat av: Nele Shorthaven

Håller absolut med jag vill kunna vara i vattnet länge och bada där det blir djupt

2013-08-16 @ 17:02:11
Postat av: Sylvie Yellowstone

Håller med! :) Det finns dock en gräns, den märker man om man är på ställen där man inte kan komma lika långt ut (t.ex. på ställen i Jorvik där man skulle kunna komma över till Södra Jorvik utan att mätaren hann fyllas) :>

2013-08-16 @ 17:35:00
Din bloggadress: http://sylvieyellowstone.blogg.se
Postat av: vilda goldstar

håller med

2013-08-16 @ 17:57:57
Postat av: Myra Riverfall

De har den ju inte bara för Södra Jorvik, precis som Sylvie nämnde finns det redan en osynlig gräns så det tar stopp och man kan inte simma längre än så. Det har också med att göra att man inte ska simma över floderna som genväg ist. för att rida på broar osv som just nu är ett måste. Det skulle gå snabbare att bara simma över floderna och folk skulle åka mindre transport (även fast det kanske bara skulle bli en liten skillnad). Transport kostar för oss = dem tjänar på det. Så de vill ju naturligtvis att vi fortsätter åka så mycket transport.
Tycker dock det är jättetråkigt då bada med sin häst är bland det roligaste som finns! En annan lösning vore möjligen att de ordnade specifika ställen där man kunde simma väldigt djupt alltså en ordentlig badplats lite här och där. Så för er bloggare skulle det då gå att ta fina screenshots när ni badar utan att bli störda av den otroligt stora och gula(och fula) mätaren haha :(

2013-08-16 @ 18:24:06
Postat av: Emma

Min åsikt.

Simmätaren borde hackas i bitar och tryckas upp i någons röv.

2013-08-16 @ 19:38:21
Din bloggadress: http://teengan.blogg.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Jag tror att det delvis är för att man inte ska kunna simma över till Södra Jorvik. Men på vissa ställen är det kraftfält som hindrar en...?
Så jag håller helt med! Men när Södra öppnas kanske de på samma gång tar bort simmätaren!
Hooooooooppas!

2013-08-16 @ 19:51:30
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Jag tror att det delvis är för att man inte ska kunna simma över till Södra Jorvik. Men på vissa ställen är det kraftfält som hindrar en...?
Så jag håller helt med! Men när Södra öppnas kanske de på samma gång tar bort simmätaren!
Hooooooooppas! Och hur coolt hade det inte varit att kunna hoppa av i det djupa och simma brevid hästen???!!!! Och då kanske man skulle köpa badkläder i en speciell butik i t.ex Fort Pinta eller Moorland (så alla - även ickeSR - kan köpa dem) eller i vanliga klädbutiker.

2013-08-16 @ 19:53:06
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda Silverwater

Jag tycker det skulle vara jättebra om simmätaren togs bort, men jag skulle även bli nöjd om den sattes i hörnet så man i alla fall kan få bra bilder på sig och sin häst. :)

2013-08-17 @ 17:35:08
Din bloggadress: http://Silverwater.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0