Ett byte som slutade oväntat

Min egna lilla Santos fick jag ett erbjudande på av en väldigt härlig kvinna som bor i närheten av Goldspurs gård som tränar hästar på hög nivå. Hon hade sett oss träna och visste direkt att han skulle vara en häst för henne och att han hade det lilla extra, hon erbjöd mig att komma till hennes gård för eventuellt göra ett byte. 

När jag kom till gården så visade hon med ett leende en av hennes Svarta vackra araber, underligt nog var han också döpt till Santos (Spacestone) precis som min, det var en väldigt känd häst för flera år sedan som båda var döpta efter. Hon tog ut Araben i en hage för att låta mig se lite bättre på hur han rör sig. Han var väldigt busig och härlig och ville visa upp sig samtidigt som han flera gånger gick fram till mig och ville gosa - jag blev helt såld på honom och bytet skulle göras. 

När bytet skulle ske och jag lämnat av min Andalusier hos Gunilla för att plocka hem Araben så såg jag en liten hingst sticka fram sin lilla mule för att hälsa, Gunilla berättade om honom o Santos som hade varit tillsammans sedan de föddes, tyvärr så klarade hon inte av att behålla dom och det var svårt att hitta någon som ville ha båda så hon hade gett upp hoppet om att låta dom få flytta tillsammans. Jag blev lite ledsen av det men började ta ut Santos för att åka hemåt när jag ser blicken i Palominoarabens ögon, jag kunde inte ta hans bästa vän ifrån honom så jag bad iallafall om att få titta på honom i hagen. Gunilla tog ut honom och berättade att hans namn var Danne (daydancer). Han rörde sig fint och gav mig också den varma känslan i hjärtat så jag bestämde mig för att köpa honom.  
Jag fick hjälp att lasta in dom båda och det känns som ett bra köp!

Daydancer (Danne)                                      Spacestone (Santos)
Ålder: 8 år                                                   Ålder: 8 år
Färg: Palomino                                              Färg: Svart
Ras: Arabiskt Fullblod                                     Ras: Arabiskt Fullblod
Temperament: Busig, Pigg                             Temperament: Kärleksfull, Lugn
Inriktning: Hoppning                                      Inriktning: Dressyr

Postat av: Alexandra mcbard

Rikis.

2013-12-18 @ 17:32:34
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Du köpte 2 hästar?? Förvånande :O Du kommer tillslut göra så att jag också köper en arab!

2013-12-18 @ 17:32:53
Postat av: Britney Moonwood

Dom är båda adorbs *-*

2013-12-18 @ 17:37:46
Din bloggadress: http://moonwood.blogg.se
Postat av: Amanda Silverfield ❤

Fuu :c Jag har nt en enda och du har 2 st ! xD Avis hääär!

2013-12-18 @ 17:42:05
Din bloggadress: http://AmandaSilverfield.bloggo.nu
Postat av: Carro

Hur mkt kostar dom? :)

Svar: 910 SC
Amanda ~

2013-12-18 @ 18:37:12
Postat av: Anna Rainforce

Får man starcoins om man säljer en häst? Isf, hur mycket?

2013-12-18 @ 18:40:27
Din bloggadress: http://starstablegalaxy.blogg.se
Postat av: Zoe Yellowtree

den 2a och tredje bilden på den svarta araben var magisk

2013-12-18 @ 19:28:55
Postat av: Chloe Seacake

Snälla svara på denna fråga: Hur mycket sc har du?

2013-12-18 @ 19:54:57
Postat av: Lucy Macwright

Aww :'D Vad sött!

2013-12-18 @ 23:13:29
Postat av: Vanessa Bunydawn

Jag tycker du gjorde ett bra köp på båda dem är så söööööööööööööööööööööööööötaaa!!!!!!!!!!!!!!! :D

2013-12-19 @ 07:41:32
Postat av: Michelle Lighthill

Santos och danne e så söta har en svart arab :D

2013-12-22 @ 22:19:10
Postat av: cora waterdaughter

hej! jag undrar hur man gör när hästen går av sig skälv eller alltså när ryttaren inte syns snälla berätta det.jag är super nyfiken! du kanske skulle kunna maila det åt mig snälla :)

2014-04-22 @ 17:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0