Miljöträning för Danne och Totte

Jag och Anna har inte riktigt hunnit att ta ut hästarna runt om i Jorvik för att låta dom se den nya miljön, det finns väldigt mycket varken Danne eller Santos har fått se då dom mest varit i sina hagar och tränats i paddock o ridhus hos Gunilla. Jag själv vill att de ska ha chans att få komma ut och träna i skog och allt möjligt för att få en variation i vardagen och Anna har samma tanke.

Jag och Anna tog iallafall tag i att visa Danne och hennes arab Totte runt i Skördebygden som är deras hem. Danne som är väldigt framåt och glad samtidigt som han är väldigt orädd och snäll så fick han gå först det mesta av tiden, Totte är väldigt het i temperamentet och väldigt nervös. Det gick bra och trots att Totte försökte massor så funkade dom tillsammans och han höll sig vid Danne. En flicka i stallet följde med och fotade deras första ridtur eftersom vi gärna vill ha det som ett minne med dom, så det blir ganska många bilder att visa upp!

Vi hoppade faktiskt en stock som hade fallit ner när vi kom in i gröndal, det kändes som att det skulle funka för båda hästarna och Danne är ju väldigt duktig i hoppning. Det gick som planerat och båda hästarna flög över precis som att det inte var några problem alls så det kändes väldigt bra.

Ni får gärna sprida inlägget under vidare eftersom det fick väldigt bra respons och många vill att det ska spridas och de skulle väl vara bra att de kommer ut men bara om ni skriver att det kommer härifrån! :)

Postat av: Zora

Kan man byta man på hästen, eller har den samma programmering som frieserhästarnas man?

Svar: man kan bara byta till knoppar :3
Amanda ~

2013-12-20 @ 17:55:20
Postat av: Vanessa Bynydawn

dem är så söta har en sådan där häst som Anna har på bilderna

2013-12-21 @ 12:36:36
Postat av: Vanessa Bynydawn

en svart Arab :D

2013-12-21 @ 12:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0