Veckans område

Under en vecka har nu "Veckans vän" varit öppen för anmälan, den lilla tävlingen är nu avslutad och jag har gått på den finaste kommentaren som jag tycker ni gav om era vänner, det var en kommentar som berörde mig extra mycket. Kommentaren skrevs av Matilda Rahm och löd

"Jag skulle vilja nominera min vän som är min allra godaste vän. Genom sin uppväxt kämpat med allt skolan, ridningen, kamratskap osv utan vetskap om att hon bar på en obotlig diagnos. Nu kämpar hon för att acceptera den och lära sig leva och hantera den. Men den psykiska påfrestningen har lett till ytterligare en diagnos som nu handlar om leva eller dö. Sakta har hon återhämtat sig och försöker att leva livet fullt ut och har valt att kämpa. Hon har byggt upp en blogg som enbart kretsar runt det hon brinner för, djuren. Hon har själv berättat att det är genom dom hon kan leva och känna lycka. För ett tag sedan ( jag tror ett halvår) hittade hon genom en annan kompis till star stabel. Till den världen brukar hon fly till när verkligheten blir för tung och jag vet att det tillsammans med djuren bär upp henne och får henne att kämpa ännu hårdare, mot sin sjukdom och mot sin diagnos. Det som också gör att jag vill nominera henne är att hon klagar aldrig och hon har så stor empati för andra att hon alltid sätter sig själv åt sidan. Hon är en god lyssnare och vill alla väl en såndär vän alla borde få ha <3"

Kommentaren skrevs till hennes kompis Elin Moondaughter som bloggar på bloggen djurkvinnan.blogg.no. Den kommer finnas i min länklista tills nästa lördag! 

Denna veckan handlar det om Veckans Område, där ska ni beskriva det bästa området ni gillar på Star Stable Online. Jag vill att ni skriver utförligt om varför just de området är din favorit för att ha större chans att vinna. Jag kommer välja den kommentaren som är mest välskriven och ger mest känsla.

Priset är precis som förra veckan en länk under "bloggar jag läser" samt en länk i inlägget där vinnaren presenteras. Har du ingen blogg så kan du skriva en kompis blogg som du vill ska få sin blogg länkad där! ;)

Ni får anmäla er tills på Fredag och på Lördag presenteras vinnaren. Lycka till.
Bild i repris

Postat av: Simone Liondaughter

Ända sen början har jag alltid ställt mig på jorviks högsta berg.berget i firegrove.Jag ställer mig där när jag vill minnas mina stunder eller när jag är ledsen.jag flyr dit när jag vill ha en tyst stund med min häst sess eller nån annan häst.jag bara älskar min starthäst silverprinsess oh jag byter inte ut hennemot 15 0000000000000000 sc.jag har min egen lilla hemliga plats på berget som jag inte berättar.ibland så ställer jag mig med henne och bara tänker för mig själv att jag har henne om jag är ledsen.i de svåra stunderna där man jagar mg så flyr jag upp dit och står där med henne.så därför är bergen i firgrove min favorit plats.

2013-12-21 @ 22:44:38
Din bloggadress: http://thebesthorsestable.bogg.se/
Postat av: simone igen

skrev fel adress till min blogg här är den rätta

2013-12-21 @ 22:45:59
Din bloggadress: http://thebesthorsestable.blogg.se/
Postat av: Jenny Skydawn

Det är en liten skogsdunge nära Jorvikstallet. En liten mur har den, två träd och några få blommor. Jag brukar rida dit när jag ska fota, känner mig ensam eller bara vill vara där för att typ drömma mig bort. Det brukar aldrig vara någon där. Nu på vintern är det extra fint för det är snö där och vattnet nedanför ser fruset ut. Men ändå är det inte mycket snö där. Det är ett trivsamt ställe helt enkelt och jag skulle inte kunna välja bort det. Platsen säger så mycket!

2013-12-21 @ 22:57:53
Din bloggadress: http://www.skydawnn.blogg.se
Postat av: Aixa Shynight

Min favorit plats i Jorvik är Gröndal. Gröndal har gjort så mycket fantasi för mig och till och med andra spelare! Gröndal är så vackert för de har så mycket detaljer som är extra gjorda för oss StarStable-fans. När vi rider igenom vackra Gröndal ser man bara vitt och lite grann grönt i vinter. Det glänser och ger inspiration av att ta den perfekta bilden i just Gröndal. Den är just känd för att ta extra vackra bilder och man ser nåt nytt varje dag man rider in i fin fina stället, Gröndal. Hästarna får leka fritt med sina vänner bland träd och buskar. Jag tycker själv att man borde gilla Gröndal! Det är så sjukt vackert och många noggranna detaljer i varje blad och stock. Det är därför jag älskar Gröndal.

2013-12-21 @ 23:26:35
Din bloggadress: http://JorvikOn.blogg.se
Postat av: alicia pandapaw

hej min favo plats är jodvik stallet det är mysigt där och där kan jag vara med mina hästar där jag kan göra dom fina det är som ett hus eller vad jag ska säja :P men den har en padock stall djur små tävlingar jo därför tycker jag att det stället är best för man kan aldrig ha tråkit där jag har alltid något att djöra :D

2013-12-22 @ 07:05:42
Postat av: Sofia Goldwood

Min absoluta favorit plats i starstable är nog Moorland. Dom har hjälp mig att komma igång spelet och att lära känna andra. Och stallet är aldrig tom varje gång man kommer finns det människor som kommer fram och säger hej! Och jag har träffat mina absoluta bästa vänner där som hjälp mig genom spelet. Och Moorland var det första jag såg på spelet... Tänk vad mycket moorland folket hjälp oss genom spelet!

2013-12-22 @ 07:36:03
Din bloggadress: http://sofiagoldwoodstarstable.blogg.se
Postat av: Bella Seaside

Min favvo plats är nog gröndal. Det är så vackert med alla fina träd, och där är verkligen levande! Alla stubbar och stockar finns där, ger en stor känsla av verklighet. Svamparna och den fina marken.... Marken är perfekt för en galopp och svamparna är ju liksom *-*

Jag känner att när jag är där så lever jag och njuter. Där är känsla av liv!

2013-12-22 @ 07:54:33
Din bloggadress: http://starstableryttarna.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja säga GÅD men efter som jag är i level 12 så kanske det inte är så mycket att beskriva om det >.< Annars är det Där borta vid dom görma herdarna <3 Älskar och rida med hästen i det vackra gräset och springa i vattnet, jag älskar också och ta en piknic där <33

2013-12-22 @ 08:35:52
Postat av: Anonym

Stora vackra träd som omsluter en, känslan av trygghet som hänger i luften. De snötäckta partierna man inte får nog av och det vackra ljuset som gör en lugn. Den oändliga variationen gör att man aldrig tröttnar. Murar, svampar, stubbar, allt är så verklighetstroget. Allt är så vackert bara.

Gröndal-stället där drömmar kommer till liv

2013-12-22 @ 09:34:08
Postat av: Gloria Slowwater

Skrev förra

2013-12-22 @ 09:35:30
Postat av: Alexandra Mistdawn

Bästa platsen är helt klart GÅD. Varför? Jo, jag tycker att det känns så tomt där och det är så mysigt att trädens löv skiftar i många olika höstnyanser, och det gör GÅD så speciellt. Här finns också många ställen där man kan få vara ifred, och det diggar jag!

2013-12-22 @ 09:43:19
Din bloggadress: http://alexandramistdawn.blogg.se
Postat av: Elvira Loudforce

Jag själv tycker nog att Gröndal är "bäst" men den är också välgjord, man kan t.e.x se svampar ( som känns verkliga ) och typ mura och sånt, och man kan typ gömma sig i Gröndal om någon typ följer efter en ( xD ) eller om man då vill va ifred,det tycker jag är bra! Kraam♥

Jag försökte kopiera en bild på Gröndal men det kanske blir en länk (vet inte)
Här kommer den: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR9bZ99JTqPRqJePOg3IzPOVlGgtMNF4DaUA0-8J3-ilW61rqY0bA

2013-12-22 @ 10:01:36
Din bloggadress: http://elviraloudforcestarstableonline.bloggo.nu
Postat av: Esmeralda Eastdotter

♥De glömda hedarna♥ Denna platsen betyder mycket för mig, det är en fredfull plats med ett täcke av mystik bäddat omkring...Hit kan man rida om man vill vara ifred, är ledsen eller om man bara vill andas in den friska luften som finns där. Här kan alla vara, människor, djur, vilddjur, ja precis alla. Det är ganska tomt på hedarna och just därför så fridfullt och lugnt. Mystik existerar här precis som över hela Jorvik, med bedrövade Drews farm, utsikt över havet och ett övergivet stall mitt i allt. Det uråldriga trädet slog sin rot här för många hundra år sedan och står kvar ännu idag omgiven av äkta svampar och med en stor öppning i sig. Här finns stora ängar, där många unghästar släpper lös all sin energi, men också gamla hästar vilar på de gömda hedarna. Man kan även glimta Jorvikstallet om man står på rätt ställe. På somrarna är vattnet varmt och härligt att simma i, även fiskemänniskor får upp sin önskefångst på broarna omkring hedarna. De gömda hedarna är onändligt och det känns som om att de aldrig tar slut. ♥♥♥♥♥

2013-12-22 @ 11:53:43
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Oups, menade nog GLÖMDA hedarna, inte gömda :P

2013-12-22 @ 11:55:40
Postat av: Esmeralda Eastdotter

...Och en till sak. OM, jag säger bara OM jag skulle vinna så vill jag att min vän Viktoria Catpaws blogg får vara med på länklistan. viktoriacatpaw.blogg.se

2013-12-22 @ 11:59:44
Postat av: Lovisa underlee

Det glömda hedarna är nog min favorit plats. Hur kan ett sånt fint ställe vara glömt? När man måste samla tankarna så är det ett perfekt ställe att vara på ;) Oftast ingen där lugn och ro och man får vara i fred. Glömda hedarna är en plats för mig som jag nästan alltid går till. Ja som jag sa ingen där ett underbart ställe med picknick och en sjö osv... Så det gömda hedarna är nog mitt favvo ställe <3

2013-12-22 @ 12:07:36
Din bloggadress: http://lovisaunderlee.blogg.se
Postat av: Ximena Darkwood

Dom glömda hedarna,där kan man rida med sina vänner och det brukar inte vara så många där,Det finns sjöar och stränder att rida till ungifär på andra sidan ridhuset,Det är också kul där föratt det är så stort och att det finns picknick platser där man kan fika,Det är så mysigt att få rida där skälv med chatten stängd och bara ha lugn och ro det är bästa platsen när det är för mycket folk vid alla byar och så.Det blir bästa platsen på sso. <3

2013-12-22 @ 12:31:21
Postat av: Amanda Silverlord

Min favorit plats e nog muren i Jarlaheim bara älskar den vet inte varför eller joo, det e så fin utsikt nästan ingen där och bara ja helt perfekt där :)


PS: Har ingen blogg och kommer inte på någon kompis blogg ;D

2013-12-22 @ 13:05:45
Postat av: Stella Bluewater

Jag tycker mycket om Firgrove! Det finns fin natur,finns många fina picknikplatser,badplatser och ställen att bergsklättra <3

2013-12-22 @ 18:07:38
Din bloggadress: http://Stellabluewater.bloggplatsen.se
Postat av: Madison Skystar

Hahah det här var inte svårt! xD Mitt favoställe har alltid varit äppellunden! Det är så himla fint där både på sommaren och på vintern. På sommaren är allt grönt och de röda äpplerna blir något som man tittar på först av allt när man kommer dit. På vintern är allt vitt och de röda äpplerna passar så bra mot de vita träden. Älskar också stranden där. Kan stå där i flera timmar och bara se på havet och tänka på allt typ xD Brukar rida dit när jag e ledsen eller om det är något svårt beslut jag måste göra eller om jag måste tänka över något. Man kan fota sååå fina bilder där också! Äppellunden var också det första stället jag red till när jag blev sr. Hade sett bilder på äppellunden och bara älskat det totalt! Det är också så litet och mysigt!
♥Äppellunden♥
Btw har ingen blogg och kommer inte på någon kompis heller.

2013-12-22 @ 18:38:24
Postat av: Maja Starside

Mitt favvoställe är Äppellunden ♥ Så fort man kommer dit, så ser man alla fina äppelträd och man vill bara galoppera i full fart. Jag känner mig otroligt fri, och om man har event's eller sånt är det ett jättebra ställe att leka ♥ Det är så nära vattnet också och man kan rida ner och bada lite en varm sommardag om man känner för det. Det är heller inte så mycket folk (oftast) och då kan man rida dit och bara stå och vara ifred.

2013-12-23 @ 09:36:18
Din bloggadress: http://majastarside.blogg.se
Postat av: Saga Sagis Hallonet Korven Hallonkorven Pandan SunstarS

Mitt favoritställe...hm... Äppeludden. På Äppeludden kan man för det mesta ta det lugnt och bara gå runt och tänka. Tänka på vad man vill. Där finns en liten udde där man kan se Fort Pinta och Törne. Stranden är lugn och det är skönt att gå längs kusten. Extra fint är där under solnedgången, då naturen pustar ut och allt ligger stilla. Äppeludden är en liten plats, men kan väcka många otroligt fina minnen. På vintrarna brukar jag rida dit och leka i snön med mina hästar. På somrarna brukar jag då ta med en kompis o grilla korv, eller ha picknick. Ibland leker jag o en kompis vildhäst och allt blir så roligt. Nära Äppeludden finns också en väldigt, väldigt speciell plats. Ms. Hill o Mrs. Hil's grav. Graven ligger gömd bland träden o buskarna, men jag bruka gå dit när jag väl är i Äppeludden.

I Äppeludden kan jag Bo om jag så kunde. Äppeludden väcker många, både sorgliga och glada minnen för mig.

2013-12-23 @ 09:46:47
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Saga Sagis Hallonet Korven Hallonkorven Pandan SunstarS

Eh...förlåt det var inte meningen att två samma kommenterar skulle dyka upp, mst ha blitt ett fel. :o

2013-12-23 @ 09:47:59
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Ida Silverrock

Min plats är väl inte någon plats. Det är min plats som klubbägare till Sparkle Roses. Sparkleroses.bloggo.nu. Dom är mitt allt, dom är min själ, mitt hjärta, mitt ALLT! Sparkle Roses är min speciella plats, för jag älskar dom så mycket. <3 läs gärna klubb-bloggen: sparkleroses.bloggo.nu. Ni är mitt allt <3

2013-12-23 @ 10:04:22
Din bloggadress: http://horseheart.bloggo.nu
Postat av: Chloe Seacake

Jag har flera favoritplatser på Jorvik, jag tar Everwindfälten. Det är en stor plats där man kan vara själv med sin häst och bara ta det lugnt. Det passar att gå dit när som helst. Ibland kanske man är ledsen och bara behöver vara ensam med sin häst, ett perfekt ställe för det. Det är så fritt så man kan helt enkelt bara vara där själv där om man vill, annars kallar man bara på några vänner om vännerna vill rida runt med dig. Everwind är så vackert enligt naturen ♥ Man kan fota, rida runt, leka lekar, tävla och mycket mer. Även om det är tomt så är det faktiskt bra. Tänk om det var som på Moorland, det skulle ju varit rena kaosen om man skulle vilja vara själv, haha :D Nej men det är bra att det är tomt. Helt fritt! c: På sommaren är det bäst på Everwindfälten (enligt mig). Gräset är grönt, solen skiner och det blir jättefina bilder om man vill fota lite. Det är liksom inte som andra platser, att alla samlas och trängs utan man är långt bort ifrån varandra! ;D Och om man ställer sig på något litet berg vid Everwindfälten så ser man vad vackert det är. Om det är någon yngre som till exempel Gretchen är det ett PERFEKT ställe för man kanske vill leka som ganska många vill göra. :'D Man kan också fira en födelsedag, kanske att du och din häst fyllt ett år tillsammans!

Everwind ♥

2013-12-25 @ 17:39:34
Din bloggadress: http://seacakechloe.blogg.se
Postat av: Josefine Skyside

Man skulle kunna säga att hela StarStable är som en tillflykt för mig, en plats där man kan få vara vem man vill och inte behöva påverkas av hur man är irl. Det finns många ställen på sso som jag gillar, men mitt absolut favoritställe är Bedrövade Dews Farm. Det är ett ställe där allt är lugnt och stilla, man får vara ifred utan att någon stör. Det händer då och då att man bara inte orkar med tjatet från alla eller råkar ut för något allmänt jobbigt i spelet och känner sig less, då är det som att jag dras till sådana ställen där ingen annan gillar att vara, som Bedrövade Dews Farm. Där är det som om allt släpper. Man står och tittar ut på utsikten, helt ensam.

Min bloggadress är http://jorvikworld.blo.gg/

2013-12-26 @ 08:47:09
Din bloggadress: http://jorvikworld.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0