Byta konton med sina vänner

Jag tänkte ta upp ämnet om att byta Konton med varandra, ett intressant ämne om jag får säga det själv. Det är ju alltid roligt att få logga in på folks konton och testa rida lite andra hästar än sina egna men det finns ju massvis med risker att göra det. 

Jag bytar ganska ofta konton med mina vänner, men bara om jag verkligen litar på dom.. för vem vet om dom skulle sälja mina hästar? eller kanske mina kläder? det minsta man behöver oroa sig för är att dom ska byta lösenord och hacka, för har dom inte inlogg till din Email så kan du lätt byta tillbaka ditt lösenord genom att skicka ett "glömt lösenord" mail. 

Mina tankar är att man absolut inte ska byta konto med någon man känt i 1 månad eller mindre, men har ni känt varandra länge och du känner dig helt säker på att du litar på personen så ja, sure byt konton! 
Sedan så är det ju ditt fel om något händer och supporten kommer inte att hjälpa till då det var DITT ansvar att se till så inget händer med ditt konto. Det var inte dom som gav ut ditt lösenord till andra spelare utan det var du själv.

Jag är väldigt orädd av mig när det gäller att låta mina vänner gå in på mitt konto vilket kan vara väldigt dåligt av mig, jag tar för givet att dom går att lita på. Änsålänge har inget hänt och det är jag glad över, jag har verkligen kunnat lita på dom jag släppt in, men alla är inte som dom.. det finns dom som spelar jätte snälla och såfort dom får chansen så vänds dom åt ett helt annat håll, dom förstör allt för dig.

Tänk på detta innan du låter en vän logga in.

Har ni släppt in många på era konton?:)

Right now at Siris konto 8'D

Postat av: Esmeralda Silverforce

Har ett par kamrater IRL som loggat in för att mata hästar några gånger. Däremot skulle jag aldrig ge ut lösen och liknande till människor jag mött på nätet.

2013-07-30 @ 16:24:53
Din bloggadress: http://monokerus.blogg.se/sso
Postat av: siri westlee

jag heter ju siri på sso


du menar väl inte mig svara gärna :)

Svar: nej menar inte dig :)
Amanda ~

2013-07-30 @ 17:14:54
Din bloggadress: http://siriwestlee.blogg.se
Postat av: Matilda Greenstone

Jag har aldrig gett ut mitt lösen åt någon. Men jag har en IRL vän som spelar SSO som jag loggat in på hennes konto när hon behövt det. Och skulle jag behöva ge ut det åt någon, skulle nog hon vara den jag litar mest på! :)

2013-07-30 @ 17:16:26
Din bloggadress: http://skydancers.blogg.se
Postat av: Maja Winterburg

Det är bara Layla Starbridge jag låtit få gå in på mitt konto. Men sedan har en till tjej och jag bytt konto samtidigt, då vi pratade på skype så jag hade koll på henne hela tiden mwhehehe!

2013-07-30 @ 18:05:34
Din bloggadress: http://www.Jorvikpower.blogg.se
Postat av: Matilda Silverwater

Jag har låtit en IRL-kompis och min SSO-fru gå in på mitt konto för att mata hästar, sedan har Lucy Westlake fått gå in på mitt konto för att tävla MLC. De har jag verkligen litat på och det har inte hänt något :3

Nyligen kom det dock fram en radom-person till mig som VERKLIGEN ville gå in på mitt konto och det fick hon VERKLIGEN inte ;/

2013-07-30 @ 18:10:40
Din bloggadress: http://Silverwater.blogg.se
Postat av: Exenzia

JAG HAR BARA LÅTIT DIG LOGGA IN MANDA. :$

2013-07-30 @ 18:42:30
Din bloggadress: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Jennifer Winterstar

Aldrig, skulle bara låta min bästa vän IRL (som också har SSO) få logga in på mitt konto. Aldrig någon som jag träffat via en dator...

2013-07-30 @ 19:45:25
Din bloggadress: http://winterstarstable.blogspot.com
Postat av: Tuva Goldvalley

Jag har bara släppt in två stycken på mitt konto, min bästa vän och högra halva både IRL och på spelet, Nellie och sen Tess för att hon tog hand om mina hästar och gör det än idag om jag inte hinner eller så. Har även tillgång till deras konton för att ta hand om deras hästar om det behövs :)

2013-07-30 @ 20:38:02
Din bloggadress: http://fluffyfighter.blogg.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Bara en person. Gillian Bluestar. Det eftersom vi känt varandra länge IRL och jag behövde någon som tog hand om mina hästar när jag var på semester. Gilly är den person på SSO jag litar mest på, plus att jag enkelt kan skälla ut henne IRL om hon skulle göra något dumt! ;)

2013-07-30 @ 21:19:55
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Bara en person. Gillian Bluestar. Det eftersom vi känt varandra länge IRL och jag behövde någon som tog hand om mina hästar när jag var på semester. Gilly är den person på SSO jag litar mest på, plus att jag enkelt kan skälla ut henne IRL om hon skulle göra något dumt! ;)

2013-07-30 @ 21:20:07
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Postat av: comethearts.blogg.se

Känner mig hedrad, haha~ 8D Nej men håller med. Sedan när man ser i globala typ 'buhu någon har hackat mitt konto och sålt mina hästar! lånade bara ut mitt konto till en tjej jag träffade..', då tar det på tålamodet lite. Supporten har liksom bättre saker att göra än handskas med oförsiktiga människor som ger lösenordet till den första de träffar. c;

2013-07-31 @ 00:53:41
Din bloggadress: http://comethearts.blogg.se/
Postat av: Miranda Moonbell

Whoopsie, fel blogg XD

2013-07-31 @ 00:54:05
Din bloggadress: http://designmoonbell.blogg.se/
Postat av: Lily Silverhall

Har bara släppt in en person... Det är... Alice Silverberg, vi skypar jätte ofta och jag får vara inne på hennes ifall jag mst sköta hennes hästar elr ska provrida en häst som ja kanske ska köpa.

2013-07-31 @ 10:36:59
Postat av: Alexandra Mistdawn

Jupp, två st. Och inget har hänt med mitt konto vad jag vet. ^^ Och Wewe har tillgång till mitt konto just nu då hon ska hjälpa mig med mina hästar på fredag o lördag.

2013-07-31 @ 11:18:52
Din bloggadress: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Ella Southhurricane

Jag har släppt in en person, Elin Silverheart. SLÄPPER BARA IN HENNE. För jag litar på henne, för jag har nästan känt henne under hela mitt spel. c:

2013-07-31 @ 13:45:54
Postat av: Madelyn Flowerwright

ja, 1 min bästis Tilde som heter Tilde Highlee på SSo för henne litar jag verkligen på :)har känt henne 1 4 år hehe :) går i samma klass och vi e bästisar! :)

2013-07-31 @ 15:19:16
Din bloggadress: http://madelynflowerwright.devote.se
Postat av: Abril Riverwright

Skulle typ aldrig våga hur länge jag än känt personen på sso men därimot så låter jag självklart dem jag känner IRL gå in på min, tror knappast dem skulle göra nåt XD

2013-07-31 @ 15:52:41
Din bloggadress: http://abrilriverwrigt.bloggo.nu
Postat av: Diana

Det är bara en som har vart inne på mitt konto förutom jag och det är min syrra men hon har inte ens loggat in själv för jag loggade in så fick hon spela xD

2014-07-01 @ 14:20:52
Postat av: Stina

Det är bara en som har varit inne på mitt SSO fast hon skulle typ mata mina hästar när jag inte han

2014-07-11 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0