Information om Goldeye!

Goldeye är nu min och anlände till mitt stall tidigt imorse, vilken guldklimp ♥

Goldeye även kallad Goliat är en Hingst på 12 år (Född 2001) av färgen Bork, han är uppfödd i Jorvik Stall av Herman men kom i ung ålder till marley där han växt upp. Alla trodde att han skulle hamna på runt 155 i manken då båda hans föräldrar är det, men han slutade växa redan när han var 147 i mankhöjden och klassas nu som en D ponny. 

I Temperamentet så är han väldigt lugn och fin, han är väldigt säker på sig själv men tror lätt att han är bättre än alla andra hästar och ska inte låta dom andra komma nära hans ägare.
På Ridturer så sköter han sig utmärkt men blir lätt skrämd så det gäller att vara redo hela tiden, därför så behövs en ryttare som kan hantera det så inga olyckor sker!
I Stallet så är han väldigt lugn och fin, han står still och bara njuter när man sköter om honom, så att låta barn få borsta och så är inga problem. I boxen är det dock bäst att en erfaren hämtar ut honom då han är väldigt rastlös och blir väldigt glad när det är dax att ta ut honom.

Goliat älskar knäckebröd och äpplen, det är 2 av hans favoriter att få som belöning, dock så får han ite äta för mycket då hans mage inte älskar det lika mycket som honom.

Vad kommer han användas till?
Jag och goliat kommer fortsätta med samma sak som han och marley, Terräng.
Vi kommer träna stenhårt för att vi ska kunna delta i terrängtävlingar så småningom.

Bildbomb på finisen när han fick besöka hagen för första gången

Postat av: Lucy Flowerlake

Vad han glänser! Wow!

2013-06-24 @ 20:59:40
Din bloggadress: http://lucyflowerlake.bloggplatsen.se
Postat av: Zoe Yellowtree

vad han glänser och fy vad fin han är.jag som har önskat en sån i flera månader

2013-07-10 @ 13:49:14
Postat av: Hedvig Northhall

Har en likadan, fast min är westernpålle :) Den första jag köpte :D

2013-07-15 @ 10:33:41
Din bloggadress: http://northhall.weebly.com/
Postat av: Carla Macnest

Han är en jätte fin häst!
Ni är ett bra team också!

2013-09-14 @ 22:46:20
Postat av: Elina Snowbell

Vad guldig och fin han var! :)

2013-09-15 @ 00:03:44
Postat av: amanda

söt häst jag är ett stort fän av dig jag har också star stable jag heter frida nighnigh på star stable
och jag vill gärna träfa dig någon gång atså på star stable (jag är level 13 så jag kan vara i gylenåssen)

2013-09-15 @ 15:41:04
Postat av: sofie forock

hej amanda jag har set dig och brigitta under hand så jag har sett alla avsnitt

2013-09-21 @ 19:27:25
Postat av: Vendela •

Hur mår han? Jag menar att han kanske blev skadad när Brigitta kastade i väg fina Goliat ♥

2013-09-22 @ 12:13:29
Din bloggadress: http://starstablevendela.blogg.se
Postat av: Lisa uderdotter

jag älskar dem avsnitt när ni bytte konton på starstable jag har typ kollat på dem 222 gånger
snälla kan jag bli din kompis.

2013-10-15 @ 11:39:26
Din bloggadress: http://Lisa.lisa.blogg.se
Postat av: Lisa uderdotter

hur mår GOLYDE äfter Brigitta kastade iväg den . jag har också en sån häst.

2013-10-15 @ 11:41:17
Din bloggadress: http://Lisa.lisa.blogg.se
Postat av: Alicia Pink night

Super fin häst man köper väll den på vingården?

Svar: yep
Amanda ~

2013-11-05 @ 22:11:00
Postat av: Vilda Mountaindawn

Har också en häst som heter GoldEye men kallar honom för Gold :)

2013-11-16 @ 20:49:56
Din bloggadress: http://vildastarstable.bloggplatsen.se
Postat av: Fanni Queenfall

Fattar inte hur nu får hästarna att springa runt i hagen.

2013-11-21 @ 15:51:22
Postat av: Elin

vad heter spelet?

Svar: Star Stable online - Starstable.com
Amanda ~

2013-11-22 @ 19:26:46
Din bloggadress: http://elinjohan.blogg.se
Postat av: Frida Nightnight

Amanda jag undrar om jag kan få vara med i din klubb Water Roses??

2013-11-30 @ 08:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0