Information om Pärlan

Silverpearl aka Pärlan är en stolt dam på 15 år. Hon är 165 cm i mankhöjd och av färgen skimmel.

Pärlan är en väldigt bestämd dam som alltid vill få det som hon vill, och testar alltid sin ryttare. Man måste vara väldigt erfaren om hästar för att klara av att henne.På ridturer är Pärlan väldigt lugn häst inom ridningen. Hon blir inte lätt skrämd men kan hoppa till då och då beroende på ryttare. Är de en nervös ryttare på ryggen kan Pärlan få för sig att skutta till av minsta lilla rörelse runt henne. 

Andalusier är kända för sin elegans och fina rörelser, vilket verkligen passar in på denna dam, och därför används hon mycket inom dressyr men hon andvänds även i mycket annat då hon är en allround häst. 

Förutom att hon testar sin ryttare väldigt mycket så är Pärlan väldigt lugn och fin i temperamentet men kan vara väldigt bestämd då hon har ett väldigt svängande humör beroende på ryttare. Hon är väldigt eländig när de gäller att kratsa hovarna då hon tycker att de är obehagligt men annars är hon snäll som en ängel.

I Stallet är denna dam rätt envis, lämnar man henne ensam är de risk att hon river hela stallet. Hon går bäst tillsammans med andra hästar då hon hatar att gå runt ensam.

Postat av: Sally Bluestar

Hej Amanda! :) Jag vill gärna gå med i WR!
Det verkar vara en såå mysig klubb! Aktiv och roliga event! Och att 3 av mina idoler är med i den!
En av dem är du! Jag skrev detta här för din bevlåda va full på sso </3 Jag heter Sally Bluestar på sso så du vet, men kallas Sallsan/ Sallson.
Ville inte byta ämne , men jag ville kommentera detta på ett 0 kommentarer inlägg ;D

MVH. Sallson och pollarna!

2013-10-29 @ 17:08:18
Postat av: Ariana

Köpte kim en sån bara för att du gjorde det.

2013-11-01 @ 14:03:53
Postat av: Ariana

Hej Amanda får jag vara med i wr för jag vill vara med i den klubben. Kan ni göra till blogg träff för jag var på resa till turkiet .

2013-11-01 @ 14:06:53
Postat av: Zelda bluenight

Hejsan Amanda!
Jag har en fråga
Hur gör man för att inläggen på bloggen ska bli större?
Mina inlägg blir ju stora men mina är jätte små.
Ingen vill hjälpa snälla kan du göra det.
Zelda Bluenight

2013-11-03 @ 14:22:46
Din bloggadress: http://ssozelda.bloggplatsen.se
Postat av: Klara Eastmountain

Älskar din blogg läser den typ varje timme hehe
:)

2013-11-03 @ 18:44:56
Din bloggadress: http://Angeleyice.nu
Postat av: Klara Eastmountain

Skrev fel har ingen blogg hehe

2013-11-03 @ 18:45:41
Postat av: Ellen

Ta tillbaka den manen på pärlan nät du köpte hon snälla gör en video när du gör jorvik stallets Champions

2013-11-22 @ 07:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0