Skeptiska är vi alla!

Att vara skeptiskt mot saker är en del av "naturens gång" och det är vi alla, men oftast när man kommit förbi stadiet att vara skeptisk till en speciell sak så kan man faktiskt hitta något speciellt, eller hur man nu ska formulera sig.

Jag köpte ju i onsdags en ny häst vid namn Mimmi. Detta var en häst jag varit emot att äga i början, jag gillade inte färgen riktigt och jag hade inga tankar på att köpa den. Sedan insåg jag mer och mer att trots att en arab inte kan se ut så i verkligheten så är den ju faktiskt riktigt fin, och jag lät mig själv gilla hästen. Idag är den hästen som jag helst rider på för jag älskar verkligen allt med henne.

Så jag tycker man måste försöka låta sig själv gilla saker, inte bara bestämma sig för att den är FUL pågrund av något litet störande. Har ni varit i en liknande situation där ni faktiskt varit skeptiska mot en häst men sedan har ni köpt den och blivit förälskade? :D

Postat av: Jennifer Winterstar

Händer mig hela tiden haha!
Ogillade verkligen den vita appaloosan tills för bara någon vecka sedan då jag började älska den och idag finns den i mitt stall♥

2014-02-08 @ 19:10:23
Din bloggadress: http://winterstarstable.blogspot.se
Postat av: Sandy Southside

Jag avskydde araberna först liksom så men när jag mer och mer spelade sims 3 insåg jag hur mke sötare araberna i sso är V:V jag önskar mig den gråa araben och den du har :)

2014-02-08 @ 19:41:24
Postat av: Ida goldforest

Iaf en gång! Började med att paintarna kom och fux overon var min typ fiende! Tyckte den va jätte ful! Nu står den i mitt stall som favorit☺️

2014-02-08 @ 19:45:13
Postat av: Chloe Seacake

När Andalusierna kom så var jag lite sån. Men jag blev KÄR i den vita. Nu rider jag bara min starthäst! ):

2014-02-08 @ 20:00:53
Din bloggadress: http://seacakechloe.blogg.se
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Köpte Mimmi nyss (eller ja inte Mimmi så klart, höhö!)Nej men köpte en likadan som Mimmi nyss och namnet blev Frostgaze aka Valentina! Så himla fin häst! ♥

2014-02-08 @ 20:11:03
Din bloggadress: http://esmeraldastarstable.bloggplatsen.se
Postat av: Lexipexi muppen 8v

Jag lät en häst stå i mitt stall evigheter och funderade på att sälja den tills en vän sa åt mig att ha den i ett champ, så jag hade den till champet, bytte man och vips jag älskar hästen otroligt! ♥-♥

2014-02-08 @ 20:21:05
Postat av: Ella Riverfall

Asså jag bara shit jag vill men ändå inte köpa den andalusiern som var i färgen buckskin men nu står den i stallet och är min näst mäst levlade häst

2014-02-08 @ 20:32:34
Postat av: cecilia weststar

hej har mejlat dig:) vill gärna ha svar det är rätt så viktigt(inte meningen om det verkar argt)

2014-02-08 @ 21:06:03
Din bloggadress: http://aliciastarstable.blogg.se
Postat av: c

Jag hatade i början den isabella färgade andaluisern på PaddockÖn. Nu är den en av mina favoriter xDD ♥♥ Men tuvärr e jag nt sr o kan nt köpa den >.<

2014-02-08 @ 21:07:39
Din bloggadress: http://candidastarstable.bloggo.nu
Postat av: hjälp

hje eran server kan jag inte ansluta till.och den e inte ful..snälla hjälp.fix det här.sitter i tårar och skriver detta.snälla hjälp mig.jag har startat om min dator och kan ansluta till andtra servrar en snäll hjälp!!!

2014-02-08 @ 22:24:16
Postat av: Hanna skydaughter

Tyckte att den prickiga araben såg så konstig ut med de bruna prickarna o manen. ( ville ha dem svarta) men ny har jag bästemmmmt mig att köpa den.
Jag var skeptisk mot alla araber innan. Men just nu är det bara manen som jag tycker är lite för spretig

2014-02-09 @ 00:56:21
Postat av: Anna Westbaker

Ja, jag var riktigt skeptisk till araberna i början. Men jag köpte en ändå, Ice, och i början nästan hatade jag henne, nosen var så smal och svansen så hög. Men henne fick mig att bli förälskad i araber. Nu är det min favorit ras.

2014-02-09 @ 07:41:37
Din bloggadress: http://annawsso.blogg.se
Postat av: Sandy Southside

Kan vara så med spel. Har ju spelat mke The Sims 3 nu förtiden och spelar inte lika mycket sso... så brukar tvinga mig att logga in ibland. Men nu så logagr jag in på onsdagar och ibland på helgerna och fixar skötare

2014-02-09 @ 10:38:16
Postat av: Vanessa Bunydawn

Vad är skepiskt?

2014-02-09 @ 10:45:17
Postat av: Sarah Skyhill

Japp, jag köpte en brun morab som jag typ aldrig red men när jag red den insåg jag att den är riktigt snabb och den är super fin.

2014-02-09 @ 14:07:31
Din bloggadress: http://jorviksarah.blogg.se
Postat av: Jane Riverwood <3

Köpte en lite brunaktig Frieser igår och berättade det självklart för 2 kompisar, men det får egentligen inte finnas Friesers med ett enda hårstrå som inte är svart sa dem. Lite besviken blev man,men som du sa så behöver det ju inte vara för verklighetstroget ;)

2014-02-10 @ 14:41:47
Din bloggadress: http://starstablejane.blogg.se
Postat av: Molly Kittentree

Jag tyckte andalusierna var så fula! att man nästan dör XD men du tycker jag dom är jätte fina och sparar till en fux som finns på padockön och en arab!! XD

2014-02-11 @ 21:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0