Information om Ashspirit "Zakke"

Zakke är en overo paint på 11 år.  Han är 155 cm i mankenhöjden. Zakke är en väldigt pigg och glad häst som älskar att galoppera snabbt och ta skarpa svängar, det har han fått från att han ridits väldigt mycket i Western. Han har en tvillingbror vid namn Zeke som han bott med tillsammans i flera år, så nu när de är särade på varandra hoppas vi på att de inte ska bli för jobbigt. Zakke är dock en häst som för det mesta är glad, han ser de positiva i alla dagar och han älskar att arbeta och att bada. 

Zakke är en av jorviks snabbaste hästar, han har dock aldrig utnyttjat det mer än på western. Dock så ligger planerna på att utvidga hans vyer och prova på flera grenar med honom. Zakke är ganska känslig och kräver därför att en rutinerad ryttare sitter på hans rygg, han kan lätt skena iväg och bocka. Därför ska han inte heller vara för nära någon annan häst på lektioner utan han kräver sitt avstånd. 
Zakke är nog den snällaste hästen i stallet just nu, han binder sig så starkt till sin ryttare och skulle aldrig göra något dumt. Han skulle lätt kunna få gå runt efter ryttaren i stallet. Vid ryktning och sadling brukar Zakke inte behöva bindas fast, för han tar det så coolt. 

Postat av: Nicole Bravenight

snyggt rosa ljus XD

2014-03-24 @ 14:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0