Veckans insändare

Ursäkta att det blir en dag sent, men eftersom att jag är sjuk så hinner jag inte med bloggen så mycket.
 
Veckans insändare är... Andrea Friendforest som bloggar på http://andreaclaras.blogg.se/
Hennes bidrag var en historia som kan påminna oss hur viktigt det är att faktiskt finnas för varandra. Vi gör mer än vad vi tror genom att bara finnas.

Historian:
Jag tänkte berätta en liten historia om min som kompis mådde riktigt dåligt, jag hjälpte henne och idag mår hon super. Det började typ att hon sa att hon mådde dåligt, det hade hänt vissa saker i hennes liv och jag försökte uppmuntra henne, det gick inte värst bra först. Men varje gång hon loggade in, lät jag henne prata ut sig på mig, som om jag vore en kurator ungefär. En gång satt jag och hon i 4 timmar ungefär och bara prata,  vi satt varje dag och prata, jag märkte att hon bara mådde bättre och bättre för varje gång. Men då kom den dagen hon blev otroligt nertryckt igen, Jag hade sagt "Va dig själv, bry dig inte om vad andra tycker" för att hon vågade inte vara sig själv, så hände det ju (vill inte berätta vad som hände) Hon satt och sköll på mig och jag mådde dåligt, men sen fick jag henne att lugna ner sig, jag sa "Dem är bara avundsjuka på dig för att du vågar vara dig själv, och är så vacker precis som du är" Hon blev glad, vi prata återigen i flera timmar, hon var sig själv, blev nertryckt, men jag pushade upp henne varje dag. Från botten till toppen. Hon grät ofta, jag fick henne att sluta gråta, bara uppmuntra henne om hur vacker och speciell hon egentligen är. En dag träffades vi irl och direkt när hon såg mig så sprang hon och gav mig en stor kram och sa "Tack för att du funnits så mycket här för mig, jag är glad att jag har dig, du har verkligt hjälpt mig att få upp mitt självförtroende. Jag älskar dig som min allra bästavän och kommer alltid göra det, du har förändrat mitt liv" jag började såklart gråta av orden och sen sa hon "Jag kommer ihåg när du sa 'Kom ihåg att jag finns här för dig, även om det är sent, även om jag är sjuk, jag finns här för dig, alltid' och sen dess har jag bara pratat med dig om vad som händer i mitt liv" Jag började gråta igen, och insåg just då att varje gång vi bara suttit och pratat har verkligen gjort insats (tror jag det heter) . Idag pratar vi varje dag, hon blir fortfarande mobbad, men har lärt sig att man ska inte bry sig om dem, bry sig om dem som hon gillar, och jag är en av dem.

Tack för att du ville dela med dig! 

Glöm inte anmäla er till nästa "Veckans insändare" länk till hur man bidrar finns överst i menyn :D

Postat av: Cornelia Wolfknight

Bara jag som blir tårögd. Älskar när man stöttar varandra

2014-03-22 @ 17:21:13
Postat av: Anonym

Jag blir oxå tårögd!!

2014-03-23 @ 10:54:34
Din bloggadress: http://jorviknata.bloggo.nuhttp%3A//
Postat av: Natalie Whaleborn

Haha råka trycka på skicka kommentar innan jag änns skrivit namnet
Det var jag som var Anonym
Jag blir oxå tårögd

2014-03-23 @ 10:56:01
Din bloggadress: http://jorviknata.bloggo.nu
Postat av: leonie liongirl

hej,
detta handlar inte om inlägget men var redigerar du dina bilder. jag älskar din top bild den är den finaste jag har sätt. jag skulle bli väldigt glad om du svarade så jag också kan redigera bilder!

Svar: phptoshop, men man ska alltid veta att det inte är programmet som gör bilden! :)
Amanda ~

2014-03-27 @ 15:19:28
Postat av: Anonym

Vilken bra hustoria.Sitter hemma och gråter av den.ps vilken server spelar du på?

2015-03-06 @ 08:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0