Beachparty

Varit på FP strand igen med lilla Wilda, det är helt otroligt vad jag älskar den stranden och jag börjar faktiskt tycka om FP väldigt mycket - bara för färjorna finns och då stranden. Visserligen har jag knappt hunnit spela det senaste men jag försöker och jag tycker det känns trivsamt att rida runt i FP och ringa hem dit.

Det sämsta stället jag någonsin har bott på skulle vara Valedale - fy vad det var tråkigt, ensamt, dystert. nej absolut inget som passar just MIG utan jag gillar ljust, glatt och livligt. Berätta vilket som är det sämsta stället att bo på enligt er, det är otroligt roligt att läsa.

Genom era kommentarer kan jag ju slänge upp ett inlägg om vilket som enligt er tillsammans är det sämsta och vissa upp de bästa åsikterna om varför, så kommentera på :D

Postat av: Sarah Skyhill

Det sämsta som jag tror att bo på är nog.... Valedale jag tycker exakt som du ch det bästa är såklart vingåden :D♥

2014-05-20 @ 17:15:51
Din bloggadress: http://jorviksarah.weebly.com
Postat av: Nellie Longhill

Jag skulle nog aldrig vilja bo i Moorland..! xD

2014-05-20 @ 17:29:52
Postat av: Ava Turtlenight

Sämst är såklart Moorland! Fyllt med Newbies, paddocken är full med "skräp" och man får grupp och väninbjudningar hela tiden!

-.-'

Bäst är Vingården och FP! c:

2014-05-20 @ 17:32:31
Din bloggadress: http://turtlenight.blogspot.fi
Postat av: Ronja Dawnhand

Steves gård är helt klart det bästa stallet enligt mig för det ligger så centralt liksom! Nära till ml och fp. Samt eftersom mycket händer i sgb!

Det sämsta enligt mig är dock också Valedale jag tycker också att det är liksom mörkt och dystert...

2014-05-20 @ 17:33:53
Postat av: Rebeca Wolflake

Det sämsta ställena att bo på är...Firgrove och Valdale.

Bästa är Steve, Vingården och Fort Pinta! :)
//Beca <3

2014-05-20 @ 17:58:36
Din bloggadress: http://wolflake.blogg.se
Postat av: Adrienna Darkbell

Hehe jag håller inte alls med någon av de övre kommentarerna, jag älskar Valedale! Visst kan det vara lite dött ibland, men jag tycker det är extremt mysigt och trevligt där c: jag har inte bott på så många ställen, men jag tror inte att jag skulle trivas alls hos Steves, eller i Moorland..

2014-05-20 @ 17:59:35
Din bloggadress: http://adriennadarkbell.blogg.se
Postat av: Malin Queenstorm

Jag absolut *host* hatar Steves och ML, det är totalt 0 mysfaktor, långt från Skröde och ingen av mina vänner bor där.

2014-05-20 @ 18:04:49
Postat av: Ostkaka

De sämsta tycker jag är Steves, Gyllenbladet och Firgrove. Firgrove känns mörkt ensamt. Dock ligger äppellunden nära vilket jag gillar, det är mycket mysigt.
Steves är överbefolkat och ganska litet. Men det ligger centralt, men ändå långt från färjorna.
Gyllenbladet är mysigt och ganska rymligt. Bra tävlingar men ljuset får mig att må lite illa. Jag är inte så förtjust i VKFB heller så jag trivs inte riktigt.

De bästa stallen är VG, FP och ML.
VG är stort, bra träningsmöjligheter och centralt till Gåd och Skördebygden. Väldigt mysigt med en restyrang, nära till Sgb och roliga möjligheter till aktiviteter.
FP är nära färjorna och ligger ändå lite off. Tornen är mysiga och havsutsikten är vacker. Dock är det ganska litet och det känns lätt trångt. Men stranden är fin. MEN DISCOMUSIKEN ÄR SÅ HIMLA IRRITERANDE.
ML är mysigt och gamla minnen väcks. Dock är det lite trångt men de två paddockar som är roliga att ha lektioner med klubben i. Allt ligger hyfsat centralt.

Rankning: Bäst: 1. Vingården 2. Moorland 3. Fort Pinta
Sämst: 1. Stallet Gyllenbladet 2. Firgrove 3. Steves Gård.

Fast jag bor i Fort Pinta, för jag åker mycket färja.

2014-05-20 @ 18:08:10
Postat av: Elisabeth

det sämsta jag har bott vid är Valedale. vem bor där? jo ingen och absolut INGEN prattar med en där och alla är skumma.

bästa är nog Fortpinta eller JS eller Vingården otroligt mysiga ställen

2014-05-20 @ 18:09:45
Postat av: Abbie Diamondnest

HUR VÅGAR DU SÄGA SÅ OM ÄLSKADE VALEDALE?! :(( ska gråta för mig själv nu.

2014-05-20 @ 18:16:41
Din bloggadress: http://abbiies.blogg.se/
Postat av: Isabella Braverock

Firgrove är enligt mig sämst då det ligger nästan längst bort ifrån allting och inga färjor finns där heller. Bara skog ;)

2014-05-20 @ 18:33:33
Din bloggadress: http://braverock.blogg.se
Postat av: Layla Bunnyheart

Dom sämsta jag bott på är moorland och jorvikstallet.
Moorland är överfullt och man blir inbjuden till grupp och får väninbjudningar exakt hela tiden vilket gör mig irriterad.
Om man bor på jorvikstallet är det såååå låångt ifrån allt och man måste rida jätte länge för att göra ett uppdrag någon annan stans vilket jag inte orkade med och flyttade därför tills steves där trivs jag väldigt bra det är centralt och det är så mycket närmare till alla andra ställen. :)

2014-05-20 @ 18:36:47
Din bloggadress: http://laylabunnyheart.blogg.se
Postat av: Melissa Slowknight

Sämst: 1. Jorvik stallet, så långt bort från allting! 2. Stall Gyllenbladet, inte äns nära till champet! 3. Moorland, vänförfrågningar heeeela tiden + för mycket frågor om uppdrag

Tror Valedale skulle passa mig perfekt!

2014-05-20 @ 18:48:59
Din bloggadress: http://midnightshadow.blogg.se
Postat av: Em

Snälla snälla Manda, mera TS3!!

2014-05-20 @ 19:02:39
Postat av: Daisy ponywood

Mit semsta är gyllende för det är så långt bort mitt bästa är fortpinta som jag bor på för att det är så fint med stranden och så :)

2014-05-20 @ 19:04:10
Postat av: Alma Starcake

Såklart är det sämsta Firgrove, så ensamt och känns som om det är mörkt och läskigt där! Det bästa är såkalrt Steves,FP,VG för att Steves är man nära allt, VG, så fint gjort och de är jättemysigt och fp, discot och stranden gör succe´.

2014-05-20 @ 19:51:50
Postat av: Aixa Shynight

Enligt mig är Firgrove och Gyllenbladsstallet en av dem sämsta ställen jag har testat bo på. Firgrove är pass inte centralt till vissa saker. Helt mitt ute i skogen. Men det som är bra att det är mycket fin natur att fota vid, har ett fint fik och massa berg att utkika. :D
Gyllenbladsstallet är långt ifrån allt förutom fiskebyn och färjor. Stallet är också bort långt bort ifrån Gyllensåsarnas egna championat som är väldigt trist. Men Gyllenbladsstallet är nära färjorna, som är lite centralt, och vacker strand! Jag gillar också att bara där finns det en höstkänsla av vackra, oranga löv.
Dem bästa ställerna jag har testat är Fort Pinta, Vingården och Steve's gård. Eftersom båda är nära den fina gröna (också vita på vintern) naturen. Fort Pinta däremot har färjor, en så sjukt vacker strand som känns som en djungel. Alla dem ställerna är centrala till det mesta. :)

2014-05-20 @ 19:59:54
Din bloggadress: http://jorvikon.blogg.se
Postat av: Elise Dognhigt

Jag tycker bäst är JS, Steves gård och FP.
JS är rätt hemtrevligt. Man har inte så mycket uppdrag där och därför tycker jag om det, jag tycker om när det inte finns uppdrag där för att dom uppdrag jag håller på med just nu är ganska läskiga därför är det skönt att bara ringa hem efter uppdragen och känna sig hämma.
FP är bra för att man kan komma till alla ställen smidigt och lätt med färga eller transport.
Steves är centralt och hemtrevligt med en liten by.
Sämst är Moorland, Firgrove och Gyllenbladen.
Moorland för att man alltid får vänförfrågningar och grupp inbjudan (Däremot kommer det upp gamla minnen med kära Pengis). Firgrove för att det är sååååå långt till alla ställen.
Gyllenbladen för att där är alla dom läskiga uppdragen och det är sååå långt till alla ställen.

2014-05-20 @ 20:05:33
Postat av: Zoe Mountainwater

Sämsta är ju helt klart Gyllene Bladet... Hade sådan ångest när jag bodde där. Älskar dock miljön där, så mysigt. Sen så har jag en rätt blandad personlighet och uppskattar både lugnet och tystnaden i Firgrove eller Valedale så som det mer centrala och lite halvt överbefolkade Fort Pinta eller Steves.

2014-05-20 @ 20:08:43
Postat av: Zoe

MOORLAND! lätt xD

2014-05-20 @ 20:27:37
Din bloggadress: http://jorvikpownies.blogg.se
Postat av: My Diamondson

Dom 2 absolut SÄMSTA är Gåd och Ml. I ml är det massa newbies och det finns ingen bra ''paddok'' att rida i. Gåd tycker jag är så långt från allt...

Den bästa är FP. (Det var tack vare dig jag flyttade dit och nu älskar jag det) :D

2014-05-20 @ 21:02:26
Postat av: Connie Snowvalley

Jag tycker att ml, fg och gåd är sämst. I ml får man vänförfrågningar etc och det finns ingen tom ridbana eller så, utan bara olika lopp. Dock är ju stranden jättenära vilket är mysigt, men annars är det rätt dött. I fgkänns det bara så tomt och avlägset från omvärlden. Det bor inte så många där och även där är det dött. Det är iof ett jättebra ställe att bergsklättra på ;) Med gåd tycker jag samma sak som fg, lång bort från allt och dött. Hatar ljuset där också. Jag tycker att det är jättemysigt att fota där och det finns en del bra saker att köpa i närheten, men det är inget för mig.

2014-05-20 @ 21:14:45
Din bloggadress: http://conniesnowvalley.weebly.com
Postat av: Jennifer Starrock

Firgrove.
Långt bort. Ingen paddock. Pålar runt hela byn vilket gör att det ser förjävligt ut. Tråkigt.
Jag gillar ju byn. Den är lite mysig. Men NEEEEEEJ.
Mitt favvo är Valedale. Inte alls ensamt. Det är nära till det mesta. Underbar paddock. Underbar miljö. Strand. Skogsbana. Druidcirkel (?) . Underbart.

2014-05-20 @ 21:43:10
Din bloggadress: http://Jenstarrock.blogg.se
Postat av: Anonym

Dem sämsta ställena är Jorvikstallet och FP och dem andra är bäst ;D

2014-05-21 @ 06:15:40
Postat av: Klaudia Kingstone

Det är lugnt Valedale och Firgrove...
USCH säger jag bara !
Det ligger så himla långt bort och eftersom jag har uppdrag så är det väldigt jobbigt att rida därifrån till uppdragen. Sedan är det inte mycket folk där heller...

2014-05-21 @ 07:06:45
Postat av: The Paw

Well om jag tar det kort o förenklat säger jag att jag trivs överallt men ställer jämt in mig efter vart jag bor. I fp är jag glad, vd dyster, Steve stressad, skördebygden lugn, gådstallet lite upphetsad osv. Så inget ställe är *dåligt* enligt mig ~

2014-05-21 @ 07:28:42
Postat av: Anonym

Gyllen bladet för att det inte är så många som bor där då blir det tråkigt, transporterna från GÅD och t.ex steve är ju inte kopplade, det är inte så stort område att rida runt på. positivt: fint xD

2014-05-21 @ 07:41:19
Postat av: Tilde Darkstorm

JAG GLÖMDE SKRIVA namn den anonyma var jag ^ där uppe xD

2014-05-21 @ 07:42:05
Postat av: Evelyn Snowfield

Hm. Jag själv bor i Jorvikstallet, skulle aldrig kunna tänka mig att bo där om inte färjorna funnits eftersom att det inte finns några transporter.
Skulle vilja bo i Steves eftersom att det ligger centralt men jag trivs i Jorvikstallet!
Valedale skulle inte vara så dumt i dagsläget för att jag har sprickor, måste ju till Avalon då.
Skulle inte vilja bo i Firgrove. Inga uppdrag där, inga färjor och lång bort från allt.
Förut hade jag Gyllenbladet men tyckte att det var så mörkt och tråkig, folktomt fast ändå mysigt.

2014-05-21 @ 15:47:04
Postat av: Zoe Yellowtree

En gång bodde jag i fg, så ensamt och mörkt där ush.. USH!

2014-05-21 @ 16:41:49
Postat av: Selma Faststorm

bästa stället är fort pinta
sämsta är nog gyllenåsarnas dal

2014-05-21 @ 17:42:57
Postat av: Diana

Firgrove är det sämsta stället.

Firgrove är inte centralt så man måste rida långt och eftersom man inte vill slösa pengar på att ta transport eftersom det blir dyrt i längden att ta transport hela tiden.
Plus att det är ganska drygt att springa långt hela tiden

2014-05-21 @ 18:05:47
Postat av: Lara Mcfield

Firegrove är nog sämsta, eller steves gård tror jag.

2014-05-21 @ 20:50:35
Postat av: Emilia Bluelord

dom sämsta ställena att bo på är Frigrove och Valedale för det är tyst,tråkigt och dystert där. Jag skulle aldrig kunna bo där för det är så tråkigt på dom ställena bara massa skog och m.m! Jag bor på livliga och roliga ställen som FP,VG,SG,GB och JS. det skulle vart dom jag skulle kunna bo i.

2014-05-21 @ 21:28:21
Din bloggadress: http://foreversso.weebly.com
Postat av: Claudia Seastreet

Jag hade då nt kunnat tänka mej att bo i valedale eller firgrove! Bäst är steves och jorvikstalket! Främst jorvikstallet :D

2014-05-21 @ 21:58:35
Postat av: Madii Skystar

De bästa e självklart Jorvikstallet! Kommer dock flytta till Valedale under sommarlovet då de e sjukt fint där.
De sämsta är helt klart Vingården! Det känns som att allt är så skräpigt där och sen här de piffats dit massa blommor och buskar. Eftersom Baronessan finns där och det är ett café på taket är det helt fel med ett stall där. Moralens är också så, naturen utanför stallet är jättefin men i stallet känns allt skräpigt på nåt vis.

2014-05-22 @ 07:05:15
Din bloggadress: http://madiiskystar.bloggo.nu
Postat av: Nellie Dogrock

Sämsta är Morland och Firegrove


Bästa är FP som jag bor i och Vingården:)

2014-05-23 @ 06:16:00
Postat av: Elvira Dragonstreet

Hmmm......... Skulle nog ablolut inte vilja bo i valedale eller firgrove även om det är fint där så är det inte min stil att bo där!!

2014-05-23 @ 23:11:42
Postat av: Ronja Waterhill

det sämsta är Firgrove för där är det så ensamt och det är inte så fint där. Valedale är också tråkigt för att det är ensamt där men det är finare än Valedale. Jag har inte bott på någon av ställena men jag tror det. Bäst är Steves, Jorvikstallet och Vingårdens stall.

2014-05-24 @ 17:18:27
Postat av: Crystal Rivercamp.

Firgrove, usch vad långt bort ifrån allt.
Valedale tvingade jag mig själv att byta till bara för sprickorna och druidträningen i level 14. Men Steves, vingården och fp är dom bästa enligt mig :D

2014-05-24 @ 20:25:58
Din bloggadress: http://ssocrystal.blogg.se
Postat av: Jane Riverwood

Själv skulle jag aldrig kunna bo i Valedale eller Firegrove. Inte heller Moorland, Steves, Stall Gyllenbladet eller Skördebygden hah.

Valedale och Firegrove är så avskärt från ALLT utom druidträning.

Moorland = MINST 10 förfrågningar på en timme

Steves är litet och mysigt, mycket liv vilket jag tycker om. Men jag hatar att rida långa sträckor, därför är inte Steves ett alternativ.

Stall Gyllenbladet är låååångt ifrån allting, till och med champet.

Skördebygden är också ganska långt ifrån mkt, och lite för många bor där. Kanske flyttar dit nån´ gång... hm...

Jag bor i Fort Pinta, och har bott där väldigt länge.
1: Nära till färjor
2: Nära till PonnyChamp och FP Champ
3: Nära till mkt lopp c´:
4: DISCOOOOOOOOOOOO
5: Elefanter kan simma cx
Det enda dåliga med FP är musiken från discot på helgkvällar, annars är det ju bara bäst c;

2014-05-25 @ 09:39:45
Din bloggadress: http://starstablejane.blogg.se
Postat av: Jane Riverwood

Själv skulle jag aldrig kunna bo i Valedale eller Firegrove. Inte heller Moorland, Steves, Stall Gyllenbladet eller Skördebygden hah.

Valedale och Firegrove är så avskärt från ALLT utom druidträning.

Moorland = MINST 10 förfrågningar på en timme

Steves är litet och mysigt, mycket liv vilket jag tycker om. Men jag hatar att rida långa sträckor, därför är inte Steves ett alternativ.

Stall Gyllenbladet är låååångt ifrån allting, till och med champet.

Skördebygden är också ganska långt ifrån mkt, och lite för många bor där. Kanske flyttar dit nån´ gång... hm...

Jag bor i Fort Pinta, och har bott där väldigt länge.
1: Nära till färjor
2: Nära till PonnyChamp och FP Champ
3: Nära till mkt lopp c´:
4: DISCOOOOOOOOOOOO
5: Elefanter kan simma cx
Det enda dåliga med FP är musiken från discot på helgkvällar, annars är det ju bara bäst c;

2014-05-25 @ 09:40:29
Din bloggadress: http://starstablejane.blogg.se
Postat av: Stacy Blueheart

Har exakt samma åsikter som Jane Riverwood har Cx

2014-05-25 @ 10:27:27
Postat av: Bianca Sweetstreet

Firgrove och Valedale! Så långt bort ifrån allt... xD

2014-05-26 @ 15:05:18
Din bloggadress: http://jorvikbianca.bloggplatsen.se
Postat av: Cynthia Mountainheart

Mina favoritstall är Moorland, Firgrove och Valedale.

Moorland är väldigt mysigt! Nära till både resten av silverglade och skördebygden. När jag skrittar runt där kommer jag att tänka på mina roliga första dagar som medlem.

Firgrove kommer jag antagligen flytta till inom kort tid. Det bor väldigt få folk där, vilket är bra. Allt är av trästockar och gör att det blir mycket mysigt. Det finns café och skönhetssalong. Och där ligger även det roligaste championatet: Firgrove Championtet. Det är nära till hollow woods (Jag älskar skogar) och det är kul att utforska alla berg i området.

Valedale: Hela valedale har en magisk känsla över sig, det bara skriker huvudstory när jag är där. Det är också väldigt mysigt med skogen runt om kring och alla rosor.

Det stall jag absolut inte skulle vilja bo i är Steves, USCH! Folk överallt jämt och ständigt. Det ser inte så "lyxigt" ut heller. Tumbs down för min del!

2014-05-27 @ 12:22:18
Postat av: Cornelia Bunnyheart

Jag tycker inte alls att Gyllenåsarnas dal är tråkigt! Tvärtom, det är mysigt och fint, färjorna gör så att det blir lättare att göra uppdrag långt hemifrån. Det första jag gjorde när jag låste upp Gåd var att göra det till mitt hemstall!
Det sämsta stallet vet jag inte eftersom jag bara testat 2 stall. Ml och Gåd, men då blir det Ml eftersom man får sååå mycket väninbjudningar och grupp.
:) Tack & hej!
PS. Din blogg är jätterolig att läsa, älskar både Sims och Sso inläggen!

2014-05-27 @ 14:49:12
Postat av: vilda goldstar

Det bästa stället är steves för det ligger ungefär i mitten på kartan och är därför nära till typ allt.

Sämsta är nog Gyllene Åsarnas Dal största andeledningen till att det är sämst är nog att det ligger så långt ifrån de andra, för tänk att rida till Moorland eller Firegrove från Gyllene Åsarnas Dal, andra andledningen är att jag ogillar typ lite ljuset som är där speciellt i Skogen i GÅD. Dock tycker jag Valedale var ganska mysigt :)

H: Ett fan

2014-05-30 @ 17:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0