Blom Stable - Xena träning

Idag var det äntligen dags för mig att få testa rida Xena, Marcus är väldigt rädd om sida hästar och därav tog det ett tag för honom att känna att jag är redo. Han vet även att jag utvecklats enormt och lärt mig så mycket sedan jag öppnade upp Blom stable och jag är en väldigt bra hoppryttare. Jag har varit iväg på träningar och utbildningar och verkligen kämpat för detta.

Men nu var dagen kommen, jag kände redan när Darius och Xena kom att jag och Xena kommer klicka perfekt. Har varit den som ryktat och skött henne för att lära känna henne lite bättre innan jag sitter upp och vi har fått bra kontakt jag och den lilla damen.
I början skulle hon busa och bocka och hålla på, man får dock tänka på att hon är en unghäst. Hon hade väldigt mycket energi och jag kände att det var bäst att hon blev av med den lite innan vi körde igång och hoppade lite. Hon drog väldigt mycket framåt och jag tappade balanser flera gånger, men jag är ingen rädd person. Jag lät henne galoppera i paddocken och det hjälpte. Hon blev lite mer trött och jag fick ned henne mer på tygeln. 

Vi red först över lite bommar vilket hon klarade galant, perfekt rörelser i benen och hon har en riktigt bra rytmen i sig vilket gör det lättare för mig. Marcus var självklart där och han gav mig lite tips kring bommarna som kan vara bra för Xena. Han bad oss sedan att testa ett hinder eftersom hon har hoppats och klarat det tidigare. SÅ jag satte fart i kort galopp och sedan ökade jag till en kontrollerad galopp mot hindret. Det mest underbara var känslan jag fick ifrån henne just den stunden mot hindret. Det var en sån magisk känsla med en sån kraft som bara visade på hur mycket hon vill detta. 

"I full fart mot hindret - vi sprang som ett team, lyfter på framhovarna och tar fart med de bakre och över hindret"
Denna hästen har potential, verkligen WOW. Detta ver det roligaste jag gjort i hela mitt liv!

Postat av: Rose Skystar

Verkligen bra inlägg :)
Måste fråga är orlogi.Kommer du in på sso hemsida? där man loggar in.
Kan ej det blir vit och står med svart text ''504 gateway timeout''
Är det så för dig också?

Svar: ja det är så för alla!
Amanda ~

2014-05-09 @ 16:51:46
Postat av: Allie

Var hittar du ridkläderna till Wilma och de andra? Verkligen snygga! ;) Kan du länka till en hemsida där det finns snygga ridkläder? Jag har googlar runt men inte hittat några...

2014-05-09 @ 17:17:57
Postat av: Allie

googlat*

2014-05-09 @ 18:21:38
Postat av: emma

Hej Amanda jag vill gärna ladda ner din häst gård till sims

2014-05-09 @ 19:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0