Målad bild - igen

Minns ni min WIP igår? den är klar nu och jag känner mig inte riktigt 100% nöjd men jag vet att det alltid kommer kännas så. Jag behöver träna på att skugga kropp samt på hästens ben - vilket jag försöker!

Här är bilden iallafall - jag hoppas ni tycker den är helt okej och jag tar gärna emot TIPS och så. 
Blev så sjukt nöjd med man och svans! :D

Postat av: Alexandra Silveryard

Hej!
Jag tycker att du ska göra halsen uppevid huvudet lite större så den blir mer liksom normalstor i halsen. Är det en storhäst eller ett föl? Förstår verkligen hur svårt det är och jag kan själv inte men bara ett litet tips ! ;) Annars super fin !! Fortsätt så :DD Ha en skön eftermiddag .

2014-05-16 @ 14:15:46
Postat av: anonym

Den blev ju jättebra
Undrar hur gammal du är?

Svar: 17 år :)
Amanda ~

2014-05-16 @ 14:22:36
Postat av: Elise Dognhigt

Jag tycker den blev jätte fin!
Önskar att jag också kunde rita sådär!

2014-05-16 @ 14:31:02
Postat av: Frida Shortcamp

Manda!!! Den är SUUUUPERFIN!!!

2014-05-16 @ 14:40:25
Postat av: Sophia Puppyheart

Åå, önskar jag var lika bra som duue! Men det verkar som om din starstable lust är tillbaka? Isåfall, kul! :) Fast jag kommer sakna Sims inläggen också.. ;)

Svar: sims kommer, inte haft tid bara!:D
Amanda ~

2014-05-16 @ 14:58:36
Din bloggadress: http://goldblaze.blogg.se
Postat av: Anonym

Försk att inte ha för mycket skuggor och "glans" då det kan få hela bilden att se kladdad ut. typ. Men färgerna är lagda på rätt ställe! 11/10 !

2014-05-16 @ 15:20:57
Postat av: Sandra

hur fixar man manen så fin

2014-05-16 @ 17:27:30
Postat av: Ostkaka

Du är verkligen sjukt bra på att få till man, svans och huvud. Men benen, framför allt bakbenen. Tänk dig att knät, rumpan osv är en cirkel. Men jag måste säga att du är verkligen duktig, skuggningen, färgerna. ALLT! Skulle vara jättekul om du satsade på en fin omgivning. Som kanske i ett stall.
Fortsätt kämpa, du är en naturbegåvning!

2014-05-16 @ 18:07:52
Din bloggadress: http://citronmuffinsens.blogg.se
Postat av: Rose Goldfield

Nu är man ju då inte så bra själv på det här med hästmålning, men jag kan skriva några saker du kan tänka på under framtida arbeten :3

1. Benen som är längst bort från betraktaren är oftast mörkare än de som är närmst.
2. Ögonen är oftast inte raka som ett streck, utan de tendenserar till att luta nedåt lite. Inte som ett människoöga som ser ut såhär från kant till kant -, utan hästögon är mer som \ från kant till kant. (Kanske lite mindre lutning dock. Konstig förklaring, men ja x3)
3. Hästar visar oftast inte ögonvitan, om de inte är rädda eller så. Och deras ögonvitan är något mörkare/brunare/rödare.
4. Ganaschen 'slutar' lite tidigt, enligt mig, så tänk på att 'dra den uppåt', och ha en längre nedersida på nosryggen (hjärnsläpp.. Kommer inte ihåg vad just den delen heter..)
5. Kolla gärna på referensbilder när du gör exteriören, på så sätt får du fram en mer realistisk bild.
6. Skuggningen är väldigt bra, men det finns lite du kan öva på. Titta gärna på olika referensbilder om du är osäker på den :3.
7. Tänk på och använd bakgrunden. I denna bild försvinner nästan hästens bläs in i molnen. Hade du valt en annan bakgrund eller vänta hästen åt motsatt håll så hade den synts mer,
8. På denna bild är bakbenen 'på samma linje', vilket de inte brukar vara. Så tänk på det i framtiden ;3

Men det är verkligen en bra bild, och du kommer förbättras ju mer du tränar på att måla. Men du är redan väldigt duktig, och jag vill verkligen se mer bilder du gjort c;

2014-05-16 @ 20:14:39
Din bloggadress: http://rgoldfield.blogg.se/
Postat av: Nadia Silverland

Hej! Ett tips är att rita irl och sen fota med webcam :) sen kan du måla så får du formen bättre :D

2014-05-21 @ 17:24:37
Din bloggadress: http://ssonadia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0