Fjordingar!

Fjordingar, Fjordingar och Fjordingar. Det är en av dem mest efterlängtade raserna i SSO och äntligen så kommer dom. Det känns väldigt roligt att vi spelare kan ha varit med att påverka så vi får denna fina ras till spelet!

Redan idag fick vi se dem - live. Nämnligen så stod dem utanför isenport med Kallterna. Dock endast två och jag misstänker en tredje. Hur kommer det sig? jo det spred sig en bild på Instagram på fjordingarna som något fått tag i eller som SSO av misstag råkade lägga ut på facebook - och där var tre stycken. 
Det var väldigt svårt att få en bild på dem med allt folk - men jag tycker bilden ovan blev helt okej!

Jag tycker verkligen att båda är grymt fina, dem är lite mindre än Tinker och Nordsvenskar. Dem är lite kraftiga och deras ögon ser ut som valpögon. manen blev riktigt sjukt snygg om jag får säga det själv. Trodde inte att SSO skulle lyckas så bra men dem har bevisat ännu en gång hur duktiga dem är!


Det finns ingenting att klaga på, dock kan jag tycka att benen kanske är lite för tjocka. "smalbenet" kanske skulle varit lite tunnare. Men vad vet jag, det kanske är så dem ser ut. Har inte varit noga med att kolla på fjordingars ben. 

Bra val av färger, bra "skuggningar", fin form, fin stubbman. Ja 10/10 från mig!


Jag har verkligen blivit kär i båda dessa ovanför - så båda kommer åka hem till mig. Får se det som en liten födelsedags present till mig själv eftersom att dem kommer gå att köpa två dagar innan jag blir 18 år "gammal".

Kommer du att köpa fjording? Vilken isåfall? :)
 

Postat av: Cienna Flowerbell

Jag kommer nog att köpa den beiga. Den är såååå fin!

2014-11-27 @ 12:19:29
Din bloggadress: http://starcienna.blogg.se
Postat av: Fiona Underland

Jag ska sååå köpa ljusbrun blacken. :D

2014-11-27 @ 12:25:39
Din bloggadress: http://braverunner.blogg.se/
Postat av: Alexandra Northfall

hehe... ska köpa alla som kommer till sos för är ju ganska beroende av dessa sötisar xD

2014-11-27 @ 15:23:45
Postat av: Anonym

sso*

2014-11-27 @ 15:23:57
Postat av: Mad

Inte direkt planerat att köpa någon, men de kommer säkert en dag råka hamna i mitt stall ändå cx

2014-11-27 @ 15:33:41
Postat av: Paulina Sunnight

Troligen båda två men kommer att börja med att köpa den beiga. :)

2014-11-27 @ 15:57:56
Postat av: Anke Oldlund

Jag kommer spara till den gråa (båda är fina). Faktisk den första "nya" rasen som jag gillar. Nordsvenskar har inte riktigt varit min favorit :)

2014-11-27 @ 17:23:49
Din bloggadress: http://ankeoldlund.bloggo.nu
Postat av: Mandie Äppelpaj

Den första bilden med 3 la aldrig SSO ut och det skulle bara komma två. Man kan kalla det en buggbild

2014-11-27 @ 18:56:52
Din bloggadress: http://horsepie.blogg.se
Postat av: Anonym

Troligen den ljusa brun-blaken hoppas dock en/två nyanser mörkare. Men en fjording ska de allt bli

2014-11-27 @ 19:02:07
Postat av: Ebba Youngland

Självklart ska jag köpa blacken!
Den är jättelik en häst på min ridskola som heter
Saga! <3
....Därför kommer den heta: Snowrain aka Saga :D

2014-11-27 @ 19:08:06
Postat av: Cecilia Gladefield

Jag kommer att köpa alla fjordingar! :D <3 Det är min absoluta favorit ras så kommer ta hem alla och skapa en fjording armé >:D hihi <3

2014-11-27 @ 22:06:34
Din bloggadress: http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Vanessa Diamondnight

Ska köpa den ljusa fjordingen först. Sen nästa vecka antar att det kanske kommer några fler :D

2014-11-29 @ 09:51:58
Postat av: Amanda starberg

Jag är sån att jag väljer dfen hästen som är mest lik den riktiga....
MEN...
bäda färgerna finns!
Men när jag ser fjordingar är dem mest bruna!
Så den bruna är min!

2014-11-30 @ 17:04:01
Din bloggadress: http://amandastarberg.weebly.com
Postat av: Emilia Bluelord

SÅKLART *-* c:

2014-12-01 @ 15:39:25
Postat av: zelda

har samlat super mycket kommer nog köpa alla såter

2014-12-05 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0