För ett år sedan - Oktober 2013

Jag tog och spolade tillbaka tiden ett år och tog en inblick i arkivet här på bloggen. Hur var det på SSO för ett år sedan, vad skrev jag om och vad gjorde vi?

Månaden började med firande av Star Stable som blev 2 år, Det som var bra detta år var att spelet inte var lika stort som det är idag och Game master Elise & Heather höll i en parad på Air star servern. Vi var väldigt många spelare samlade som deltog i denna fina parad - tråkigt nog kan man bara se 50 på en och samma plats.


Firandet fortsatte och jag och Mille smällde lite raketer och smällare - dem flesta red runt i födelsedagsoutfiten. Båda på våra guldiga vackra springare.
Jag själv ägde Water Roses fortfarande och vi stod ständigt vid vattnet och tittade över - här var inte skördebyggden öppen och alla försökte ta sig över utan resultat. Men bara den synen man hade över dessa dagar så nära öppningen var helt underbar - med en fantastisk klubb vid sin sida och fina vänner. 

Jag måste säga att jag saknar just denna tiden - när man hade något att längta efter. Det var en så stor del av spelet - jorvik stallet. Det var en sådan himla mäktig känsla. 
Bron var trasig - det känns som att den alltid varit hel.. hum.
Pärlan var en av mina favorithästar och vi hade oss för att rida lite i cirkustältet, skrev om att det hade blivit väldigt bortglömt och det håller jag med om än idag. - Dags att komma på ett cirkusevent!
Fullt kaos på bron när alla väntade på att bron skulle lagas. Kan fortfarande inte förstå att SB faktiskt varit stängt.
Det kom nya outfits väldigt ofta och jag spenderade mer tid på att redigera mina bilder. Saknar ni det? ;)
The day before the big day om jag minns rätt. Jag och anna stod parkerade och redo *-*
Skördebygden öppnades och nya kläder shoppades - jag vet inte hur mycket jag spenderade i SB första dagen haha. Grått är absolut inte min färg heller - onödiga inköp på bilden ;)
Jag anna och Emlan tog våran första uteritt i SB. Mysigt som tusan - vad har hänt idag med alla uteritter. Känns som att man inte orkar när man redan känner till ungefär vartenda grässtrå :c

Hur minns ni oktober 2013? Spelade ni då? :D

Postat av: Alexandra mcbard

Kommer ihåg när vi var under bron :D

2014-10-25 @ 22:39:30
Postat av: Alexandra mcbard

Kommer ihåg när vi var under bron :D

2014-10-25 @ 22:39:34
Postat av: elin

Jag började spela i November - December 2013 tror jag, så snart ett år :)

2014-10-26 @ 00:03:30
Postat av: Natalia Lightstar

Jag började precis spela oktober 2013 <3 så har inte spelat sådär hemskt länge. Men en sak jag tycker skulle varit så roligt var om Viktoria Catpaw & Aria Hayrock fortsatte med sin gemensamma blogg. jag brukade kommentera och kollade alltid om dom hade något nytt dpännande på gång. dom var i typ level 9 och nu är dom 2 kända speciellt vikki nu är båda färdiga med hela spelet och är i level 15 båda 2.

Det var vinter då dom bloggade och slutade blogga för ett bråk. för dom kan ju inte blogga när dom dagarna tyvärr varit för det går inte att fuska tillbaka en level & göra om ett uppdrag för det vill man väl inte? när man kommit så långt. jag vill bara att dom skulle fortsätta från där dom var till det dom är nu.

Jag minns stunden då jag skapade min gubbe och när det tog typ 100 år att göra lorettas paddocktävling och vildmarksloppet och när jag inte kunde bärja mig tills jag skulle få bli en bobcat, men om man ser på det nu så går det (knäpp) och man är färdig med vildmarksloppet. och när jag tog det första steget in vid steves och där runt omkring, då såg jag det på ett helt annat sätt. men nu? ja nu ser jag det på ett normalt sätt som alla i level 15/16 gör.
Hehe, gamla minnen det då blir snart min gubbe 2 år då.

2014-10-26 @ 00:12:57
Din bloggadress: http://ssonata.blogg.se
Postat av: Natalia Lightstar... IGEN!

glömde skriva en sak... xD

Jo och att då man hittade den platsen där du och dom andra i WR stog. det är en annorlunda speciell känsla som jag inte kan förklara. om jag inte hamnade på Marshmellow Cloud (Server 2) så skulle jag kunna tänka mig att gå med i WR men aa det blev som det blev. jag kände inte ens till dig och WR då men om jag gjorde det och skulle vara på Server 1 skulle jag nog kunna vara en ros. eller vad ni kallade er xD ♥

2014-10-26 @ 00:17:09
Postat av: GLÖMDE SKRIVA EN YTTERLIGARE SAK X( YOU KNOW NATTTTTAAA

Vikki & aria var mina första vänner på sso & vi drev Ice Bullets Club då jag var 3:e ägaren tror jag??
Förresten är Aria Northforce din gubbe?

2014-10-26 @ 00:21:32
Postat av: Sofie Dolphinknight

jag registrerade min första gubbe i mars 2013, menav någon anledning började jag inte spela förrän vid nyår, ångrar det så mycket, speciellt att jag inte fick vara med om några buggar alls xD

2014-10-26 @ 07:55:55
Postat av: Anke oldlund

Jag började spela våren 2014 så det var inte så jättelänge sedan men jag är redan i lv 15

2014-10-26 @ 09:46:28
Din bloggadress: http://ankeoldlund.bloggo.nu
Postat av: Anke oldlund

Jag började spela våren 2014 så det var inte så jättelänge sedan men jag är redan i lv 15

2014-10-26 @ 09:46:29
Din bloggadress: http://ankeoldlund.bloggo.nu
Postat av: Elise Dognight

Jag började spela i November-Desember 2013. Och har typ följt din blogg hela den tiden. Hittade din blogg via Kims videos.
Men du e bäst Mandis!!!

2014-10-26 @ 12:15:24
Din bloggadress: http://ida.fotoblogg.nu
Postat av: Anne Moonnight

Åh, det var gamla goda tider det. Saknar när det nästan inte var några spelare alls :(<3

2014-10-27 @ 10:23:50
Postat av: Anne Moonnight

Förresten Amanda, när registrerade du dig på sso? Själv gjorde jag det 26 augusti 2012 c:

2014-10-27 @ 10:28:03
Postat av: Maya

Gamla tider är oftast bättre tider ^^ kanske inte direkt med starstable xD men saknar den känslan att vilja utforska SB men man kunde inte och när man fick beskedet från teamet att det skulle öppna rullade man runt på golvet och viftade på armarna och halv skrek av lycka xD

2014-10-27 @ 13:26:50
Postat av: Alina Bravedawn

Det vara mycket roligare när starstable fyllde 2år tycker jag. Jag spelade då har spelat i mer än ett år nu:) Jag minns att jag typ fick panik när jag satte mina första setg i sb. Det var jätte kul och coolt. sen kom jag ihåg buggen vid glömda hedarna. Tur att dom fixade det. Jag shoppade också kläder men inte så mycket hade nästan inga sc!! HAHAA!♥

2014-10-29 @ 11:36:04
Din bloggadress: http://alistarstable.blogg.se
Postat av: Claire Masterknight

Vilket roligt inlägg! Speciellt videon, rolig musik! xD

2014-10-31 @ 09:40:23
Postat av: Elvira Loudforce

HAHA! Där stod jag, längst till höger på bron!x3

2014-11-01 @ 21:02:37
Postat av: Elvira Loudforce

HAHA! Där stod jag, längst till höger på bron!x3

2014-11-01 @ 21:02:39
Postat av: Ida Snowforest

Jag började spela i december förra året, men jag är nöjd med namnet, ögonfärgen, starthästen osv. Trots att min bästis tvingade mig att börja spela tackar jag henne nu!
Kram

2014-11-02 @ 08:30:49
Postat av: lana fishheart

okej har spelat sso sen i juni i år men har sätt på filmer hur du har hjälpt kim och allt och varför hjälper du inte han längre och e det för att han e med i sd eller vad när man ser tillbaka på bilder och minnen så blir man berörd och när jag kollar din blogg nu och ser från redan i starten i din blogg så blir det som att man har upplevt allt och kan inte allt va som för
och när man går tillbaka och så vill man ha det som för igen typ som att ha en god vän tillbaka eller att man ångrar nåt vet du vad jag tror jag ska logga in på min server 2 gubbe och säja förlåt till en tejp som jag var vän med för

2014-11-06 @ 11:27:02
Postat av: Diana

Jag började spela någon vecka efter att det hade släppts, då spelade jag under namnet Diana Fishborn.
Men tillbaks till din frösta fråga xD

Ja, jag kommer ihåg hur det vqr när man stog där och längtade, fattar inte att det var ett (och lite mer) sen, känns som om det var igår :D

2014-11-06 @ 19:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0