Event tips - Ponnytjuv & Ponnypolis

Detta eventet har jag bloggat om förut, men jag tänkte ta och göra det igen. Förklara lite mer och tipsa er om att prova på den i er klubb. Ponnyaktiviteter är riktigt bra och ha då man får ta ut dem så dem får röra på sig också, annars står dem oftast bara i våra stall.

Ponnytjuv och Ponnypolis går ut på att alla ska rida ponny och ha på sig tävlingskläder men även ha med sig två olika färger på tröjor, i SP kör vi på Blå och svart då de mest symbolisesar Tjuv och Polis. 2 stycken ska utses som poliser och resten ska vara tjuvar. Dessa tjuvar får hålla sig inom ett visst område som ledaren bestämt. I SP kör vi på runt slottet och i Silvergladebyn. Sedan ska Poliserna lyckas stänga in ALLA tjuvar i fängelset (slottet), vilket låter enkelt. MEN tjuvarna kan rädda sina kompisar från fängelset genom att ta sig osedd till slottet, springa in och skriva "RÄDDAR". Då frias alla fängslade och poliserna får börja om. 

Poliserna fångar tjuvarna genom att gruppa.

Man kan köra med tid, att poliserna har 10 minuter på sig att fånga in alla annars vinner tjuvarna. Annars kör man tills poliserna lyckats fånga alla.

REGLER:
- Man måste röra sig runt och inte vara kvar på samma ställe
- INGEN får vakta
- Lämna inte sagda områden

Ha så kul! :D

Postat av: Ninisen

Bara en fråga vad menar du med gruppa? :)

Svar: bjuda in till grupp :)
Amanda ~

2014-09-15 @ 15:29:05
Postat av: Claire Masterknight

HAHA! Rolig lek! Borde be min klubb köra den någon gång! Amanda, SP gör så kreativa saker jämt! xD <3 : )

2014-11-19 @ 14:02:40
Postat av: Claire Masterknight

HAHA! Rolig lek! Borde be min klubb köra den någon gång! Amanda, i SP har ni så kreativa event! xD <3 : )

2014-11-19 @ 14:03:54
Postat av: ellenorangedotter.blogg.se

Ska köra detta event idag!! Längtar!

2017-02-13 @ 07:45:35
Din bloggadress: http://ellenorangedotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0