Dressyr med Pärlan

Idag så red jag mitt första dressyr pass med Pärlan, hon har mest varit ute på turer sedan hon kom och inte tränats rejält och jag ville testa henne inne på Arenan. Eftersom att vi nyligen flyttade till Jorvik stallet och inte lärt känna hela området ännu så var hon lite nyfiken på omgivningen runtom istället för att koncentrera sig på vad hon gör och på banan. Dock så är Pärlan lite öm där sadeln ligger just nu så vi var tvugna att köra barbacka idag

Jag värmde upp och sedan så började vi öka tempot till trav och red några varv, jag la in vissa halter ibland för att verkligen känna att jag hade kontroll över henne. Jag smackade sedan på och kom upp i kort galopp.

Hon hade väldigt mycket energi som hon ville bli av med, det blev många försök till att sticka iväg men jag lyckades visa henne att jag bestämmer. När hon förstått och verkligen börjat lyssna på mig och på mina hjälper så började jag lägga in lite volter och halter

Hon svarade bra på mina kommandon och jag gav mig på det svåraste i dagens övning vilket var att rygga, det tog ett tag innan hon förstod vad jag ville att hon skulle göra, men jag lyckades få till det mot slutet. Hon sänkte huvudet och halsen och började Rygga. Vi gjorde om det några gånger för att hon verkligen skulle lära sig, det funkade väldigt bra så jag valde att avsluta träningen här - man ska ju sluta på topp! :D

Vi har mycket att träna på jag och Pärlan då hon inte riktigt förstår vad hon ska göra och lätt känns "vilsen". Jag är dock ingen expert heller så jag ska ta hjälp av Anna och Emlan för att komma vidare så både jag och Pärlan lär oss och sedan kommer ingen kunna klå oss på banorna ;) 

(Anna o Emlan.. jag tvingar er så säg inte nej♥♥)

Postat av: Anna Waterdawn

I'll help ya ❤❤

2013-11-07 @ 19:20:36
Din bloggadress: http://annawaterdawn.blogg.se/
Postat av: Frida

Ta gärna en titt in hos oss och vår familj på nystartade bloggen Blöjor och bus! Vi delar med oss av de underbara ögonblick man får uppleva i en småbarnsfamilj. Välkommen! :)

2013-11-07 @ 19:32:02
Din bloggadress: http://blojorochbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0