Tips på hur man gör en design

Det finns väldigt många spelare som ber om hjälp av kunniga att hjälpa dom att göra designer, självklart förstår jag varför dom gör det men jag tycker att man ska försöka sig fram och lära sig själv istället för att behöva be om hjälp hela tiden, att fråga kunniga hur man kanske gör någon speciell grej så personen kan förklara är en bra idé, men man ska göra allt man kan själv.

Google har hjälpt mig väldigt mycket genom tiden då jag skulle lära upp mig, sedan har jag och Lily hjälpts åt med våra senaste designer om det uppstod problem. 

Om du vill ändra färgen på rubriker och inte ver hur man gör så kan man googla "ändra färg på rubriker på blogg.se" och likadant med andra saker, testa dig fram och leta upp på internet. Den sidan som hjälpt mig mycket har varit Designadinblogg.se och även andra sidor jag hittat via google men inte som jag minns namnet på. Börja med lite enklare designer och sedan sätt dig och verkligen kämpa med en design och försök få till unika saker genom att prova dig fram, en unik design går inte på 1 - 5 timmar utan det tar väldigt lång tid, men ska du bara göra mer grundligt (bakgrund, header, ändra färger) så tar det inte lika lång tid, men det kan även också vara problematiskt. 

Alla förstår inte i början - men alla kan lära sig genom att testa sig fram.

Postat av: Esmeralda Silverforce

Det jag tycker är allra värst är då folk inne i spelet ber om hjälp med det här och sedan vägrar acceptera att det är mycket lättare för deras egen skull om de pallar Googla på det. Försök förklara källkodning i SSO's chatt utan att vartannat ord censureras, helt jäkla omöjligt xP Jag trodde att Google var standard numera, jag är uppvuxen med att Googla på grejer jag undrar över så det känns så mysko över att folk bara "nee, det är så jobbigt så jag kräver att du ska berätta för mig istället", för tyvärr är det ofta så attityden ser ut... :c

Svar: håller helt med dig ._. Google is easier och där blir det bättre förklarat med bilder och allt ._.
Amanda ~

2013-12-06 @ 15:29:42
Din bloggadress: http://monokerus.se/
Postat av: Alicia Shortbard

Tack för att du har förklarat vad man ska söka på och vilken sida och hit och dit! ;D

Thanks so match! ;DD


Mvh: Alicia Shortbard

2013-12-06 @ 15:33:08
Din bloggadress: http://shortbard.bloggplatsen.se
Postat av: Mille Lionnight

har ett till tips på en bra hemsida ;) om man går in på sannasrum.se så kommer man till en blogg. Då klickar man på bloggdesign&fotoshop. Och så klickar man på sanna tipsar. Då hittar man MASSOR med bloggtips

ENJOY!

2013-12-07 @ 18:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0