Blom Stable - Dressyrträning för Marcus

För några dagar sedan så vart det dressyrträning inför marcus, samma dag som han stack och fixade frisyren i hemlighet. Och hann aldrig riktigt blogga om det då pga att det var en väldigt upptagen dag i stallet.

Men jag fick iallafall prova rida Darius, och herre vilken sjukt fin häst att rida. Tror aldrig att jag känt en sådan bra rytmen mellan ryttare och häst och fortfarande är han en unghäst (?!). 
Vi red dock bara mest basic, eftersom jag aldrig suttit på honom förut. Han skötte sig hur bra som helst och jag fick några riktigt bra tips av Marcus. Darius tar väldigt stora och luftiga steg vilket ger mig som ryttare bättre balans, iallafall enligt mig. Sedan så lyssnar han väldigt bra på hjälper och han "chillar" lixom bara och försöker att inte skapa drama.
 
Sarah fick också träna inför Marcus, även hon i dressyr men eftersom hon kan mer än mig redan så körde de hårdare dressyr och testade olika gångstilar. Det var riktigt roligt att kolla på. Hon red våran andra dressyr stjärna Rufus som även han är mer utbildad än Darius, perfekt ju. Hon kan utvecklas med Rufus och jag med Darius. Dock skulle Marcus få spader om han läste det, eftersom Darius är hans lilla bebis och ingen får ta honom haha.
Ni ser ju vilken otroligt fin Piaff de lyckades med, herregud vad avundsjuk jag är - så kan jag med göra i framtiden!

Men träningarna gick otroligt bra faktiskt, vi båda var ändå inne på banan samtidigt men de brydde sig inte hästarna om utan de skötte sig själva. 
Det är otroligt viktigt att man hittar en balans mellan häst och ryttare. Rufus är så jäkla snygg han, och perfekt med Sarah på ryggen, håller ni med?

Postat av: Dina Kingblanket

Yepp, pérfa med Sarah på ryggen;)

2014-05-12 @ 12:08:40
Postat av: Maya

yup :3

2014-05-12 @ 12:59:16
Postat av: Irma

Japp

2014-05-12 @ 14:12:34
Postat av: Elise Dognhigt

Det har du rätt i!!!

2014-05-12 @ 14:19:49
Postat av: Saga Sunstar

Åh ja! :D Så himla azum

2014-05-12 @ 14:50:50
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: En läskig tjej som aldrig visar sig!

Tradala!
Jag har 1000 frågor men vi tar bara 2! xD
Hur blir dina häst så blanka och fina?
Och hur får du simmarna,hästarna,och husen se så riktiga ut?!
Typ,ögonen på Wilma,hästarnas ögon!
Och dem var jätte fina ihop! <3 :D

2014-05-12 @ 16:30:46
Postat av: Romina Sunbell

Asså omg vad fiiina! ♥ Älskar andra bilden på Darius, och andra på Rufus! I'm in love! ^o^ *.*

2014-05-12 @ 16:49:48
Din bloggadress: http://romina.bloggo.nu
Postat av: Chloe Seacake

Som om du inte är lika fin som Sarah ;) ♥

2014-05-12 @ 18:12:46
Din bloggadress: http://seacakechloe.blogg.se
Postat av: Romina Sunbell

Manda, hur rider man dressyr? Jag kan bara hoppa och rida kapplösning ♥

2014-05-13 @ 19:43:59
Din bloggadress: http://romina.bloggo.nu
Postat av: Romina Sunbell

Kapplöpning'

2014-05-14 @ 07:28:26
Din bloggadress: http://romina.bloggo.nu
Postat av: Nellie Candlecake

Var har du laddat ner håret ifrån? Fint ♥

2014-05-24 @ 12:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0