Blom stable - trimmade hästar

Det har varit en riktigt härlig morgon här på Blom Stable, vi båda var pigga och glada när vi vaknade och sedan har allt bara rullat på. Morgonkaffet måste nästan ha haft någon liten gnutta tur i sig. 

Både jag och Sarah drog ut till stallet direkt efter kaffet där det stod 6 st hästar och väntade på oss, vi bestämde morgonfodrade och sedan satte vi oss ner ett tag och planerade dagens ridturer, alla hästarna skulle trimmas men även en tävling var inbokad med Amidala. Det skulle vara den första som både jag och hon deltog i och fjärilarna dök sakta fram.

Bandit, Poker och Rufus fick bara ridas lite i grunder i ridhuset, mest för att hålla igång dem och få ur deras energi lite så de inte är för pigga under morgondagen. Serena tog Sarah och red ut till stranden som ligger precis bakom huset där hon också fick sträcka på benen och bara ta det lugnt. Duchess däremot var alldeles för pigg och ohanterlig i stallet, hon hade riktigt mycket energi så hon fick komma ut på våran galoppbana och köra hårdträning. Vi sprang flera varv och hon bara sprang på - det var bara för mig att följa med i hennes steg och rytmen. Jag hade inte så mycket till val.
Tävlingen  då.. mjo den, funkade inte alls. Amidala vägrade gå in och hon stod bara där. När man smackade på henne så försökte hon bara gå hem och det gick verkligen inte. Vi måste träna mer och sedan får vi ge det ett försök igen, men just nu var inte rätt tillfälle.
Men trots att det gick så med tävlingen så har allt annat gått ovanligt bra så jag känner att det väger upp och vi måste haft en otrolig tur. 

Som det ser ut nu ska vi söka efter en hästskötare i närheten som vill flytta till gården och hjälpa oss utbilda hästar, för planerna är nu på att vi ska köpa in hästar som vi sedan utbildar och säljer. Såfort nästa hästskötare anlänt ska vi se över hästarna och se om vi ska behålla alla nuvarande eller om vi ska sälja någon och ta in flera unghästar. De som ligger i riskzoonen för att säljas skulle vara Bandit, Serena och tyvärr Amidala. Trots att vi verkligen älskar dessa hästar så måste man ibland ta svåra beslut.Ni får gärna ta och tycka till vad ni hade gjort

Nä dags för stallet igen och hitta hästskötare och kanske kolla runt på lite unghästar - vi får se! :D

Postat av: Emma

Dina hästar är såå fina men fattar inte hur?
laddar du ner dom , i såna fall vart ifrån? ( om du vet) :)

2014-05-06 @ 15:40:55
Postat av: Ella

Hej! Jag undrar bara om du kunde ha ett inlägg där du vissar alla dina hästar och berättar om dem. Det skulle vara jätte kul❤❤❤ Alltså dina Sims hästar😉

2014-05-06 @ 15:42:50
Postat av: anonym

det är så jäkla tråkigt att läsa sims inläggen du gör nu, dom är så himla långa och långtråkiga

Svar: Vad tråkigt att du känner så Holly :)
Amanda ~

2014-05-06 @ 16:05:03
Postat av: Anonym

Sorry....... :( om det lät otrevligt :C

2014-05-06 @ 19:57:32
Postat av: Allison Winterwater

Jag ville bara säga att jag tycker att det är såååå roligt när du gör omväxling med både sims och sso! Spelar själv sims mycket och jag tycker att det är jättekul att läsa dina inlägg om sims för du utvecklar det och berättar så bra om vad som händer i ditt spel! Fortsätt som du gör, du gör det jättebra!:D <3

2014-05-06 @ 19:57:44
Din bloggadress: http://thejorvikstars.weebly.com
Postat av: Anonym

det är jätteroligt att läsa dina sims inlägg, vet inte varför jag sa så, din blogg är jätte bra

2014-05-06 @ 20:01:05
Postat av: Nellie Mountainstar

Jag har ett problem på Sims... Jag kan inte skapa nya familjer, den laddar bara. Jag har testat flera gånger och den laddar i flera timmar utan att komma fram! Vet du, eller någon annan, vad jag kan göra? Jag frågar runt lite överallt just nu. Jag har senaste uppdateringen och har raderat allt nedladdat för att nån sa att det kan berå på det, men det funkar ändå inte. :(

Svar: Tyvärr :c
Amanda ~

2014-05-06 @ 20:07:06
Postat av: Nellie Northside

Amidala är den finaste hästen jag har någonsin skådat! Haha nej men hon liknar mycket min sso starthäst, Braveheart, så det är kanske därför?
Tycker det är grymt kul att du även skriver om sims, spelar det också så det är kul att få tips om t.ex. nedladdningar :)
Till Nellie Mountainstar: Hade även det problemet. Jag raderade sims och installerade det igen, nu funkar det perfekt!

2014-05-06 @ 20:46:57
Din bloggadress: http://letsplaysso.blogg.se
Postat av: Em

Jag skulle ha säljt alla utom en hingst och ett sto. Man måste ta hårda beslut och man sörjer många av dem. MEN om man ska leva på hästar så är det baa att vara glad för tiden man har med hästen/hästarna.. Köp in unghästar, träna, sälj, avla, uppfostra eller inte, sälj.. Då kommer allt att flyta på:)))

2014-05-06 @ 20:52:33
Postat av: Emily

Dina sims inlägg äger!! :)
Men hur kan du ha så hästarna ser så riktiga ut?
Och jag ÄLSKAR Wilma,s hår! så snyggt varje gång man ser det :)

2014-05-06 @ 21:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0