Star Stable Drömmar

Har ni någon gång vaknat upp på morgonen och funderat på något kring SSO. Kanske om du faktiskt blev vän med en person, kanske gick med i någon klubb, din karaktär såg ut på något annat sätt och kommit på att bilderna av det bara var en dröm. 

Senast inatt så hade jag en dröm om SSO. Jag minns inte den så väl men jag minns att vi hade klubbmöte och att jag skulle kicka personer eller något. Helt plötsligt säger jag "Fiona Underland", misstänker att jag skulle kicka henne men minns inte helt säkert, och alla i SP skriver "Hon har redan lämnat SP Amanda, sorry". Så jag vaknade upp lite confused och var tvungen att kolla om hon var med i klubben, och såklart var hon det. 

Jag har drömt några gånger om SSO, och bara det måste ju bevisa hur mycket det spelet betyder för mig. Eller inte spelet i sig egentligen, men alla mina fina vänner och min ridklubb. 

Har ni också upplevt något liknande eller haft drömmar om SSO som ni minns än idag? Dela med er av dem i kommentar :')


Postat av: Sofie Dolphinknight

Jag har drömt om det 2 gånger.
Första gången var att det kom nya huvuduppdrag med en ny ond man tillhörande dark core och man träffade honom vid fornkungens bergsväg. Han hotade med att förstöra Jorvik och kasta onda förbannelser osv
Andra gången var att jag var på min ridskola irl och då hade de 3 frieser där som såg exakt ut som de på sso, fast lite verkligare där och sen träffade jag en massa kompisar från sso och vi red tillsammans och aa c:

2014-11-03 @ 16:28:31
Postat av: Layla Bunnyheart

Har drömt om SSO ett flertal gånger minns inte vad jag drömt om men Det kan ha varit allt från huvuduppdrag till platser och att lära känna alla fina personer jag träffat genom spelet. :D

2014-11-03 @ 16:36:19
Din bloggadress: http://laylabunnyheart.blogg.se
Postat av: Ida Snowforest

Jag har drömt om sso ett antal gånger, här är de knasigaste:
Jag flyttar till Jorvik, ser ut som jag såg ut från början, rider min starthäst och bor i Moorland.
Du, Alicia Starnight och Emlan ligger inslagna i en stor låda under min julgran, min julklapp!
Jag får Manda i födelsedagspresent.
Kram

2014-11-03 @ 17:04:07
Postat av: Mangold (Mad)

Innan jag var med i SP: jag fick post om att det inte gick att bjuda in medlemmar till klubben för pga. något och sen dagen efter(irl) fick jag post från Lilzan och trodde att det var den posten hehe :) Fina kommentarer du fått puss puss <3

2014-11-03 @ 17:57:48
Postat av: Nicole Sweetroad

Hör drömt flera gånger om SSO hihi, den senaste drömmen är inte så trevlig dock.. Drömde att du fått en förbannelse och blev en ond häxa och upplöst SP haha, de va rätt skönt att vakna upp och veta att det var en dröm, dock var jag lite nervis när jag loggade in haha

2014-11-03 @ 18:50:43
Postat av: Alanis Moonstorm

Mah, nu i veckan hade jag min första sso-dröm, fast det var inte en riktig dröm utan en sådan där "mellan vaken och sovande"-dröm, där man är halvt medveten om att man bara ligger i en säng och drar sig, typ.

I vilket fall så låg jag där och drömde att det kommit en massa fler spöken till halloweenuppdateringen, och jag visste att eftersom jag var vaken måste det vara sant. Facepalm. Drömlogik på hög nivå asså.

2014-11-03 @ 18:56:29
Din bloggadress: http://alanismoonstorm.tumblr.com/
Postat av: Ebba Youngland

Jag har drömt om det två gånger,fast jag kommer bara ihåg 1 av de!
Iallafall,såhär var det

Jag drömde att jag loggade in på min gubbe,sen,kom Grace Riverson fram till mig...GISSA HUR "DRÖMGLAD" JAG BLEV?!
Aaa,och då sa hon att jag fick en blogg,fick en yt kanal,fick ett TV program (irel) och fick bli vän med ALLA Game masters som finns! <3
Grace Riverson är iallafall min största idol,men sen kommer du,och Alli! <3 ;D

2014-11-03 @ 19:28:48
Din bloggadress: http://rebeccabigtree.blogspot.se
Postat av: Frida Shortcamp

Drömde en gång att jag köpte den apelgråa oldenburgaren! xD

2014-11-03 @ 19:31:16
Postat av: Hanna Whaleside

Haha en gång så drömde jag att jag träffade Kim. Jag var på marshmallow cloud servern innan och hade precis bytt server. Och då så hände det! Kim bjöd in mig och min irl och SSO bästis i grupp. Vi satt och skypade samtidigt och jag blev typ helt skakig och kändes som att jag skulle svimma. Jag bytte nämligen till air star server för att gå träffa bl a få chansen att träffa Kim, och dig såklart. c:

2014-11-03 @ 20:50:20
Din bloggadress: http://hannawhaleside.blogg.se
Postat av: Magdalena Wolfheart

yo!

Jag har inte direkt drömt en SSO-Dröm men jag har typ drömt en sann-dröm. Jag drömde om att jag va i trädgården på baksidan av huset. Det va vinter och mycket snö. Min bästis va hemma hos mig också och vi försökte göra en liten rund ring typ i trädgården men sen blev vi så trötta att vi bara satt oss ner i snön en bit ifrån varandra och det har hänt irel. Det har hänt olika sanna drömmar jag har drömt. Jag tycker det är lite läskigt men samtidigt lite kul ^^

2014-11-03 @ 21:50:10
Postat av: Vilda snownight

Haha jag drömde om att det skulle komma den nya hästrasen till sso och vi stod vid ml stranden vid dc containrarna och det var 2 gamemasters som skulle "packa upp" de nya hästarna i containrarna men en gamemaster sa år mig att lämna ngt till James i FP så jag missade själva "uppackningen" men det var typ den nya hästrasen och elefanter i containrarna och hästen var typ jättekonstig.xD Den var ljusbrun och svart man men formen var som en tinker fast en smalare variation...xD

2014-11-04 @ 20:21:06
Postat av: Agnes

Har haft den konstigaste drömmen nånsin. Handlar inte om sso men du är med i den Amanda. Iallafall jag hade typ en bror (har inte det irl) och så vart han typ mördad, eller han levde fortfarande men va typ döende, och han och du var tillsammans så han bah: Hämta Amanda. Och då sprang jag runt och ropade på dig och jag hann aldrig hitta dig för då vakna jag xD

2014-11-04 @ 23:52:09
Postat av: julia hayfall

drömde att justin förvandlades till en gris. jessica och mr sands vart då jätteledsna och gav honom en napp. men när jag kom för att smyga dit så vart han bara vanliga justin fast med en grisnäsa. nästa dag så såg jag spindelgrisen i ridhuset, konstigt. och det var inte den konstigaste dröm som jag har drömt.....

2014-11-05 @ 17:45:53
Postat av: Fiona Underland

Jaså du vill kicka mig?? *snyft* ;(
Jag drömmer om SSO lite sådär varje natt. Jag slutar aldrig att rida omkring i Jorvik. >.>'

2014-11-05 @ 22:28:54
Din bloggadress: http://braverunner.blogg.se/
Postat av: Nellie Candlecake

En gång drömde jag att jag var med en kompis på sso. Vi såg ut som vi gör på riktigt men i sso gubbar. Så trillade min kompis av och började gråta. Det låter inte alls som sso. Men det var format som sso och vi var i sso världen. Förstår heller inte min dröm själv nästan.

2014-11-07 @ 22:27:50
Din bloggadress: http://NellieCandlecake.blogg.se
Postat av: Nellie Candlecake

En gång drömde jag att jag var med en kompis på sso. Vi såg ut som vi gör på riktigt men i sso gubbar. Så trillade min kompis av och började gråta. Det låter inte alls som sso. Men det var format som sso och vi var i sso världen. Förstår heller inte min dröm själv nästan.

2014-11-07 @ 22:27:54
Din bloggadress: http://NellieCandlecake.blogg.se
Postat av: Marina

Hej! Jag har star Stable och jag undrar om vi kan mötas typ, så vi kan spela tillsammans

2014-11-12 @ 08:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0