Att sätta © på en outfit

Observera att detta är min åsikt och att ni inte behöver ta åt er

Outfits gör ju alla i spelet, även om det inte är snyggt matchat så har alla en outfit, nya spelare som gamla.

I spelet finns det ett urval av kläder och bara ett fåtal passar med varandra, därav så är det svårt att inte göra en outfit som liknar någon annans, man behöver inte ens ha sett den andra personens outfit för att dom ska bli likadana, för ungefär alla vill ju ha något som matchar. 

Jag vet många som fått mail om "du har härmat mig buhuhuhu" och så vidare, men har man verkligen rätt att sätta copyright på en outfit i ett spel som Star Stable? Det är inte ni som skapat kläderna, det är SSO teamet och dom äger rätten. Visst kanske du sätter ihop en snygg outfit som du blir jätte nöjd över, men kläderna finns tillgängliga för alla. Det är inte bara DU som får använda dom. 

Jag tycker man istället att man ska bli glad om man ser någon som antagligen tagit idén till outfiten du bär, för det betyder ju att dom tycker om den. Varför skulle dom annars skaffa den?

Nej jag tycker det är fel att sätta "copyright" på en outfit, om ingen annan nu får ha den.. visa den inte för någon så vet inget om den om dom nu inte skapar den själva utan att veta om att du har en likadan! :)

miss you dadde..♥

Postat av: Sylvie Yellowstone

*applåder*

2013-08-02 @ 21:09:34
Din bloggadress: http://sylvieyellowstone.blogg.se
Postat av: GUESS WHO

Helt rätt, sluta va så bra på att skriva åsiktsinlägg. Mina slutar ju alltid i papperskorgen <3... Håller med Sylvie, *applåderar*

Svar: ♥♥♥ ditt var med bra >;]
Amanda ~

2013-08-02 @ 21:44:25
Din bloggadress: http://starstableworld.se
Postat av: Maria Moondaughter

Helt rätt.

2013-08-03 @ 10:02:27
Din bloggadress: http://moondaughter.bloggplatsen.se/
Postat av: Myra Riverfall

Jag är ganska ny på SSO så inte vetat av att folk håller på och säga sådana löjliga saker. :)
Innehållet på star stable online är copyright World of horsecraft AB. Det är det företaget som har copyright på allt innehållande spelet och inget annat. Folk som tror att de ens kan sätta copyright på något vet inte vad copyright är. Bara genom att googla och trycka på första bästa länk får man ett ton med nyttig information.
Man har copyright på sitt eget verk om det når en verkshöjd (något som är tillräckligt originellt och självständigt) att kombinera ett par svarta ridbyxor med en blå tröja är inte att skapa ett eget verk. Det som är ett verk är däremot de där byxorna och tröjan som är copyright horsecraft, eftersom det tillhör deras spel. Man har inte copyright på något man använder på star stable, det är dem som har det.
Jag har lika rätt som du att använda svarta ridbyxor och blå tröja från star stable. Ingen av oss har dock copyright på det överhuvudtaget. Folk som säger att de har copyright på ett outfit från star stable (egentligen en kombination av flera delar av grafik som ägs av horsecraft) är man bara okunnig och naiv. Jag har inte denna åsikt för att jag ''tycker'' att det är löjligt att uppge något så felaktigt. Jag har denna åsikt för att uppge det är felaktigt och stämmer inte.

Du har en jättefin blogg förresten! :) om du inte minns träffades vi när jag trodde du var Siri.. xD

2013-08-03 @ 20:14:33
Postat av: Nadiine Moondawn

-applåderar- håller med att bli härmad kan man säga är en bra sak att bli för då är fet bra/ fint det maj gjort.

2013-08-06 @ 00:23:52
Din bloggadress: http://Moondawn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0