Frihetsdressyr med Collin

Vi vet alla att Frihetsdressyr är väldigt bra,  man får väldigt nära kontakt med hästen och man lär sig väldigt mycket. Jag läste massor om det på internet under nattens gång då jag inte kunde sova, det var åskoväder över hela jorvik och det blixtrade och dundrade. Men jag hittade iallafall väldigt bra tips!

Så idag ledde jag Collin till vingårdens paddock där jag sedan släppte honom, han blev helt galen och sprang runt och lekte med sig själv

Jag stod bara i mitten och avvaktade tills han inte skulle orka med att springa runt längre, han har ju inte världens bästa kondition ännu så det tog inte så lång tid
När han inte orkade längre så testade jag att kalla på honom, han förstod direkt vad det var jag ville och kom med fina skritt steg fram till mig.
Jag visade honom att jag ville ha han i en stor volt, det gällde verkligen att hålla kontakten med honom och inte tapppa hans intresse.. men han skötte sig duktigt och höll sig i en ring runt om mig. 
När han inte riktigt kände för att han ville mer så tog jag och saktade ner för att testa lite andra övningar. Jag kallade på honom samtidigt som jag gick, han stod länge kvar och undrade vart jag skulle tills jag stannade och gav honom en speciell "kom hit" blick, då kom han sakta mot mig och gick bakom mig samtidigt som jag började gå runt i lite olika mönster
Hans tillit och förståelse för mig var på topp för att vara så ny som han är, han följde mig för det mesta, så jag bestämde mig för att testa.. testa få han att ställa sig på bakbenen med hjälp av ett spö. Jag vet att hans förra ägare som han hade innan marley har tränat frihetsdressyr med honom, men inte om han skulle vilja visa MIG vad han kan.
Först så trodde han att jag ville att han skulle gå efter spöet, han förstod mig inte riktigt helt men jag kämpade vidare och efter massor av misslyckanden så lyckades han göra det jag ville, han stegrade högt och ståtligt framför ögonen på mig.
Man ska avsluta när det går som bäst så att när vi väl hade lyckats så begav vi oss hemåt igen. 8'D

Postat av: anonym

Hej! Hur gör du för att få bort ryttaren och så?

2013-08-07 @ 12:06:36
Postat av: Matilda Greenstone

Jag vill absolut inte ha den där söta hästen som har en underbar färg. Nej, såklart inte. Nej nej. jag vill inte ha den vackra appaloosan, nej, såklart inte :(

2013-08-07 @ 12:08:10
Postat av: Emma

Det måste ha tagit lång tid för att redigera OwO

2013-08-07 @ 13:49:27
Din bloggadress: http://teengan.blogg.se
Postat av: Nadine Moondawn

Emma hon har inte redigerat att hästen gick bredvid om man har vh buggen kan man på nåt sätt göra så att andra ser att inte det är nån ryttare.

2013-08-07 @ 13:58:57
Din bloggadress: http://Moondawn.blogg.se
Postat av: Emma

Asså hon har ju redigerat in gubben väl? ._.

Svar: Nej det har jag inte, det är anna som är hästen ;)
Amanda ~

2013-08-07 @ 15:52:39
Din bloggadress: http://teengan.blogg.se
Postat av: Anna

Wuuut???
Hur? Hur kan "anna" vara hästen??
Hur longgerar (ooops, stav) man hästen??

2014-02-05 @ 21:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0