Sunshadow AKA Sasha

Sasha är en väldigt busig tolv årig ponny på 1,34 i mankhöjden, hon är en isabellfärgad liten skönhet.

Sasha är ursprungligen ifrån ett känt ponnystall i tyskland där några av de finaste ponnierna står, bland annat hennes föräldrar. Som två åring såldes Sasha till Herman som äger stall jorvik, där var hon en häst som fick mycket pysslande och kärlek av barnen på ridskolan. När hon var tre år var det dags för henne att ridas in, det gick sakta men säkert framåt och när allt kändes säkert och bra i ridningen så sattes hon igång på lektioner. Hon gick som ridskolehäst i nio år men blev tvungen att säljas sedan då Herman inte hade råd att hålla kvar henne. Jag hittade henne på en hästmarknad nere i Fort Pinta där Herman stod med henne och letade efter den rätta ägaren, jag föll direkt för hennes vackra ögon och hennes fluffiga man ♥
Hon har en väldigt mysig personlighet, och är väldigt trygg i sig själv. Sasha är som en liten hund, hon följer sin ägare utan att man behöver hålla henne i en grimma, hon skulle aldrig få för sig att sticka iväg, fast allt kan ju hända om hon blir skrämd. När hon blir ompysslad i stallet så står hon lugn och stilla och bara myser, hon känner sig som en prinsessa. Hon är ju även väldigt busig av sig och älskar att springa runt i sin hage och leka med sina vänner eller bara göra sig av med all sin energi. 8D
Hon är absolut inte större än kossorna ;)
På ridskolan fick hon lära sig några få tricks, som att kram, puss o buga och detta är något hon nog kommer att få fortsätta tränas i när tiden finns där. Annars så kommer vi att satsa på ponnygalopp! :D

Postat av: Linnea Moondotter

Bra smeknamn 🙈💖🐴🙊

2013-08-22 @ 22:08:53
Din bloggadress: http://Www.linneamoondotter.blogg.se
Postat av: Jenny Waterdawn

Vill ha en ponny i den färgen fast jag är nt sr :(

2013-09-09 @ 20:25:42
Din bloggadress: http://Jennywaterdawn.bloggo.nu
Postat av: Lucy Flowerlake

Vilken otur Manda! Sålde Sasha nästan precis innan uppdateringen kom där man MÅSTE ha en ponnie!

:(((((

2013-09-19 @ 19:42:37
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0