Jorvik stallet - bor du kvar?

När skördebygden öppnade så flyttade säkert runt 90% av alla spelarna dit, det var nytt och det var vackert där, ett riktigt vackert ställe där allt man kunde tänka sig fanns. Men nu när det börjar bli "gammalt" och inte lika intressant längre så börjar många att planera att flytta tillbaka till Silverglade - jag är en av dom.

Jag känner att jag saknar silverglade och det är väldigt långt att ringa överallt känns det som, så att flytta mer centralt igen skulle kännas väldigt bra. Det jag inte vill flytta ifrån är alla glada djur och de stora ridbanorna som man har tillgång till. SB är mer levande trots att det är lite "utanför".

Har du tankar på att flytta tillbaka till Silverglade? eller har du kanske flyttat tillbaka, berätta för mig! 

Postat av: Anonym

Jag flyttade till jorvikstallet där jag nu bor kvar... Är nöjd med det men jag bodde i vingården och det var nära till allt utom figrove och vedale. tänker inte flytta i första Taget men vi får se roligt att du ställer frågan :-) Gå gärna in på min och Elinas blogg :-)

2013-12-09 @ 19:44:39
Postat av: Anonym

Oj jag skrev förra inlägget men glömde att skriva att jag heter Sabina och bloggadressen men den kommer nu
http://jorvikjumpers.blogg.se

2013-12-09 @ 19:46:13
Din bloggadress: http://jorvikjumpers.blogg.se
Postat av: Exenzia

Bor på Jorvikstallet nu, kanske flyttar Vingården sen :-D

2013-12-09 @ 19:52:51
Din bloggadress: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: mollyyyyy

jorvikstallet ftw juuu

2013-12-09 @ 19:56:12
Din bloggadress: http://letsplaysso.blogg.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Jag bor i Jorvikstallet. Trivs fint där och tänker inte flytta i första taget!

2013-12-09 @ 20:07:37
Din bloggadress: http://lucyflowerlake.bloggplatsen.se
Postat av: Sandy Sleepymountain

Jag har tänkt väldigt mycket på det. Och jag kanske bara flyttar tillbaks till SG över julen, Isåfall vingården. Det har faktiskt alltid varit mitt ställe liksom, Skulle nog aldrig kunna bo i Moorland eller Valedale x)

2013-12-09 @ 20:09:01
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Bor på Jorvikstallet och kommer nog inte flytta därifrån på ett tag, även fast det lockar att flytta till Steves :P Men när jag flyttade till SB så köpte jag ett väldigt stort hus som jag inte är redo att ge upp i första taget...xD BTW: Älskar redigeringen på bilden! Suzie är så vacker ♥.♥

2013-12-09 @ 20:10:28
Postat av: siri starstorm

Jag bodde länge i SB, men nu har jag flyttat till silverglade igen, det känns mycket bättre cx

2013-12-09 @ 20:18:02
Postat av: Aria Starfall

Jag har tänkt det, men jag är inte säker, hoppas att dews farm öppnas, då kommer jag flytta dit, tycker det känns otroligt långt till GÅD hela tiden xD *lat*

2013-12-09 @ 20:21:52
Din bloggadress: http://nattstad.se/ariastarfall
Postat av: Emma Stardawn

Jag älskar verkligen SB men jag tvekar jag menar uppdragen champ och allt de är så låångt borta så ska kanske flytta tbx till vingården eller Steves gård! :)

2013-12-09 @ 20:41:00
Postat av: Jennifer Winterstar

Bor fortfarande kvar i Jorvikstallet :3

2013-12-09 @ 20:48:34
Din bloggadress: http://winterstarstable.blogspot.se
Postat av: Rose Greenhill

Jag bor i Jorvikstallet och trivs bra, har äntligen blivit av med
mitt beroende av Steves gård och transporter så jag lär inte flytta på ett tag :D

2013-12-09 @ 20:53:01
Postat av: Abbie ponystar

ALDRIGT! xD Älskar verkligen Jorvik stallet :) ♥

2013-12-09 @ 20:57:37
Din bloggadress: http://lifeinjorvikonline.bloggo.nu
Postat av: Alexandra Mistdawn

Jag var också en av dem som flyttade ganska "direkt" till jorvikstallet. Men sedan hade jag flyttat tillbaka till SG, men sen kände jag att jag saknade allt liv och alla djur, så nu har jag bosatt mig här igen i js! :-)

2013-12-09 @ 21:01:11
Din bloggadress: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Annabelle Wolfhand

Jag bor i Jorvik stallet och trivs men funderar på att flytta till Moorland :)

2013-12-09 @ 21:10:08
Postat av: Frida snowpaw

Jag flyttade aldrig från början då jag aldrig skulle klarat av att bo i sb xD gillar det inte direkt..

2013-12-09 @ 21:47:15
Postat av: Juliette Stardawn

Jag bor just nu i Jorvikstallet, planerar att bo kvar där över juluppdragen och så, sen nästa år ev. flytta tillbaka till mitt kära VG :D

2013-12-09 @ 21:54:42
Din bloggadress: http://jstardawn.blogg.se/
Postat av: Regina Eastwright

Jag bor fortfarande på Js, som jag gjort sen sb öppnade! Om huset på gården blir ett ridhus lämnar jag aaaaldrig haha ;) Har inga uppdrag att göra eller hästar att levla i silverglade så behöver inte vara där så ofta, stannar i js ett bra tag till :D

2013-12-09 @ 21:59:28
Din bloggadress: http://www.eastwright.blogg.se
Postat av: Alessandra Kinglord

Har tänkt flytta till vin gården igen men ångrat mig så hoppas att vi kommer få rusta upp drews farm för då skulle jag lätt bo där

2013-12-09 @ 22:12:00
Din bloggadress: http://jorviknew.blogg.se
Postat av: Zoe Yellowtree

jag bor till och med i gåd för där bor nästan bara 10%

2013-12-10 @ 06:43:34
Postat av: Matilda Silverwater

Jag fick ett ryck och flyttade till GÅD. Det är mysigt där men det känns som att alla mina vänner bor i js ;)

2013-12-10 @ 07:20:38
Din bloggadress: http://Silverwater.blogg.se
Postat av: Anastasia dawntree

Jag flyttade aldrig till js för jag hade så mycket uppdrag i sg. och för jag visste att hg skulle ångra mig bara några dagar efter.. Tyvärr är jag ju en av dom som är beroende av att ringa hem och transporter 😔

2013-12-10 @ 07:21:41
Din bloggadress: http://tovamjarling.se
Postat av: Selena Goldbear

Flyttade till Steve en vecka efter jag hade bott i SB tyckte det var sååå långt borta.

2013-12-10 @ 07:24:56
Din bloggadress: http://goldforeststarstable.bloggo.nu
Postat av: Alica Snowgirl

så, du bor vid steves nu?:-)

2013-12-10 @ 07:44:13
Postat av: Carin

Jag bor i SilverGlade byn. För som du sa - det blir också för långt att rida överallt, tar för lång tid. Bodde säkert kvar i Jorvik Stallet typ 3 dagar haha. ;-)

2013-12-10 @ 07:55:18
Din bloggadress: http://therider.bloggo.nu
Postat av: Holly moonmountain

Jag flyttade till Jorvik stallet när det öppnade men sen flyttade jag till Silvergladebyn :) Det är mycket mer centralt.

2013-12-10 @ 08:26:02
Postat av: wilma weststone

Jag bor kvar på js. Men har funderat länge över att flytta tillbaka till Steves gård där jag bott i nästan hela min sso-tid. Känns sorgligt att jag knappt är där längre :(
Men kommer bo kvar på js tills jag är klar med alla dagliga uppdrag oså.

2013-12-10 @ 10:20:50
Din bloggadress: http://jorvikhorses.bloggplatsen.se
Postat av: Cecilia Gladefield

Jorvik stallet har alltid varit mitt drömstall, ända sedan jag började spela för ett år sedan så kommer troligtvis aldrig flytta ifrån Jorvik stallet :) <3

2013-12-10 @ 11:02:06
Postat av: Alexis Waterstorm

Flyttade till jorvikstallet på direkten men ångrade mig grovt, har nu flyttat till vingården och vi får se om jag flyttar till mitt kära Steves gård. :)

2013-12-10 @ 13:39:42
Postat av: linn/wallinn/

JAg ska nog flytta tillbaks.... är i silverglade så mycket så ska nog ta och flytta tillbaks

2013-12-10 @ 14:02:02
Din bloggadress: http://mspwallinn.bloggplatsen.se
Postat av: Maggie Sunbear

Jaag har flyttat tillbaka till Vingården, det blev väldigt jobbigt att lasta Lord, det var första gången för han ;-; han trampa mig på handen när jag snubbla. Så jag kunde inte rida på 2 veckor :C

2013-12-10 @ 14:47:12
Din bloggadress: http://msunbear.blogg.se
Postat av: tiffany bluewood

jag var bestämd innan sb öppnades att aldrig flytta dit, har inte gjort de heller o kommer aldrig göra de XD
jag trivs bra på steves o kommer inte flytta därifrån :)

2013-12-10 @ 15:07:53
Din bloggadress: http://bluewood.blogg.se/
Postat av: Sofia Diamondnight

Jag har flyttat tillbaka till VD igen x)

2013-12-10 @ 15:39:53
Postat av: Sandy Crazyrock

Jag flyttade till SB för att det var så himla mysigt med alla djur och platser. Dessutom så flyttade ju typ alla vänner dit så man vill ju hänga med strömmen. Men flyttade tillbaks till Steves gård 1 vecka efter x3 Mycket närmare till allt och det känns mer hemma c:

2013-12-10 @ 16:12:00
Postat av: Sally westforce (bollen)

Har bott i VG sen jag blev SR för första gången, bor kvar än i idag för det är nära till allt ;)

2013-12-10 @ 16:14:11
Din bloggadress: http://westforce.blogg.se
Postat av: Joline Gladebard

Japp, jag flyttade till Steves för nån vecka sen. Tröttnade på att bo så långt borta, och det är inte såå långt till Värdhuset vid bron, så japp :)

2013-12-10 @ 16:29:55
Din bloggadress: http://gladebard.bloggplatsen.se
Postat av: Zoey Skylund

Jag bor på Vingården. Jag verkligen älskar det! Det är nära till GÅD, Skördebyggden, Silvergladebyn, Valedale mm... Så vill nog inte bo i Jorvik Stallet, för det känns inte centralt. Vingården är nästan lika fint c;

2013-12-10 @ 18:17:48
Postat av: Hilda Wolfforest

Har aldrig bott där och kommer aldrig att göra

2013-12-10 @ 18:37:01
Postat av: Chloe Seacake

Jag bodde i FP för det var både nära stranden och mycket sol och ljus. Men... jag flyttade tillbaka till ML! Och Amanda vrf flyttade du? :( Steves äger! :'( NONONONONOOOO MANDAAAAAAAA!

2013-12-10 @ 20:16:34
Postat av: Kelia Pandapaw

Jag flyttade till Steve, sen då märkte jag att jag saknade JS så mkt, så jag flyttade tbx ;)

2013-12-11 @ 07:36:48
Din bloggadress: http://keliasso.devote.se
Postat av: Anonym

Jag har också bytt till silverglade. Känns mycket lättare att hitta vart man ska!:) (Är lite nybörjare med mitt Starrider

2013-12-11 @ 17:40:13
Postat av: Madison Skystar

Började spela i sensommras så har inte hunnit flytta annan stans än till JS. Innan bodde jag i Moorland och eftersom att alla pratade om Sgb i global så bestämde jag mig för att inte slösa sc på att flytta runt för att jag "visste" att jag skulle vilja flytta till sgb sen. Har ännu inte börjat tänka på att flytta tbx till Silverglade men vi får se. Det e ju trotts allt långt att rida ibland. Hade varit mer praktiskt att flytta till Steves eftersom jag aldrig orkar rida. Hahah! xD Btw så passar stilen på bilden såååå bra på Suzie!♥ Fiiiiint! ♥.♥

2013-12-11 @ 20:04:04
Postat av: Elsa Starborn

Bor på Vingården nu, det är iaf inte jätte långt att rida till Sb om man simmar över bakom ridhuset... ;)

2013-12-12 @ 15:12:13
Postat av: Emily Snowlund

Jag älskar SB:s miljö och alltihopa. Djuren, naturen, ARENAN!
Men jag känner ett slags sug efter att få komms till en mer "central" plats. Det är VÄLDIGT jobbigt eftersom att jorvik stallet är i utkanten av jorvik medans jag kanske vill till FG och VD..
Men jag känner då att om jag ska flytta någonstans är det Steves gård ELR Silverglades hästsportcentret. SHC är ju ändå väldigt nära eftersom att man kan hoppa över till SB vid RH..
Steves, är det alltid mkt folk vid eftersom att det är riktigt centralt.

2014-01-04 @ 09:46:14
Din bloggadress: http://emilysstarhorses.blogg.se
Postat av: Ellen rivergirl

Jag bodde i jorvikstallet men jag tröttnade på att va där så mycket.. Så jag flyttade tillbaka till steves :) ♥

2014-04-20 @ 17:09:12
Postat av: Nellie lightfield

Jag har bott i js läääännnggeee men jag tröttnade på det så jag flyttade till fp när badstranden kom:)))

2014-07-03 @ 09:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0