Mycket tid läggs på levling - för mycket

~Nu behöver jag skriva av mig lite hehe~

Nu får det faktiskt vara nog tycker jag, jag tycker verkligen SSO borde tänka om och göra det snabbare att levla. Alla har inte råd att köpa upp sina hästar till level 15 och det känns som man tvingas spela väldigt länge bara för att hinna levla och göra allt annat, det är inte kul längre.

När hästfunktionen kom så älskade jag att levla, för det var så kul att se hur hästarna steg i level. Dock så tröttnade jag snabbt och ville inte längre men man kände att man måste göra det. Sammanlagt lägger man runt 30 h på att levla upp en häst vilket är väldigt tråkigt, tänk om man istället bara kunde sänka det till 15 h, det skulle göra otrolig skillnad. De flesta spelarna går i skolan och har läxor med mera, de kanske inte lär sig säga nej till att hinna med allt på SSO bara för att göra en tråkig läxa och får sämre betyg. Och vem vill ha en level 1 häst i stallet, de är ju inte lika kul att rida runt på eftersom det går såpass segt.

Tid och pengar är de jag kopplar till SSO, men jag VILL inte sluta jag VILL INTE.. jag hoppas bara på en förbättring och förståelse från teamet. 

Postat av: Bella Seaside

Tycker defentivt(stav) jag med!

2013-12-24 @ 06:49:35
Din bloggadress: http://starstableryttarna.blogg.se
Postat av: Arre

Jag håller helt med, jag själv går i skolan och om jag ska hinna med allt blir det så att jag loggar in och levlar en häst sedan loggar ut och detta gör att spelet inte är jätte roligt längre även om jag hugger i, Jag vill inte heller sluta och jag hoppas också på en lösning ;)

2013-12-24 @ 09:21:26
Din bloggadress: http://arianightborn.blogg.se
Postat av: Saga Sagis Hallonet Korven Hallonkorven Pandan SunstarS

Jag håller med dig! Levlingen är för lång och tråkig.
Vi vill ha kortare levlingstid!

2013-12-24 @ 09:53:44
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Frida snowpaw

Jag har mejlat och klagat angående detta för att jag tycker precis likadant. vad jag fick som svar var (med exakta ord) Levling tar längre och längre tid ju högre level man har. Det är så för de allra flesta onlinerollspel som finns.Skulle det gå fortare att levla skulle alla spelare hinna upp till maxlevel innan nya uppdateringar hinner släppas. Vi vet att det tar tid att levla upp sin karaktär och häst men detta är gjort för att skapa en balans i spelet.
(Jadu supp...vi är fortfarande sjukt trötta på att levla)

2013-12-24 @ 10:11:48
Postat av: Jenny Skydawn

Håller med dig! Vill du ha ett länkbyte? :))

2013-12-24 @ 11:14:00
Din bloggadress: http://www.skydawnn.blogg.se
Postat av: Reggan

Håller helt och hållet med dig manda! Så sant!

2013-12-24 @ 20:17:18
Din bloggadress: http://www.eastwright.blogg.se
Postat av: Sally Westfield

Tycker också att levlingstiden borde vara kortare. Har precis fått upp 7nde hästne i level 15 och det är bara såååå segt, jag orkar inte köra samma visa 2½ vecka per häst ;_; tycker det borde ta 1 vecka att levla sin häst eller kanske 1½, men 2½ är lixom bara _för mycket_. Alla har inte råd med hästtränaren, jag har det men vill inte använda mina SC på det. Tycker dem borde göra levlingstiden kortare, för jag börjar seriöst tröttna på SSO då man loggar in för att levla som man gjort i snart 1 år ;_;

2013-12-24 @ 21:45:05
Din bloggadress: http://sallywestfield.blogg.se
Postat av: Azzurra Eastwood

Att levla är segt och börjar bli väldigt drygt, håller med dig där, helt klart! Det var som med fisket tills xp:n höjdes (okej kanske inte lika drykt med xp:n).
Har räknat lite på det, och om xp:n höjdes till 100 xp per lopp, och om man gör alla lopp varje dag så kommer det då ta 10 dagar i stället för ungefär 20 som det verkar ta för de flesta (inte för mig för jag orkar bara köra igenom hälften av loppen, lat som jag blivit)

Skulle vara sjukt bra om någon större bloggare (som du) tar tag i någon sorts omröstning, liknande den som Esmeralda Silverforce hade på sin blogg om sadelgjordar i spelet, om att höja xp:n när man levlar hästen - och skickar in den till teamet.
Skulle vara så sjukt bra om dom bara höjde xp:n lite!

2013-12-24 @ 22:40:49
Din bloggadress: http://www.twitter.com/AzzurraEastwood
Postat av: Ximena Darkwood

Ja hålla på i 3 och en halv vecka!

2013-12-25 @ 15:29:42
Postat av: Liv Ponyborn

Jag håller me! Jag vill också bara säga att du är jätte jätte jätte fin på SSO och säkert på riktigt också!;)

2013-12-25 @ 20:10:20
Postat av: Alma Starcake

Aa verkligen sant, trött på alla banor D: har inte varit i gåd så de banorna blir nog roliga men jag komer ju endå tröttna på de efter ett tag. D: ;)

2013-12-25 @ 20:31:14
Din bloggadress: http://almastarcake.bloggo.nu
Postat av: Gillian Bluestar

Jag har räknat ut sammanlagt med all levling så skulle det ta 240 timmar med mina 6 hästar, tar 2 timmar för mig varje dag ahha :S

2013-12-25 @ 21:05:03
Din bloggadress: http://jorvikgalaxy.blogg.se
Postat av: lisa eagleside

jag har 8 hästar, 2 av de är i lvl 15 och en i lvl 14. Själv lägger jag inte så mkt tid på levling och bryr mig inte, bara att de är högre en i lvl 5 typ :B. i början älskade jag att levla fast visst har jag tröttnat. Men jag känner mig inte så där beroende av att jag MÅSTE levla, utan jag brukar sätta mig på en häst och bara köra rid hus loppen och de hoss marlys hehe cx Men lite jobbigt är det ju

2013-12-26 @ 18:27:46
Din bloggadress: http://jorvikstall.bloggo.nu
Postat av: Filippa Goldforest

Angående det har jag givit upp för länge sedan, och skippar istället att levla regelbundet. Levla lite då och då när man är rastlös om man vill lixom :3

2013-12-26 @ 21:47:31
Din bloggadress: http://snowwalker.blogg.se
Postat av: Evii

För mig tar det ungefär 4 h att levla en häst (en timme per dag) Sen så gör jag läxorna förre för då använder jag sso som belöning, det vore dock kul om de kunde göra tävlingar i dino så det blir lite väder XD

2017-09-29 @ 11:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0