Veckans vän

Denna veckan och faktiskt den första veckan vi startar dessa små minitävlingarna på min blogg så handlar det om att man ska nominera sin bästa vän. När ni nominerar måste ni skriva och berätta om din vän och VARFÖR just din vän borde vinna, vad gör henne eller honom så speciell.

Ett exempel:
"Jag skulle vilja nominera Lily Rainstorm. Hon är väldigt speciell för mig och har alltid funnits där och stöttat mig i mina svåra stunder jag haft.. alltid fått mig upp till toppen igen. Jag tycker hon förtjänar detta pris eftersom hon är en sån medmänniska och alltid ställer upp för sina vänner"

Tävlingen kommer hålla på tills nästa vecka men man kan bara anmäla sig tills på fredag. 

Priset går till den bästa vännen om hon eller han har någon blogg - en länk under "bloggar jag läser". Lycka till!

Postat av: Ronja Moonforest

Jag skulle villa nominera Sofia Diamondnight för att hon är en sån fantastisk vän som förstår och hjälper till när man behöver det!
Jag har ingen blogg med hennes blogg heter diamondsofia.blogg.se.

2013-12-14 @ 15:09:11
Postat av: Rose Riverhurricane

Jag vill nominera Bella Highgarden för att, hon är vid min sida alltid och ställer upp. Om hon inte finns, finns ej jag. Jag kan inte förklara hur mycket jag älskar henne!Men ni ska veta, JAG ÄLSKAR HENNE!!!

2013-12-14 @ 15:14:27
Din bloggadress: http://roseriver.bloggo.nu
Postat av: Saga Sagis Hallonet Korven Hallonkorven Pandan SunstarS

Jag skulle vilja nominera min bästa vän Elaine Riverforce som bloggar på riverland.blogg.se

Elaine har följt mitt liv genom datorns värld. Hon har varit en klok och smart person som fått mig att le och skratta när stunderna varit som värst. När vi träffades var jag ny på sso och var inte ens sr. Jag frågade om hjälp och slumpvis frågade jag Elaine. Elaine hjälpte mig och när vi chattade så hade vi underbart roligt! Det klickade mellan oss. Idag chattar vi MINST varje dag och det blir då alltid lika flummigt! Med hjälp av Elaine Riverforce har jag lärt mig många nya grejer.

Elaine Riverforce vill jag tacka så hemskt mycket! Hon är en person värd att lita på.

2013-12-14 @ 15:25:30
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Jennifer Winterstar

Jag skulle vilja nominera Tyra Sleepyland.
Tyra Sleepyland är en alldeles underbar person som alltid ställer upp för mig. Hon får mig alltid på bättre humör om jag är nere och jag tror aldrig att jag har skrattat så mycket som när jag är med henne. Blir alltid jätteglad när jag ser att hon skriver till mig i chatten.
Jag har faktiskt ingen aning om vad jag skulle göra utan henne för hon betyder allt för mig och det är därför jag är så glad att jag fick chansen att lära känna henne!
Hon är mitt allt och min allra bästa vän♥
Hennes blogg heter: Tyrasleepyland.tumblr.com

2013-12-14 @ 15:28:57
Din bloggadress: http://winterstarstable.blogspot.se
Postat av: Myra Riverfall

Jag önskar att nominera en speciell person,
vid namn Siri Moonbear.
För hennes villkorslösa osjälviskhet och värme!
För att hon är den jag lärt känna (via internet) som jag litar på allra mest och som jag vet gör allt för sina vänner! Vi delar samma humor och jag har delat många mer, äkta skratt med henne i spel än jag gjort med de flesta i verkligheten. Trots att vi varken håller kontakt via kik eller skype (för att jag inte har något dera) så känner vi varandra så väl. Med henne kan jag VERKLIGEN vara mig själv, jag vet att hon accepterar mig precis som jag är. Vi kan skratta och skämta om helt galna saker och nästa sekund prata om jobbiga saker. Jag träffade denna pingvin hösten 2012 på ett annat hästspel. I början av 2013 blev hon tyvärr väldigt oaktiv och det tog månader mellan hennes besök i spelet. Sedan började jag spela SSO, det spelet hon spelade, och sekunden vi började umgås igen förstod jag vilken vän hon var. Vi hade inte pratat på hur många månader som helst men inget hade gått förlorat. Vi kände lika dant!
Trots att vi ibland chattar varenda dag i spelet är vi ändå lika glada varje dag att få göra det. Denna person kan man prata länge om hur fantastisk hon är, men jag säger såhär: Hon är den vän som alla behöver ♥
Jag nominerar Siri Moonbear som bloggar på moonbear.blogg.se

Peace out

2013-12-14 @ 15:54:08
Din bloggadress: http://mriverfall.blogg.se
Postat av: Lova was here

Jag skulle vilka nominera min bästa vän Siri Moonbear. Hon har alltid funnits där och lyssnat. Hon hjälper mig när jag mår dåligt, hon märker direkt om nåt är fel. Hon har aldrig nånsin varit elak, hon är bara glad. Snäll och glad. Jag blir superhappy när jag ser henne skriva till mig. Jag tycker hon förtjänar detta pris på grund av allt detta. Jag har aldrig nånsin älskat nån så mycket som jag älskar henne. moonbear.blogg.se

2013-12-14 @ 15:57:06
Din bloggadress: http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Alexandra Mistdawn

Jag vill nominera Maja Starside. Hon har alltid funnits där för mig, både när jag varit sur på hela världen. Alltid! Hon gör allt för mig, och jag gör knappt nånting för henne. Hon är den bästa personen i hela starstable! vi träffades i en klubb, och sedan har vi alltid stått varandra nära. Hon betyder allt för mig, Majs, om du ser detta så vill jag veta att du betyder allt för mig. ♥ Även om jag har väldigt svårt att säga det, eller visa det. Du har nog inte trott att du är den mest perfekta person i hela starstable, men ja. Det är du. Ja, och jag vill att hon ska vinna för att jag tycker att hon är värd mer än 100 läsare. ♥
majastarside.blogg.se

2013-12-14 @ 16:01:17
Din bloggadress: http://alexandramistdawn.blogg.se
Postat av: alicia pandapaw

Hej min bästis heter på riktigt Milou hon har ingen blog :) men Hon är min bästa ven hon är som min egna syster jag har skänt henne sen dagis och hon har alltid funnits vid min sida när jag skulle flytta till Åsa och hon bodde i möndahl så flytade hon till åsa också då blev ja så glad om hon inte hadde funnits så skulle jag alldrig haft en bestis <3 <3 <3 Det är derför jag vill att min bästis Pamela dawnfield så snälla <3

2013-12-14 @ 16:13:33
Postat av: Lovisa Underlee

Jag vill nominera Stella Pinkcake för att hon är en underbar flicka som hjälper en och om man har en fråga svara hon ALLTID! Stella har varit min vän SUPER länge och är en av dom mest snällaste spelarna (av dom jag känner) Och därför vill jag nominera henne!♥

Hennes blogg: stellapinkcake.bloggo.nu

2013-12-14 @ 16:34:10
Din bloggadress: http://lovisaunderlee.blogg.se
Postat av: Sasha Rainnight

Jag skulle jättegärna vilja nominera min fina, bästa,mgoa vän Maja Starside. Hon är alltid där i mina svåraste stunder och har hjälpt mig. Hon finns där i vått o torrt och får alltid mina tårar att bli skratt. Hon är en så himla fin person som folk bara kunde drömma om att få vara. Jag älskar henne över allt annat och det skulle betyda så mycket för mig om hon kunde vinna länken, för det är hon absolut värd <333

2013-12-14 @ 16:35:43
Din bloggadress: http://sasharainnight.blogg%2Cse
Postat av: Elaine Riverforce

Jag vill nominera min bästa vän Saga Sunstar. Hon är jätte snäll mot alla och blir nästan aldrig arg fast man säger något tokigt. Hon finns alltid där för en och är alldeles underbar helt enkelt. Man får sig ofta ett gott skratt tillsammans med henne! Hon är verkligen värd att bli veckans vän ♥
Hon bloggar på jorvikjo.blogg.se :)

2013-12-14 @ 17:06:54
Din bloggadress: http://riverland.blogg.se
Postat av: Alicia Westnose

Jag skulle supergärna nominera min vän: Elvira Loudforce, hon är supersnäll, alltid glad oh jag älskar henne jätte mycket!
Hennes blogg ligger där det står " Din bloggadress"

Hejdå!!!!!!!!!!♥

2013-12-14 @ 17:16:12
Din bloggadress: http://elviraloudforcestarstableonline.bloggo.nu
Postat av: Rose Greenhill

Jag vill nominera min mycket speciella vän Ruth Shortwood, för att hon är en otroligt smart, förstående och uppmuntrande person som alltid lyckas få mig glad oavsett hur dåligt jag mår, och alltid finns om man behöver henne. <3

2013-12-14 @ 17:19:17
Postat av: Lily Rainstorm

Awww din finis! <3 <3 <3 <3 Blev lite rörd faktiskt :') <33

2013-12-14 @ 17:55:22
Din bloggadress: http://starstableworld.se
Postat av: Juliette Starlord

Hej Amanda! Jag skulle vilja nominera min bästa vän Hedvig Mcfield,hon finns alltid där för mig och vi skypar nästan varje dag och vi skriver på kik till varandra att vi saknar varandra m.m Vi brukar läsa varandras bloggar och hon är den som får se bilder som jag redigerat innan jag lägger upp dem. Både hon och jag är lika till 99% vet inte vad jag skulle göra utan henne! Vi träffades en kväll den 22 november och redan den kvällen så ville vi börja filma avsnitt tsm till YT där vi red på sso,vi blev bästa vänner jätte snabbt!

Mvh Juliette <3<3

2013-12-14 @ 18:02:43
Din bloggadress: http://Jullan-o-Dreamy.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer N

ja vill nominera mina irel bästis som på sso heter Amelie Bluestone för hon alltid finns där fr mig när det behövs. Hon vet alltid vad man ska göra och är alltid stöttig <3

2013-12-14 @ 18:53:10
Postat av: Moa Bluegirl

"Jag skulle vilja nominera Lovisa Moonheart, hon e min nätkompis. Hon stöttar när man e ledsen, man blir alltid glad när man e med henne, hon e rolig, och hon behöver VERKLIGEN mer läsare, Jag älskar dig Lou! Så ja, jag vill nominera Lovisa Moonheart
Hennes blogg: http://lovisa11moonheart.bloggo.nu/

2013-12-14 @ 19:05:40
Din bloggadress: http://Mythunderstar.bloggo.nu
Postat av: Isabella silverstorm

Jag skulle självklart nominera min bästis, Sandy Southside.

Hon har alltid funntis där i bra och dåliga stunder, ett exempel när min sköthäst dog stöttade hon mig och gjorde mig glad igen, hon finns alltid där för mig min lilla sandlåda! <3 hon bloggar tillsammans med mig på starstablefriendslife.blogg.se

2013-12-14 @ 19:16:08
Din bloggadress: http://starstablefriendslife.blogg.se
Postat av: Anonym

Shiit, hur ska man börja en sån här kommentar. Sandy Slowwater, min bästa vän, min syster, min själsfrände. Jag älskar henne över allt annat, shiit va vi har bråkat o inte haft kontakt på veckor men i slutet inser vi att vi behöver varann. Måste sluta med några viktiga ord, noga utvalda rakt från hjärtat, Sandy, jag älskar dig.

2013-12-14 @ 20:17:15
Postat av: Ida Silverrock

Jag vill att Carina Flowerlake ska vinna <3 hon är en sa bra människa och hon är alltid glad, stöttar en i svåra situationen mm. Hon är min absolut bästa vän, och det skulle betyda mycket för mig om hon van. Asså, hon är obeskrivlig men hor så sjukt
Snäll så att INGEN någonsin skulle förstå. Älskar dig, Carn <3<3

2013-12-14 @ 20:51:17
Din bloggadress: http://horseheart.bloggo.nu
Postat av: Ida Silverrock

Det skulle stå Carina sist xD hennes blogg heter:

http://therider.bloggo.nu

2013-12-14 @ 20:54:08
Din bloggadress: http://Horseheart.bloggo.nu
Postat av: Holly moonmountain

Hej! jag skulle nominera Joline Gladebard!
Hon är en sån undebar person som är sååå rolig! Vi känner varanndra Irl och hon får mig alltid att skratta både på sso och irl! Hon stöttar verkligen mig och vi kan skoja om vadsomhelst! Hennes blogg ÄGER och hon är en gud på att redigera! (tycker jag) Hennes blogg: Gladebard.bloggplatsen.se

2013-12-14 @ 21:10:15
Postat av: Alexandra Östkulle 8D

Jag skulle vilja nominera Tindra Silverheart, för att hon alltid finns där när man är ledsen, och hon lyckas alltid få en att skratta. Hon är jättegullig och jättesnäll och vill alltid det bästa för alla ♥ Därför tycker jag hon förtjänar detta pris! :)
Hennes blogg: tinnisostars.bloggo.nu

2013-12-14 @ 21:51:08
Din bloggadress: http://easthill.bloggo.nu
Postat av: clara oldhaven

Jag skulle vilja nominera Felicia Starhurricane, för att hon alltid finns där i alla svåra stunder. Hon tänker på att alla ska ha det så bra som möjligt att hon nästan glömmer bort sig själv xD Hon driver klubben om-nom-nom friends som hon kämpar med dygnet runt för att vi medlemmar ska trivas i klubben! Darför tycker jag att hon förtjänar detta pris för att hon alltid tänker på alla <3

2013-12-14 @ 22:32:25
Din bloggadress: http://clarastarstable.blogg.se
Postat av: Mary Northwood

Jag vill nominera Rose Greenhill, för hon är en så sjukt bra vän som fått mig att skratta otaliga gånger. Hon är den som ligger på samma flummighetsnivå som jag (alltså ganska extremt, hon ville äta upp min häst idag o.o). Jag har många vänner i SSO, men Kotlett är den som jag känner att jag har haft bäst kontakt med sen OP upplöstes. Det gör att det blir lite speciellt. Jag är så sjukt glad över att jag gick med i OP och fick träffa henne (annars hade jag väl fått ett SSO-liv där vardagen var att se henne på topplistorna varje dag, och undra hur den där Rose var igentligen). Kotlett, hade jag inte träffat dig hade mitt SSO-liv (och delvis mitt IRL-liv) varit sjukt tråkigt och deprimerande. Du är bäst <3

2013-12-14 @ 22:44:45
Din bloggadress: http://www.starstablehorses.bloggo.nu
Postat av: Allison Oakheart

Jag vill nominera Nancy Sweetlee, har varit bästis med hon i hela 11 år och hon har alltid stått vid min sida. Älskar henne så obeskrivligt mycket och skulle kunna göra vad som helst för henne. Hon är världens snällaste, finaste, konstigaste XD hon är bara helt bäst! hon bloggar på: www.nancysso.devote.se

2013-12-15 @ 00:05:46
Din bloggadress: http://www.allisonsso.devote.se
Postat av: Nellie Northside

Jag vill nominera den otroligt stiliga Bigson (Hon har ett förnamn, men det får man inte säga... Typ som Voldemort). Hon är otroligt snäll och har varit min vän i typ 2 år, vilket är otroligt länge. Vi har aldrig bråkat och det är också rätt lustigt eftersom att vi är rätt så olika. Men negativt drar sig till positivt, right?
Bigson är den som har fått mig att stanna vid sso, utan henne skulle jag ha slutat för länge sedan. Kommer ihåg förra året då hon lade av med sso efter ett bråk med en annan, vilket gjorde att jag la av också. Inget sso utan Bigson, så är det bara.
Hon har även en sjuk sorts humor och skrattar åt dåliga saker... Som när jag skrev "kött" i chatten när vi spelade in en musikvideo. Helt normalt.
Nej men Bigson betyder mycket för mig, hon är en bra människa och får ledsna hestar att bli gladda hestar.

2013-12-15 @ 00:38:48
Din bloggadress: http://letsplaysso.blogg.se
Postat av: molly bigson

Jag skulle vilja nominera min fula vän Nellie Northside för att hon har så fult hår och behöver stöd för att få bättre självförtroende. Vi har känt varandra i två år och har aldrig någonsin i dessa två år bråkat. Hon är en väldigt tävlingsinriktad människa som loggar ut från SSO direkt och surar ner sig om hon skulle förlora en tävling men förutom det så är hon en allmänt glad person! Hon är en smålänning på 15 år, singel ;);););) hon pratar mycket lustigt och sjunger mestadels av tiden man skypar med henne. Hon har världens konstigaste humor och kan när som helst börja prata om kött, men trots hennes konstigheter så är hon en av mina bästavänner och utan henne skulle jag nog slutat med SSO för längesen. Hon finns alltid där för en och man kan alltid lita på henne. Puss & kram skumbanan.

Hon blogg på letsplaysso.blogg.se med mig och våran kompanjon Sebbe!

2013-12-15 @ 00:47:04
Din bloggadress: http://letsplaysso.blogg.se
Postat av: Zoe Yellowtree

Jag vill nominera Abbie Skynight för att hon köpte starcoins till mig som en överraskning.Hon finns där man behöver ett stöd och hon säger alltid snälla saker om en <3

2013-12-15 @ 11:23:33
Postat av: Hedvig Mcfield

Jag vill nominera min vän Juliette Starlord! Vi träffades kvällen den 22 November och sedan dess har jag haft så roligt att jag har dött. Vi gör allt tsm, YT serier, levlar hästar, flummar och bloggar. Under dessa veckor vi har varit med varandra har jag förstått vad en riktigt bra vän är. Hon har fått mig att förstå meningen med min ponny och frieser som båda var nära att få åka från mig. Jag har aldrig tidigare pratat annan dialekt än Stockholmska men nu pratar jag som en apa tack vare henne. Vi är nästan 100% lika och utan henne vet jag inte vem jag riktigt är. Hon vet mer om mig än någon av mina någonsin skulle kunna göra. Jag älskar henne som vän och jag har nu börjat fatta varför folk använder skype dagligen <3 Hon är för evigt i mitt hjärta!

MVH Hedvig <3

2013-12-15 @ 11:24:07
Din bloggadress: http://hedvigmcfield.blogg.se
Postat av: Kate Seaheart

Jag skulle vilja nominera Daisy Flowerpie. Hon är min bästa vän. Hon stöttar mig alltid då jag är nere och vill alltid ha kul. Hon är alltid glad. Hon har hjälpt mig med olika saker i SSO och stöttade mig när jag var nära på att sluta och uppmuntrade mig att fortsätta. Vi har känt varann rätt länge och har aldrig bråkat. Hon har alltid positiv inställning och vill jätte gärna rolla me en. Hennes bloggadress: www.daisyflowerpie.bloggplatsen.se

2013-12-15 @ 11:24:20
Din bloggadress: http://kateseaheart.bloggo.nu
Postat av: Matilda Rahm

Jag skulle vilja nominera min vän som är min allra godaste vän. Genom sin uppväxt kämpat med allt skolan, ridningen, kamratskap osv utan vetskap om att hon bar på en obotlig diagnos. Nu kämpar hon för att acceptera den och lära sig leva och hantera den. Men den psykiska påfrestningen har lett till ytterligare en diagnos som nu handlar om leva eller dö. Sakta har hon återhämtat sig och försöker att leva livet fullt ut och har valt att kämpa. Hon har byggt upp en blogg som enbart kretsar runt det hon brinner för, djuren. Hon har själv berättat att det är genom dom hon kan leva och känna lycka. För ett tag sedan ( jag tror ett halvår) hittade hon genom en annan kompis till star stabel. Till den världen brukar hon fly till när verkligheten blir för tung och jag vet att det tillsammans med djuren bär upp henne och får henne att kämpa ännu hårdare, mot sin sjukdom och mot sin diagnos. Det som också gör att jag vill nominera henne är att hon klagar aldrig och hon har så stor empati för andra att hon alltid sätter sig själv åt sidan. Hon är en god lyssnare och vill alla väl en såndär vän alla borde få ha <3

Min väns blogg är : djurkvinnan.blogg.no
Och hennes avatar heter: Elin Moondaughter

Det skulle vara så kul och överraska henne med detta <3

2013-12-16 @ 00:49:53
Postat av: Madison Skystar

Jag skulle vilja nominera en av de bästa vänner jag någonsin haft. Hon förstår alltid hur jag känner. Hon accepterar mig precis som jag är och står alltid på min sida. Det går inte att hålla sig för skratt när hon sitter och babblar på om vilken konstig dag hon har haft t.ex. Om hon drar något dåligt skämt som man säkert hört tusen gånger och inte skrattat en enda gång så måste man bara skratta när hon säger det. Vi bor granna irl och vi är med varandra typ varje dag. På hennes dator hemma hos sig kan hon inte spela sso så hon spelar på min och då hon inte är hos mig tar jag hand om hennes hästar. Det har inte gått så bra på senaste tiden så hennes hästar blir ledsnare efter varje dag som går och det tycker ingen av oss är kul. Nu vill jag gottgöra henne med det här. Vi tjafsar om lite allting ganska ofta men vi har aldrig blivit helt osams för det vill nog ingen av oss. Hon är ganska flummig och det är nog det bästa en människa kan vara(näst efter snäll men det är hon ju också). Jag skulle jättegärna överraska henne så här. Hon skulle nog bli jätteglad.
Såklart så pratar jag om den bästa av dom bästa.. Kelly Diamondlord! <3

2013-12-18 @ 14:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0