Coralwalker aka Collin

Coralwalker är en valack på 15 år och 150 cm hög från Nordamerika. Han kom till sverige redan som 4 åring och flyttade in hos en flicka där han bodde fram tills slutet av juni 2013 då han anlände till marleys gård. Han har aldrig riktigt tävlats utan mer varit en vardags häst med mysiga ridturer och lite arbetspass men mest av allt har han fått mycket gos och kärlek. Under hans tids i Nordamerika så hade han höga krav på sig och behandlades inte så himla bra, så när han sedan flyttade till flickan så var han väldigt sönderstressad och rädd, men idag så har han blivit mycket bättre och är väldigt lugn om man bara inte ställer för höga krav.

Collin är väldigt lugn vid ridning men är absolut inte en första häst om man inte är kunnig, för minsta lilla kan skrämma honom och man måste alltid vara redo. I stallet så är han väldigt vaksam och ska hålla koll på vad man gör och man måste vara lugn. Detta gör att man måste vara redo med att ge han den tid han behöver.

Collin har ett stort behov av att ha både stor box och en stor hage att springa i, annars får han en känsla av att han är instängd och efter vad han var med om som unghäst så funkar det inte för honom.

Jag känner att jag kan hjälpa denna hästen och ge honom ett bra liv och den tid han behöver, han är en underbar häst och värd det bästa. 

Collin kommer sakta men säkert att få lära känna mina andra hästar och jag tror att dom kommer acceptera honom och han kommer säkert att lyckas acceptera dom♥


Postat av: Vicky

Oj <3 Sjukt fina tsm <3:*

2013-08-03 @ 16:33:25
Din bloggadress: http://vickyslife.bloggo.nu
Postat av: zoe dolphinborn

bra att du tar hand om honom han är så fin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-08-09 @ 15:48:19
Postat av: Vendela •

WOW! Han är så sjukt fin! Och han passar verkligen i rosa!

2013-09-22 @ 12:15:12
Din bloggadress: http://starstablevendela.blogg.se
Postat av: Josefine Skyside

Oh shit, vad fina ni är <3

2013-09-27 @ 20:29:01
Din bloggadress: http://nightgazer.blogg.se
Postat av: StarHampusHorseEnthusiast

Omg, hästar är så fina <3
Speciellt den där hästen, man ser verkligen att det är en bra ras och att han är glad. Troligtvis för att du skött honom så väl!

2013-10-18 @ 16:36:15
Postat av: sofie forock

det här är mellan oss va

2013-11-01 @ 18:44:20
Din bloggadress: http://Sofie.Forock.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0