Angående WR

Hejsan, jag har idag förlorat en väldigt bra medlem i water roses mycket pågrund av att hon tröttnade - vad tröttnade hon på då?
Hon tröttnade på att alla kommer fram till henne och alla andra medlemmar och börja fjäska för att dom ska få komma med i WR, detta verkar mest vara för att Jag, Lily, Lucy och Alicia är med i klubben. Detta är inget medlemmarna valt och dom tycker det är väldigt tråkigt med massa tjat och hat på sig för att man inte kan göra så mycket åt det.. här har ni lite från hennes brev till mig:
Personen som skickade brevet menar inte att Lily, Lucy och Alicia gjort fel utan hon menar på att folk vill fjäska sig in för att det finns "kändisar"

Ska det verkligen vara såhär? ska medlemmarna utsättas för tjat och gnäll när vi tydligt sagt att man för att komma med i WR ska göra ett gott intryck genom att skicka brev till LILY RAINSTORM, det är helt sjukt. Jag är faktiskt för första gången förbannad, jag förlorar mina bästa medlemmar för att dom tröttnar på ständigt tjat. Nästan så att jag tar bort kön och allt och bara släpper in dom jag känner för. Och om du är ett "fan" så kommer du aldrig med i klubben då vi vill ha en lugn klubb utan fans, och det funkar super. Så snälla allt jag ber er om är att lämna medlemmarna i fred - dom har inget och göra med om ni kan bli medlem i WR eller inte, det är JAG, LUCY OCH LILY som har hand om den biten - kom till oss istället. 

Det verkar inte funka så bra med systemet vi har heller då folk är så smarta och skriver som att dom är någon annan fast dom bakom sitt skal är jobbiga fans som kommer tjata loss på oss. så hur vi ska lösa detta har vi ingen jävla aning om :D

Självklart ska jag, Lily, Lucy och Alicia kunna vara i en klubb utan att folk ska sabba för medlemmarna. Om det inte slutar kommer de resultera till att vi stoppar allt med WR, kön och din chans att komma med, vi stänger då klubben så bara de vi vill ha in kommer in och de som är i klubben får stanna. 

Once one of us in WR - Always a member of WR family♥

Tack för er som kommer ta till er av detta - det betyder mycket om ni verkligen kan ställa upp och förstå medlemmarna. Kram !

UR EN MEDLEMS VINKEL - från jstardawn.blogg.se

Ett läsvärt inlägg om detta finns också på http://jorvikjokers.blogg.se/

Postat av: Exenzia

Usch, skäms på dom som är sådana...

2013-11-19 @ 18:10:27
Din bloggadress: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Rose Skystar

Ussh...
Förstår att det är jobbigt men folk vill inte/kan inte förstå känslan.En del folk är bara dummare.Förlåt för ordet.Kan förstå dig skulle också bli förbannad jag har faktiskt alldrig varit en sån som får panik om jag ser er igen kända :) Du kanske tror jag ljuger men det gör jag inte.Kom du ih¨år i arenan för några dagar sen.Då kom det fram en tjej och sa ''ska bara kolla erat hår'' Det var jag sen sårang jag iväg.Jag gillar såklart ändå era bloggar och er men är ingen sån person som är ute efter berömmelse mm.
Men ja :) Det kanske blir bättre med tiden ;)
Kram ♥

2013-11-19 @ 18:11:46
Postat av: Michelle Ponystreet

Tråkigt att folk inte kan låta dina medlemmarna vara. Flera stycken har tjatat på mig om jag kan fråga klubbägaren om dom får gå med. Sånt här är jobbigt.

2013-11-19 @ 18:11:50
Din bloggadress: http://ponystreet.blogg.se
Postat av: Olivia Seastorm

Åh..
Att det finns sådana. När jag gick med i WR började jag hänga rätt mycket med Alli. VARJE gång jag är med henne får jag vänförfrågning efter vänförfrågning. Jag hänger med Alli för att vi har *host* lite samma humor och jag tycker om henne, inte för att alla ska tro att jag är känd. lite samma grej om du fattar ;)

Kra <3

2013-11-19 @ 18:14:40
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Fy vad jobbigt! :( Folk ska inte anses vara "kändisar" tycker jag!

2013-11-19 @ 18:26:07
Postat av: Zoe Yellowtree

jag vill med i WR Men jag är (INTE) ett fan jag lovar <3

fy vad jobbigt <3

Svar: nejnej, sure... :s
Amanda ~

2013-11-19 @ 18:28:39
Din bloggadress: http://thundersmash.blogg.se
Postat av: Ellie Greennight

För ett tag sen kom det fram en tjej och ba
-Hej, kan vi snälla bli vänner?
-haha varför vill du det? :) (jag vart förvånad)
-men jag har letat efter dig jättelänge!
-okej, men varför då? :)
- för du har spelat med Amanda Lightfield!

Jag vart både sårad och arg, för att en person ville vara vän med mig bara för att jag hade spelat med dig och pratat med dig någon gång, usch :(

Svar: Fyfan för sådana personer!
Amanda ~

2013-11-19 @ 18:41:35
Din bloggadress: http://elliestarstablelife.blogg.se
Postat av: Saga Sagis Hallonet Korven Hallonkorven Pandan SunstarS

Jag fattar inte hur personer kan bete sig så dåligt :( Det är helt och hållet vidrigt på alla sätt och vis. Starstable är ett onlinespel där man ska ha roligt, inte behöva lämna klubbar mm. för att folk förstör och saboterar. Och hur många gånger har inte detta hänt? Att folk förstör för andra medlemmar? Känns nog som väldigt många gånger.
Men kanske har jag fel, men så känns det iaf ;(

2013-11-19 @ 18:52:08
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Tuva Westlord

Jag är faktiskt lite glad att jag lämna, även om jag samtidigt orkar det. För jag ser själv hur folk går fram till dom från din klubb och fjäskar sådär.

Men samtidigt så är jag sjukt besviken på mig själv för att jag lämnar, saknar er lite lite lite ;)

2013-11-19 @ 18:55:54
Din bloggadress: http://fluffyfighter.blogg.se
Postat av: Alexandra Mistdawn

Om jag vart i er ''kändas'' sits, skulle jag bli väldigt arg och sårad. Jag gillar inte att ''visa upp mig'' på det viset, gillar inte att stå i centrum. Och att sedan ALDRIG få en egen tid, utan att en hel klunga med stalkers efter sig, jag skulle flippa ur totalt! Så jag är väldigt imponerade över er ''kända''.

2013-11-19 @ 19:26:15
Din bloggadress: http://starstableryttarnas.blogg.se
Postat av: Jenny Skydawn

Usch vad störande för medlemmarna och framförallt ni ägare. Ni får tjat day by day. Samma personer skriver och tjatar. Att ni pga det förlorar medlemmar och dem som är duktiga på aktiviteter och events är shiit tråkigt och man blir himla förbannad. Allt detta som påverkar Water Roses nu gör mig och många andra förbannad. Bara för att dem mer "igenkända" vill vara med i en klubb ska dem inte behöva utsättas för total kalabalik och i huvudtaget inte någon. Man vill bara säga till dom som säger så att det är:
*Fräckt
*Störande
*Jobbigt¨
*Irriterande
För vem vill egentligen ha massa förfrågningar varje dag från samma person or other pelope? Ingen i mitt synfält.

2013-11-19 @ 19:26:31
Din bloggadress: http://www.poffifighter.blogg.se
Postat av: Aria Starfall

Usch, usch, usch, förstår att ni tycker det är jobbigt!

2013-11-19 @ 19:27:46
Din bloggadress: http://nattstad.se/ariastarfall
Postat av: Claudia Winternight

Jag vill bara poängtera att det inte bara är utomstående som fjäskar...
Jag älskar WR hur mycket som helst, men det går inte att undgå det faktum att det fjäskas för vissa i klubben :)

Oerhört skönt att detta har tagits upp anyway, för jag är också trött på att ständigt få frågor som liknar dem i brevet, och jag har ett flertal gånger funderat på att lämna på grund av det. Har inte orkat bry mig om alla frågor, så jag låtsas helt enkelt vara BRB, eller ringer hem och gömmer mig i stallet. Men det känns hemskt att det ska vara så. Jag tycker att, om man vill gå med i WR borde man informera sig på bloggen. Då vet man vad som gäller, alltså, ett gott intryck. Om man håller på och tjatar på medlemmarna kommer man ju inte direkt ha bra rykte bland medlemmarna, och då försämras ens chanser.

Jag hoppas på en förbättring nu, och jag vet att vi är flera i klubben som blir förföljda p.g.a ett klubbnamn.Önskar mig Harry Potters osynlighetsmantel i Julklapp ;)

Svar: Skriv gärna till mig om du tycker det är så i klubben för då kan jag ta ett snack med personerna!

Hoppas verkligen med på en förbättring nu ):
Amanda ~

2013-11-19 @ 19:41:00
Din bloggadress: http://jorvikjokers.blogg.se
Postat av: Renee Bluebridge

Fyfan för sådana människor som kommer fram och tjatar om att gå med :( Be strong Amanda, be strong WR!

2013-11-19 @ 21:01:54
Din bloggadress: http://bluebridge.blogg.se
Postat av: Sofia Turtlebear

Att det finns såna miffon, det är ett spel, bakom varje skärm sitter en människa. Hur tänker dem, ''ÅÅÅ en populär bloggare...JAGA'' eller...?
Jag kan fatta hur sjukt jobbigt det är att ''KOMIGEN släpp in mig, för att''
Ömn... jag tror jag förstår, kanske har helt fel i don't know

2013-11-19 @ 21:19:03
Din bloggadress: http://moonrider.blogg.se/
Postat av: Maya Hayfall

Fyfan...Hatar sånna som kommer från ingenstans och frågar om man kan bli bästisar/vänner (har aldrig hänt mig) bara föratt man e vän med en kändis eller går i samma klubb som en. Vafan dom är okså människor visst dom är kända men om man är känd eller inte så ska man ändå inte utnyttja dom föratt själv bli känd..(eller iaf nåt liknande owo)

2013-11-20 @ 08:20:47
Postat av: Madison Skystar

Asså jag har ju skickat mail till Lily angående WR och står ju på kö nu. Jag hoppas att du inte tror att det är för att du är "känd" som jag vill va med! Måste erkänna att jag ÄR ett fan men det är inte därför jag står på kön. Jag tycker att det är fel att utnyttja WR-medlemmar. Jag menar ni är ju helt vanliga människor precis som alla andra som sitter och spelar.

2013-11-20 @ 19:27:36
Postat av: Fanni Opallake whatever

Livet är inte alltid en dans på rosor. Men hoppas det blir bättre nu när folk får veta hur jobbigt ni har de. </3

2013-11-21 @ 14:36:30
Postat av: Filippa Goldforest

Jag behöver inte säga mer än att de är dumma i huvudet om de fortsätter.

btw får jag aldrig se en dansande kossa när jag kommenterar :s

2013-11-21 @ 18:43:52
Din bloggadress: http://shufflepuff.blogg.se/
Postat av: Elin Weststone

En gång kom det en spelare fram till mig och frågade om jag kände någon från WR. Jag blev inte arg eller irriterad, mer förvånad över att hen frågade det. Jag sa att jag inte gjorde det för att jag inte känner någon av er.

2013-11-22 @ 23:58:12
Din bloggadress: http://elinpeliin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0