Dessa hästar vill jag ha

Under gårdagenskväll så ville Anna att vi skulle rida runt och kolla på de hästar som är tillsalu runtom på jorvik, dock så hann vi inte med det så vi tog det idag istället. Vi tog oss från ställe till ställe och gosade med hästarna medans deras ägare fick berätta lite om dom, några föll mig i smaken och kanske hamnar hos mig i framtiden, här kommer lite bilder och andledningar till varför just dom ;)

Wilda min gamla springare var tillsalu och stod i ett stort vackert försäljningsstall, hon är en häst jag klickade väldigt bra med och saknar och därför tror jag att hon kommer hamna i mitt stall i framtiden när hästön kommer, om det tar en månad eller tre år dock, det har jag ingen aning om.

Detta var en häst med en helt underbar bakgrund och ett väldigt vackert utseende, har fått upp ögonen väldigt bra för den på senaste tiden när jag sett den runtom på jorvik. Men jag tror att hans vackra fläckar och fina ögon kommer att charma mig till att köpa honom i framtiden när plånboken går med på det!

Dadde, min förra häst var även han tillsalu, jag saknar denna hästen enormt och han sprang in många guld för mig. Dock är han inte i samma tävlingsskick nu och han kändes inte alls lika glad som när han stod i mitt stall, honom kommer jag ta hem i framtiden. Alltid älskat hur han ser ut och hans personlighet♥

Min alldeles egna Spirit i hög person, honom bytte jag faktiskt mot goliat då Marley erbjöd sig. Jag trodde inte vi passade ihop men det finns ändå en saknad.. detta är ett stort KANSKE, men kanske om några år så finns han i mitt stall, vi får se helt enkelt. Jag tycker om hans fina bruna färg på manen och hur vackert den lägger sig mot hans kropp, även hur han gör sig på bilder och på tävlingsbanan♥

Denna är väldigt osäker och är nog den med minst chans att hamna i mitt stall, denna hästen är ponnyn jag köper om jag tänker inhandla en ponny till mitt stall som det ser ut. Jag tycker verkligen om att den ser ut som en haflinger, dock gillar jag inte strecken vid benen och jag hatar sega hästar på SSO, så minst troligt. Men hen hade verkligen en fin historia bakom sig som berörde mig väldigt mycket.

Fransken som jag kallar honom är verkligen en häst med glimten i ögat, han har en otroligt fin färg och en fin bläs och jag älskar hur perfekt han glänser. Dock tror jag inte att denna hästen skulle passa mig något bra trots hur underbar han kändes att träffa, men vem vet hur framtiden artar sig!
Denna hästen, hur kan man börja. Jag älskar dessa färgerna men samtidigt har jag redan en liknande och därav så kommer jag inte köpa den på ett bra tag, men när hästön kommer så vet man aldrig hur det kan sluta.. ingen gräns = inget slut på hästshoppandet. *blinkblink*

Postat av: Bella Seaside

:D Jag ska ha en julkalender, kolla in den gärna 8D

2013-11-25 @ 16:10:16
Din bloggadress: http://starstableryttarna.blogg.se
Postat av: Zita waterhill

Var köpte du hästen du sitter på och hur mycket kostar den <333333 DEN ÄR SÅ SÖÖÖÖÖT!!
Ok lite överdriven... :Ps

2014-03-24 @ 19:50:35
Postat av: Anonym

Nej ok vet vad det är för häst nu :D

2014-03-24 @ 20:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0