Handlar allt om att vara bäst?

Jag har suttit och funderat lite kring just den frågan "Handlar allting om att vara bäst?". På star stable så känns det väldigt mycket som att det är så, kring allt.

Championat - Alla vill vara bäst och alla vill vinna, det känns som att det är för att vinna alla vill ha champ och tävlar det, inte för att ha kul. Jag pekar inte ut någon men i allmänhet så är det så. Jag har ungefär lagt av med champ pga att det inte är kul längre när allt bara handlar om att vinna.

Klubbar - Alla vill ha den bästa klubben, den mest aktiva klubben och den som alla vill vara med i. Varför inte bara ha en klubb du trivs i och mår bra med? Måste den ha alla 50 medlemmar med på varje aktivitet och måste man verkligen ha en lång kö för att det ska vara den bästa klubben och MÅSTE klubben vara känd. Jag tycker absolut inte det, Jag trivs mestadels i WR för att jag slipper för mycket ansvar och alla känner alla. Även om det bara är tre stycken på aktivtet ibland så är jag nöjd med den. Jagkrångladetilldettamenjaghoppasniförstår

Bloggar - Många skapar bloggar just nu bara för att dom vill räknas som "kända"  (INTE ALLA!) dom vill att deras blogg ska vara bäst och att dom ska vara bäst för att dom driver den bloggen, ska man inte driva en blogg för att det är något man gillar att göra och inte för att man vill vara bäst. det tycker jag - trivs man inte med att blogga så gör det inte, "kändisskap" är itne värt det.. eller hur man ska säga.

Jag orkar inte rabbla upp fler punkter men de mesta handlar om att man ska vara bäst, man överlever bra utan att ha allt det bästa och vara bäst på allt osv. Gör saker i spelet för att ha KUL inte för att "vinna".

Detta inlägg skrevs mest för att jag genom att läsa en klubbmedlems blogg började tänka på detta. Hon skrev om att hon hoppade av tävlingen mot SD för att hon inte skött sina hästar och folk tyckte hon skulle förstöra för alla - men come on, do it for fun! :D

Ursäktar om inlägget blev rörigt

Postat av: Ellie Frá Silverglade

Jag skapade mest blogg, för att jag alltid älskat att skriva saker, helst påhittat men endå verklighet, jag har tjatat och tjatat sen fick jag, nu är jag rött sånöjd ;)

2013-11-04 @ 14:47:25
Postat av: Ellie Frá Silverglade

Jag skapade mest blogg, för att jag alltid älskat att skriva saker, helst påhittat men endå verklighet, jag har tjatat och tjatat sen fick jag, nu är jag rött sånöjd ;)

2013-11-04 @ 14:47:26
Postat av: Gloria

Längtat på ett sånt här inlägg, skulle inte formulera det på ett bättre sätt.

Glöm inte att man eldar upp hästen när DEN gör fel på champ (aldrig att det var du som styrde den fel, no no)
Förr var det ju en massa folk som sa åt de som vann att stanna framför mållinjen, och jag tycker att det skulle vara helt okej. Varför inte lixom? När du redan har 254 vinster kan du väll ge den till någon annan och göra den glad? Den kommer säkert uppskatta det, var lite schyst ibland, bara för att.

2013-11-04 @ 15:17:32
Postat av: Gloria

Längtat på ett sånt här inlägg, skulle inte formulera det på ett bättre sätt.

Glöm inte att man eldar upp hästen när DEN gör fel på champ (aldrig att det var du som styrde den fel, no no)
Förr var det ju en massa folk som sa åt de som vann att stanna framför mållinjen, och jag tycker att det skulle vara helt okej. Varför inte lixom? När du redan har 254 vinster kan du väll ge den till någon annan och göra den glad? Den kommer säkert uppskatta det, var lite schyst ibland, bara för att.

2013-11-04 @ 15:17:32
Postat av: Donna Fishstone

Helt rätt!
Det var ett champ som många i min klubb skulle vara med i, och då låg en tjej etta, från min klubb och då sprang en annan tjej från min klubb om henne (inte med mening men,)då blev hon som låg etta JÄTTE arg och skrek och sedan lämna hon, och den andra sa förlåt tusen ggr, det tyckte jag var hemskt att vara med om.

2013-11-04 @ 16:04:40
Din bloggadress: http://mylovelystarangel.blogg.se
Postat av: Hedda Skywood

Håller helt med, i många klubbar jag vart med i handlar ALLT om att vinna mästare eller liknande, att vinna events osv.

Jag är med i WR och jag känner mig seriöst hemma där, alla känner alla, som du sa. Det är lätt att prata med varandra och att skratta såklart!

Jag kör dessutom aldrig champ längre. Om man kommer etta, blir tvåan arg och inte glad för min skull eller så. Det är inte bara det händer på ''prisplatserna'', det har hänt mig även när jag kom femma och sexan blev sjukt arg. Man ska tänka på hur man själv vill bli behandlad, innan man behandlar någon annan illa utan att tänka sig för.

Bra inlägg! Hoppas att många tar till sig det du skrev. //eddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

2013-11-04 @ 16:28:38
Din bloggadress: http://Skywood.blogg.se
Postat av: tilde darkforest

om det är som du säger så är jag iaf helt tvärt emot.
jag är sämst på camp kommer aldrig bra men kör andå nästan hela tiden bara för att jag tycker det är så kul.
jag måste helt klart ha den sämsta klubben ever vi har aldrig event för att klubb ägaren inte hinner med det (helt OK för mi) ändå älskar jag alla i den och mest av allt klubb ägaren som är en sjukt bra vän.
nepp skulle aldrig ha tid med en egen blogg annars skulle det nog va kul xD

2013-11-04 @ 17:20:26
Postat av: rebeca

bra skrivet!
just nu är jag med i en jätte bra klubb den heter och jag trivs mycket i den.
och till champ...
alla vill komma etta. men om jag typ ligger etta kommer sist blir bara glad och säger grattis. jag har skapat en blogg, bloggar på den osv. ingen kanske tittar på den, men jag bloggar ändå tycker det är roligt fast ingen tittar. man kan ju titta på sin blogg skälv!. jag tycker inte men behöver vara känd. om man spelar på sso så kan man väll vara sig skälv det är nästan samma sak fast på datorn. irl så är man kanske hur snäll som helst men när man loggar in så blir man arg och vill vinna. inte jag, inte för att skryta!.bra inlägg!! //rebeca

2013-11-04 @ 17:34:23
Din bloggadress: http://rebecacatber.blogg.se
Postat av: rebeca

den heter alpha werewolves!

2013-11-04 @ 17:35:25
Postat av: Claudia Winternight

Jag håller med, men, jag tror att vi alla har en viss del Prestationsångest. Självklart vill man visa upp sin blogg, självklart vill man vinna. Alla vill vara bäst, det är så det är. Jag tror att vi alla, utan att veta om det, kräver mer av oss själva än vi klarar av. Självklart jämför jag min lilla blogg mot t.ex din, tar inspiration och känner mig dålig. Men, man får ge och ta. Jag kan trösta mig med att finna inspiration och, i alla fall i mitt fall, bli mer taggad på att försöka.

Vet inte var jag vill komma med detta, men det jag menar mest är att Alla har ett visst behov av att vara bäst och av att synas. Om jag ska vara helt ärlig (Förlåt) tyckte jag inte om de "Mer kända" i SSO. Jag tyckte att de var skrytsamma. Men jag kände dem inte ens.

När jag gick med i WR gjorde jag det för att det var en "Demokratisk" klubb. Jag lärde känna flera av de som betraktades som "Kända" och de, ni, visade sig vara helt underbara personligheter som jag idag finner mycket inspiration i.

Jag tror som sagt att alla vill synas, och jag vill att min blogg ska vara stor av en enda anledning:

Jag vill att mina åsikter ska nå ut till en stor grupp, jag vill vara med och ändra på saker, likt "mobbningen" mot nybörjare.

Okej, jag kom ingen vart med denna kommentaren men jag vill bara lyfta fram att alla kan säga att dem inte gör vissa saker för att synas eller för att prestera bra, men jag tror att vi innerst inne inte KAN låta bli att göra vårt bästa, och att ta åt oss.

(Btw, Jag vill se en dansande kossa?)
Och förlåt för alla tusen stavfel som troligtvis kom med nu, orkar inte kontrolläsa...

2013-11-04 @ 20:44:35
Din bloggadress: http://jorvikjokers.blogg.se
Postat av: Linda Suncamp

Ja, du har helt klart rätt allt handlar inte om att vinna utan det handlar om att ha kul:D

2013-11-04 @ 21:04:47
Postat av: Sandy Bluecamp

Du har helt rätt Manda! :)
Håller med till 100%!

2013-11-04 @ 21:49:38
Din bloggadress: http://jorvikliife.blogg.se
Postat av: Charlotte Mcdotter

Jag har en star stable blogg för att jag ska kunna skriva av mig, vad jag tycker om sso och mer. c:

2013-11-05 @ 08:01:35
Din bloggadress: http://starstablecharlotte.bloggo.nu
Postat av: Sandra Season

Det är helt sant, även om man kanske blir glad när man kommer 1a så måste man inte hålla på: "ÅH JAG SKULLE VUNNIT" och blablabla om man kommer 2a!
Jag brukar bli sur om någon som LAGGAR kommer om mig vid mållinjen, fast jag brukar bara vara irriterad i typ en halv sekund.

Sen brukar jag tänka "Det finns fler champ, bara låt det vara ....." (Mitt irl namn)

Om bloggar, jag skapade en blogg för någon dag sen.
För att jag gillar att skriva, och har alltid velat ha en blogg! Jag hade kanske 31 besökare redan igår, och det var jag tacksam över..!

Men hela meningen med min blogg är INTE att få den "känd" men blir den det är det ju bara kul med många läsare :)

2013-11-05 @ 12:20:18
Din bloggadress: http://sandraseason.bloggplatsen.se
Postat av: Tuva W - Du vet vem jag är ;)

Jag håller med dig massa massa Manda :D
Jag öppnade ju min första klubb(du vet väl vilken ;)) för att lära känna fler folk. Sen bloggade jag mycket - inte för att folk skulle läsa utan för att jag tyckte det var kul. Haha kom ihåg när jag satt och dampa av ren ångest på N&T för att vi slagit besöks rekord.

Vid den tiden var det inte ens roligt, jag ville inte bli "känd". Jag ville bara umgås med mina vänner och ha kul. Sen nådde vi en gräns där det blev obehagligt. Då jag själv inte anser att det är kul när folk kommer fram och ba "DET ÄR DUUU JAG ÄLSKAR DIN BLOGG" och så vidare, även om det är kul på ett sätt så vill ju jag då också veta vilka dom är och varför dom ser sånt intresse i att läsa vad jag tycker tänker och bloggar om.

På så sätt så känns det just nu otroligt skönt att glida runt på räkmacka där folk bara springer förbi en utan att lägga märke till att för några månader sen så hade jag varit en person som dom försökt stanna.

Men jag saknar det lite, att äga aktiv klubb - att blogga aktivt, att ha vänner inne runt sig hela tiden. Jag ska inte ljuga jag saknar det. Jag saknar er, men jag vill inte att folk ska börja känna igen mig igen. Det finns för många sso spelare för att jag ska kunna hålla koll på dom alla, så då vill jag inte att alla ska veta vem jag är. Men ja, ibland saknar jag det ;)

Men jag gör ingenting av det för att folk ska se mig som känd, jag gör allt för min skull - för att jag vill och för att det är kul :) EGOBOOST ;)

2013-11-05 @ 15:37:46
Postat av: Bella Seaside

jaa fattar precis vad du menar! håller verkligen med. ;)

2013-11-05 @ 16:55:21
Din bloggadress: http://starstableryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0