Hur stor påverkan har vi bloggare?

Vi pratade lite om detta i klubb då Myra Riverfall kom med idéen till att skriva om det, så jag tänkte också ta och göra det.

Vissa lite större Star Stable bloggare påverkar spelare väldigt mycket - både på bra och dåliga sätt. När vi skriver om någonting som t.ex vårat nya hår eller kanske våran nya häst så får andra spelare upp ögonen för just den saken och ser det på ett helt annat sätt. Man kanske klickar sig in på någon blogg och fastnar för hur fina bilder hon eller han har lagt upp. Man ser på det nya håret och vill också få så fina bilder och se ut som sin förebild så då springer man och köper samma sak.

Visst är det väldigt kul men det är ganska läskigt hur vi faktiskt kan påverka er, det är precis som riktiga bloggare som köper något nytt och då vill flera andra också ha det.

Esmeralda köpte en overo paint och hon fick mig och se på riktigt hur fin den faktiskt är - jag har ju funderat på den tidigare som ni som följt min blogg länge kanske kommer ihåg och jag kunde inte hålla mig. Mina vänner blev kära i hästen och jag ser allt fler och fler äga den - Precis som att vi har fått er att öppna ögonen för den hästen genom att visa upp den på bloggarna. 

Jag tycker att det är väldigt roligt att se folk få inspiration och faktiskt visa att dom tycker om de nya man köpt genom att köpa likadant. Men samtidigt är det lite tråkigt att alla ska köpa något för att vara som sin "förebild". Man kan väl egentligen säga att jag ser både positivt och negativt på det.

Postat av: Michelle

Bra inlägg!

2013-11-02 @ 19:25:14
Din bloggadress: http://michaanss.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag måste säga själv att det var en totalt oväntad kedjereaktion jag satte igång där! Hade aldrig kunnat gissa att det skulle bli så mycket snack om den hästen xP

2013-11-02 @ 19:47:01
Din bloggadress: http://monokerus.se/
Postat av: Charlotte Mcdotter

Bra skrivet!
Man ser många köpa saker bara för att dom vill likna sin idol.

2013-11-02 @ 20:11:11
Din bloggadress: http://starstablecharlotte.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0