Vilka hästar köper man

Att köpa en ny häst är väldigt spännande, håller ni inte med? Men har ni någonsin tänkt på att ni oftast faktiskt betalar mer än hundra svenska kronor (inte hästarna under femhundra star coins då). Tänk vad mycket pengar det faktiskt blir i längden. Visserligen så sparar vissa ihop SC till hästarna och ni är verkligen smarta, då blir det ju som gratis.

Varje onsdag är det ju uppdatering i spelet som alla vet om, och vissa gånger kommer det nya hästar. Dom flesta köper hästarna direkt utan att ens känna efter om det verkligen är en rätt häst för dom vilket jag tycker är väldigt synd. Efter några veckor säljs då denna hästen och det blir bortslösade pengar, har själv varit så för mig. 

Att köpa en häst direkt såfort den kommer till spelet tycker jag är ett dåligt val, jag tycker man verkligen ska känna efter och planera om det är en häst man vill ha eller om man borde vänta tills det kommer någon annan. Pengarna man slösar bort på en häst man inte vill ha skulle man kunna ha så mycket roligare för, ellerhur? ;)

Så jag tycker att man ska känna efter NOGA innan man köper sig en ny familjemedlem, detta är något jag försöker börja med.  Jag vill inte kasta bort mer svenska kronor än vad jag har pågrund av en häst jag inte vill ha. ^w^

Vad tycker ni och hur brukar ni göra? Köper du direkt eller väntar du och känner efter?

Postat av: Moa Ponyforest

Jag går på känslan, ser jag en häst så vet jag om den är rätt för mig eller inte.
Just nu håller jag på och sparar till en häst, jag är nog färdig vid jul typ ;).

Men du har ju verkligen rätt i att man slösar bort pengar. Det är ju lixom bara ett spel och så ska man hålla på och betala för star rider och star coins. Jag tycker star stable skulle varit gratis.
(jag vet att vissa inte tycker att det är "bara ett spel" men det är ju faktiskt så det är.)

Men det är mina åsikter :)

2013-11-10 @ 19:05:12
Din bloggadress: http://bravehorses.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag kan vänta in i det längsta innan jag köper en häst. Jag planerar i evigheter i förväg, så jag vet alltid att det är en häst som jag faktiskt vill ha. Jag har verkligen inte råd att slösa pengar runt omkring mig, så om jag kan se till att faktiskt få något för mina pengar är ju det ett plus :) Sen tycker jag dessutom att det känns lite trist att sälja en häst, så jag är glad över att det inte kommer behövas då Hästön kommer ^^

2013-11-10 @ 19:18:50
Din bloggadress: http://monokerus.se/
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Är en sån som funderar mycket före jag köper en häst, och jag har lovat mig själv att ALDRIG sälja någon av mina hästar ;)

2013-11-10 @ 19:33:21
Postat av: Claudia Winternight

I detta inlägg står väldigt mycket annat också, men min åsikt om desperata hästköp finns också med

http://jorvikjokers.blogg.se/2013/august/det-har-med-prestationsangest.html

2013-11-10 @ 20:01:19
Din bloggadress: http://jorvikjokers.blogg.se
Postat av: Meja Flowerdawn

Jag köper absolut bara en häst som jag verkligen fastnar för, aldrig annars :D

2013-11-10 @ 20:47:19
Postat av: Josefina Bravewater

Ja jag väntar bl.a. för att jag inte kan köpa sc för att jag har Telia. Och att det kommer nya hästar hela tiden. Dessutom är man väldigt nöjd med sig själv när man har sparat ihop sc.

2013-11-10 @ 20:52:50
Din bloggadress: http://lifeinjorvikcity.blogg.se
Postat av: Alessandra Kinglord

Brukar vänta ( gör alltid slut pengar på annat så blir aldrig något över )
Men ändå skulle jag vänta

2013-11-10 @ 21:58:15
Din bloggadress: http://jorviknew.bloggo.nu
Postat av: Anna Flowerhill

Jag köper bara väldigt speciala hästar alltså såna som har en speciel form dessutom köper jag aldrig sc då sparar jag hellre jag är så snål så så jag köper inget utom hästar typ för sc utan köper allt för js så jag har alltid råd när det behövs jag går endå och funderar i flera veckor om det verkligen är rätt häst och hittills har jag aldrig ångrat ett köp. Oj det blev vist lite långt xD jaja det var vad jag tycker.

2013-11-11 @ 01:23:18
Postat av: Haley (Harley ehehehe )

Hej Amanda!
Skulle du kunna läsa mitt senaste inlägg? Det är någon som utger sig för att vara medlem i Water Roses och skriver en hel del otrevliga saker som innefattar dig och Kim (Brigitta Underhand).

(Detta är inget försök att få dig läsa min blogg men jag vill inte kopiera det eftersom det innehåller en hel del fula ord och jag kan tänka mig att många av dina läsare är ganska unga. Du behöver inte ens publicera den här kommentaren, ville bara att du skulle få veta vad som skrivs om din klubb)

2013-11-11 @ 02:19:06
Din bloggadress: http://ssohaley.blogg.se
Postat av: Lara Mcfield

Har aldrig köpt SC hehe, sparar ihop till mina hästar :S

2013-11-11 @ 06:50:11
Postat av: Izabella Youngcamp

Amanda,jag har försökt breva dig hela tiden men din brevlåda är full så skriver det här..hoppas du ser det. Men jag skulle vilja stå på kö till Water Roses.

2013-11-11 @ 07:45:23
Postat av: Lovisa Starheart

Jag sparar istället för att ha te.x 200-300 sc kvar.
När nya kläder, hästar, aa massa mer kommer till uppdateringen så köper jag inte direkt. Jag väntar några veckor innan jag vill köpa, man vill ju inte ha 200 sc kvar. Te.x nu har jag 1017 sc, det kommer nya hästar, jag vill så gärna ha, men nej, jag väntar tills jag får 1817 osv, om hästen kostar då te.x 990 sc, och jag har då 1817, jag väntar 2 veckor till innan jag köper och om jag verkligen vill ha den! Sen så får jag inte 900-300 sc kvar, utan jag får runt 1000. Det är så jag köper och sparar till hästen den jag vill verkligen ha!

2013-11-11 @ 10:37:47
Din bloggadress: http://icediamond.webblog.se
Postat av: Mary Northwood

Hästen jag senast köpte var den ljusa appaloosan (köpte henne för typ 3 dagar sen). Jag hade längtat jättelänge efter den, och den kom ju ut för ett ganska långt tag sen. Haha, mitt problem är att jag verkligen inte kan sälja hästar ;-; Jag har en häst i mitt stall som ändå bara står och skruttar, man jag kan verkligen inte sälja honom! Asså, när en ny hästras kommer, så blir man så jädra uppspelt och vill ha en NUNUNU! Sen någon vecka senare han allt lugnat sig, om man inser att det var rätt så klokt att inte köpa hästen direkt, innan man tänkt efter. Haha, jag verkligen funderade jättemycket om jag ville köpa min Silversoul, men jag bestämde mig, jag ska inte bry mej ett skiet om det kommer nya hästar på onsdag, för jag är jätteglad att min älskade Silvana äntligen är min, och hon ska vara min FÖR ALLTID. <3

2013-11-11 @ 11:21:22
Din bloggadress: http://www.starstablehorses.bloggo.nu
Postat av: Jenny Skydawn

Jag har aldrig varit med om att köpa en häst. :p

2013-11-11 @ 16:26:55
Din bloggadress: http://www.poffifighter.blogg.se
Postat av: Lucy Flowerlake

Jag kan inpulsköpa någon gång, det gjorde jag ganska mycket med Andalusiern, köpte den dagen efter den kom, men i övrigt så brukar det ta ett tag innan jag köper en häst, mycket för att jag måste ju spara ihop till den först ;) Jag köper nästan aldrig SC. Har gjort det 2 gånger under hela tiden jag spelat. Men hittills har jag bara sålt en häst, och det var ett Danskt varmblod som jag nog bara köpte för att få en häst till när funktionen släpptes.

2013-11-11 @ 16:42:44
Din bloggadress: http://jorvikliv.bloggplatsen.se
Postat av: Zoe Yellowtree

känner efter
fasst långt innan jag köper sc brukar jag bestämma mig för namn och stå och kolla på den i timmar

2013-11-11 @ 16:59:09
Din bloggadress: http://starstabletjejernas.blogg.se/
Postat av: Tilde Darkforest

eftersom jag inte får köpa sc så är det klart att jag mst spara efter som när jag precis har köpt en häst jag gillar kmr det ut en ny och då mst jag spara i minst nån månad och har då tid att tänka över mitt köp plus vad jag ska ha för utrustning och vad den ska heta såå bara plus där xD

2013-11-11 @ 18:06:52
Postat av: Tilde Darkforest

en kommentar till anna flowerhills kommentar: DU ÄR SÅ SNÅL SÅ OM DU HAR 10 000 JS MST DIN BRORSA KÖPA FÖR ATT DU INTE VILL!!!
mVh / din irl vän hille

2013-11-11 @ 18:09:09
Postat av: Rebecca Winterbell

KÄNNER EFTER, helt seriöst. Den enda häst jag köpt direkt den kom är friesern, det är den enda jag köpt ''påriktigt'', med riktiga pengar, resten har jag sparat till.

2013-11-11 @ 19:34:40
Din bloggadress: http://snowdancerz.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag köpte inte en andalusier eftersom att jag VET att jag tillslut tröttnar tillslut:/ Jag vill ha en jätte fin fux nu till exempel, den kostar 650sc och då sparar jag till 1000sc för att inte gå i pank;)

2013-11-11 @ 20:12:52
Din bloggadress: http://emilysstarhorses.blogg.se
Postat av: We

Jag har köpt två hästar för snabbt, vilken jag ångrar. Nu har jag gömt dem längst bort i mitt hemstall och ger dem varken mat eller vatten. Vill inte sälja dem då det känns som bortkastade SC.

2013-11-12 @ 10:02:51
Postat av: zoe dolphinborn

har bara köpt 3 hästar men med dom har jag verkligen funderat om detta ä rätt häst<3<3

2013-11-12 @ 13:15:02
Postat av: Anonym

Hej Amanda jag undrar bara om det är tillåtet att ha dina looks, jag vill gärna det för dom är så fina det är på denna bild den looken vill jag ha förutom tröjan<3

2013-11-12 @ 20:38:45
Postat av: Sara Shadowgren

Jag köpte min första häst i freda,g en arab, men jag köpte bara för att den var ny och nu önskar jag att jag inte gjorde det för jag skulle köpt en frieser istället.

2013-12-22 @ 14:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0