Att följa efter folk

Ingen har väl missat att det finns folk som anses vara kända i SSO. Detta för att dom gör något dom tycker om, kanske bloggar dom som jag eller kanske gör dom videos till youtube eller redigerar väldigt fint. Detta gör att folk känner snabbt igen dom om dom rider förbi eller om man hör någon prata om dom. 

Jag har sagt det innan att jag inte tycker att någon kan anses vara känd på ett spel, det låter fel i mina öron. Jag ser det som att folk vet vilka personerna är och kanske ser upp till de en person gör, att man är igenkänd. Men det är klart att folk ser en som vad dom vill och det är inget fel i det :)

Men det som inlägget ska handla om är inte om vad jag tycker om att använda ordet kändis utan vad jag tycker om dom som följer efter en. Hade jag inte drivit denna bloggen så hade jag nog varit en helt annan person och ingen hade vetat vem jag är, därav hade ingen brytt sig om mig och jag hade kunnat göra vad jag vill ifred. Men när man driver en blogg med runt 500 unika om dagen så kan man absolut inte räkna med att man kommer få vara ifred, jag själv får folk efter mig ungefär hela tiden - självklart förstår jag att dom kanske vill prata och säga hej. Men jag tycker det är väldigt jobbigt när folk följer efter mig när jag är med mina vänner eller med min klubb, det stör väldigt mycket. Jag ser hellre att ni kommer fram och pratar om jag står still och inte verkar upptagen. 

Det är nog många av de "igenkända" som känner att dom inte orkar ha folk efter en hela tiden, självklart vill man ju inte säga ifrån för hårt och vara elak mot den som följer efter då man vet att hen inte gör det för att vara elak, personen ser antagligen bara upp till oss. 

Det jag vill komma fram till är att ni måste tänka på att vi är helt vanliga människor, det är inte alltid vi orkar med att ha folk efter oss, utan vi vill vara lika mycket ifred som ni vill. Så tänk på det - hur hade det varit om du hade folk efter dig hela tiden, hade du orkat/velat det?
 

Postat av: Siri

well... ingen vill bli stalkad x)

2013-10-29 @ 16:29:35
Din bloggadress: http://moonbear.blogg.se
Postat av: Alice Westhome

Du har helt rätt❤️

2013-10-29 @ 16:38:47
Postat av: Nova OverLord

anlita mig :D jag kan säga åt dom att dra åt vette fan xD

2013-10-29 @ 17:32:25
Din bloggadress: http://moorlandjorvik.blogg.se
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Bra sagt Amanda! <3 Förresten så vet jag ju inte om du kommer se den här kommentaren eller ens tro på vad jag skriver men, för inte alls nån lång tid sen så köpte jag en häst, den svarta från FP jag funderade en stund på namn och så kom jag på att Thundersmash skulle passa bra, dock så tänkte jag inte alls på att jag hört det förr, och nu när jag gick in på din blogg så insog jag att din häst heter det samma...Jag gjorde absolut inte detta för att härma dig, insåg det först nu liksom...Så jag hoppas att du inte tror att jag försökt härma dig eller nått...

2013-10-29 @ 17:51:51
Postat av: Britney Moonwood

Håller med dig! Tycker att det är jätte kul när folk kommer fram och säger hej osv men inte när dom bara springer efter och spammar vänförfrågningar.

2013-10-29 @ 18:47:24
Din bloggadress: http://moonwood.blogg.se
Postat av: Elvira Loudforce

Hej, hur tar man kort med datorn?? :3

2013-10-29 @ 18:58:45
Din bloggadress: http://ElviraLoudforceStarstableonline.bloggo.nu
Postat av: Rose Skystar

Hehe Esmeralda
Jag köpte den vita andalusiern för några dagar sen.Det fick bli en tjej sen hittade jag det perfekta namnet 'Snowkiss'' blev shit glad gick sen in på Justine's blogg och då hette hennes häst samma sak :D Haha blev rätt ledsen :) men ändå inte.
Men Amanda bra skrivet och väldigt tydligt.Låter kanske konstig men jag är inte så liksom helt beroende av er igen kända jag stalkar er inte mm.Jag Blir bara väldigt glad av att se er ;)
Ha en bra Kväll♥

2013-10-29 @ 19:06:08
Postat av: Alicia Friendwater

Det där du sa: Jag har sagt det innan att jag inte tycker att någon kan anses vara känd på ett spel, det låter fel i mina öron. Jag ser det som att folk vet vilka personerna är och kanske ser upp till de en person gör, att man är igenkänd. Men det är klart att folk ser en som vad dom vill och det är inget fel i det :), Det har jag försökt anse hela globala fast dem inser att alla är kända och är emot mig! Därför jag försöker ''beskydda'' ni ''kända'' igenkända* igenom att ''chasa'' bort folket här omdan igår tror jag det va såg jag att ni red på ett led med WR då sa jag ''Lycka till med eventet!'' och sprang iväg för att levla därför jag tycker ni är jätte duktiga spelare men just det ignorerar jag jag tänker bara: Jag låter de vara de vill nog ha lugnt och ''ifred'' event. :)

2013-10-29 @ 21:14:51
Din bloggadress: http://Friendwaters.bloggo.nu
Postat av: Alicia Friendwater

Jag har skrivit 3 delar om just det här inlägget

2013-10-29 @ 21:36:37
Din bloggadress: http://Friendwaters.bloggo.nu
Postat av: tilde darkforest

tycker du har helt rätt, är visserligen inte "känd" men skulle tycka det va sjuuukt jobbigt med en massa som hänger efter en, tycker väl det är kul när man ser nån av er mer "kända" men tänker inte så mycke på de

2013-10-29 @ 21:44:07
Postat av: Exenzia

BÄSTA inlägget jag läst på länge. Good job Manda!

2013-10-29 @ 23:12:12
Din bloggadress: http://exenzia.blogg.se/
Postat av: Ida

Men om folk begär autografrr osv, är man fortfarande bara igenkänd? Varför kan det inte klassas som känd?

Svar: Jag kan inte se någon som känd via ett spel, men det är jag. tycker du någon är känd då så är det din åsikt och du får tycka som du vill ;)
Amanda ~

2013-10-30 @ 00:10:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0