Vilka klubbar har jag ägt

Detta inlägg önskades av Esther Lightwater som bloggar på http://estherlw.blogg.se/


SILVER PONIES
SP är klubben som förändrade hela mig och min syn på SSO, jag fick erbjudandet att vara en klubbledare för klubben trots att jag knappt visste vad en klubb var och det var då lågan för star stable började brinna inom mig. Jag ville verkligen lyckas med klubben och hjälpa Nico så mycket som det bara gick. Jag träffade underbara vänner i denna klubben ~ vissa pratar jag inte med längre men dom är fortfarande en stor del av mig. 

FROST RAINBOWS
FR var den första klubben jag själv skapade. Jag kände i slutet av SP att jag tog för mycket ansvar precis som att det var jag som ägde klubben - så jag ville testa att få äga en egen. Jag lämnade min familj men jag träffade en ny. Jag älskade denna klubben enormt, men det blev aldrig samma känsla som i SP. När MW Skapades så började det skitsnackas i chatten och det kom ut till MW medlemmar så jag bestämde mig för att upplösa.

GOLDEN MULES
Namnet var något jag länge älskat och jag ville verkligen ha en klubb med det namnet - så när FR upplöstes så skapades GM. Men jag kände snabbt att jag behövde en paus med att äga klubb och jag upplöste snabbt igen.

OCEAN WARRIORS
Jag var återigen tillbaka som klubbledare, Jag och Daphne southwood skapade OW efter mycket planering. JAg trodde på klubben men jag kände att det inte riktigt var på samma nivå i klubben. Det var många som var i höga nivåer och flummade hela tiden och de som var som mig och mer blev lite flummiga mot nätterna blev lätt utanför. Jag bestämde mig för att jag inte passade in och jag lämnade klubben.

WATER ROSES
WR skapades som en vänskapsklubb - en klubb där mina vänner kunde få vara om dom var som jag och inte ville ha massor av ansvar men samtidigt inga klubbinbjudningar. Dock började jag sakna aktiviteten och ansvaret och öppnade upp water roses med ett krav - Inga som vill gå med för dom ser mig som "känd" får komma in då det skulle vara för jobbigt. Det blev exakt så och idag så är denna klubben allt för mig och jag har ingen tanke på att någonsin upplösa den♥ Home sweet home.

Postat av: saga moonfoot

jag vill vara med! xD

2013-10-20 @ 14:51:18
Din bloggadress: http://moonfoot.bloggo.nu
Postat av: Hedda Skywood

Jag var med i FR, och nu WR. Jag känner mig verkligen hemma i WR, lätt bästa, fluffigaste och mysigaste klubben :D

2013-10-20 @ 14:51:33
Din bloggadress: http://skywood.blogg.se
Postat av: Britney Moonwood

Längtar tills jag kommer in i WR *-*

2013-10-20 @ 15:01:50
Din bloggadress: http://moonwood.blogg.se
Postat av: Haley (Harley ehehehe )

Åh, önskar jag hade tagit bilder på klubbarna jag varit med i... Dock så tror jag inte att det kommer bli någon mer klubb så länge inte Sneaky Dragons upplöses eller nått...

Lämna gärna din åsikt i hur vida det är rätt eller fel att enbart StarRiders får tillgång till det nya området,har skrivit ett inlägg om det :)

2013-10-20 @ 16:55:58
Din bloggadress: http://ssohaley.blogg.se
Postat av: Haley (Harley ehehehe )

Asså jag fattar inte varför alla mina kommentarer postas dubbelt, så himla irriterande!

2013-10-20 @ 16:56:43
Din bloggadress: http://ssohaley.blogg.se
Postat av: Hanna Lightbear

Starstable Online, det bästa online spelet för oss som gillar hästar, eller bara vill få en social kontakt med andra runt om i landet. Absolut världens bästa spel, men, det finns en del att slipa på, eller hur?

Det jag tänker på är hur vi behandar varandra, spelare mot spelare. Är du ny och ber om hjälp av någon som ex. spelat länge osv, får du ett "nej?". Säger inte att detta händer alltid, men visst kan dedtta hända. Förr var det "ja men visst, vad vill du ha hjälp med? :)" Men inte nu, personen i fråga är nybörjare, alltså mindre värd. Det är fel, oavsett om du spelat länge, är nybörjare eller vad du har för outfits, ska du alltid bli behandlad och bemött SCHYSST. Inge snack om saken.

Förutom det finns det, precis som i riktiga livet, mer "kända" personer i spelet. Nämner inga namn alls, men det finns. DE blir utnyttjade, just för att dom är igenkända. Folk vill bli vän med dom för att få status, bara därför. Samma sak i riktiga livet, men varför i ett spel? Är det verkligen schysst tycker ni, att bara för att en person är igenkänd, får man utnyttja det för att själv komma åt status? Nej, eller hur?

Tänk hur olika alla behandlas i ett online spel. Tänkt hur mycket det har förändrats sedan spelet startade. Då var alla likadana, ingen som stog högre rankad än den andra. Det var schysst, fanns personer överallt som hade något gemensamt. Spelet de älskade. Men nu idag, nästan så att allt handlar om att bli "känd". Inte schysst, inte bry sig om de nya i spelet, skit i dom liksom, de är ingenting jämfört med "oss".

Tycker ni att detta funkar, tycker ni att detta är schysst, helt seriöst? Att man blir helt olika behandlade, ny som gammal, att folk är ute efter status...

Sprid detta vidare, vi ska klara detta, ändra sättet hur Vi beter oss, målen är:

♥ Kommer en spelare fram, ny som gammal, och frågar om hjälp, att den personen får ett SCHYSST svar, det ska inte spela någon roll i fall personen är på level 1 eller 14.

♥ Vi ska inte jaga status, ALDRIG. Sök dina vänner med hjärtat, inte genom om du synns på någons blogg eller inte. Det ska kvitta, personligheten är det som räknas.

♥ Uppföra oss schysst mot varandra, med RESPEKT.

♥ Skapa en tryggare och roligare miljö på SSO:

Sprid detta vidare, lägg ut på din blogg, skriv i chatten (men aldrig spamma). Gör vad DU känner är rätt, bara detta budskap sprids. Hjälp till du med, skapa en bättre värld att spela i ♥
Allt som krävs, är att du inte skriver att det var du som skapade detta projekt eller skrev texten, resten är upp till var och en.



Tack för att du tog dig tid att läsa! :)

2013-10-20 @ 17:27:55
Din bloggadress: http://lightbear.blogg.se
Postat av: Ellie u know!:*

Jag har vartenda i alla förutom Goldeneye Mules tror jag!

2013-10-20 @ 18:05:31
Postat av: Sara Flowerlord

Hejsan Amanda :D Du kanske har förstått att ja e ganska ny att läsa din blogg. Haha riktigt fin faktiskt ♥ En dag kan ja kanske bli ett fan. Ja förstår fullt ut va du menar med att du INTE vill betraktas som känd. ja har tröttnat på alla som kommer fram och tjatar så ja har behövt igga folk. Men iaf om du ngn gång söker en ny aktiv medlem kan du posta mej :) Den verkar riktigt rolig, finns typ inga aktiva klubbar så skulle bli glad om ja fick va me i din najsiga klubb xD

2013-10-20 @ 18:51:43
Din bloggadress: http://flowerlord.bloggplatsen.se
Postat av: Saga Bluevalley cB

Heej cB Jag är Saga Bluevalley från sso. Jag saknar
En klubb som inte håller på att ta in medlemmar

2013-10-21 @ 07:31:59
Din bloggadress: http://SagaBluewalley.blogg.se
Postat av: Saga Bluevalley CB igen

Hehe...där dog datan xD Jag vill jätte gärna vara
Med i WR (Water Roses C;) Det bror INTE på att
Du är 'känd'. Jag har kollat in din blogg ända sänn
Du starta, och jag har aldrig sätt dig som en 'känd
Spelare. Visst, du är 'känd' det vet jag. Men det
Är inte därför jag vill vara med. Jag vill vara med för
Att träffa nya vänner, inte ha massa nya medlemmar,
Som lämnar hela tiden :3 Jag hoppas på en bra
Klubb som inte är medlem för att det är en känd (många)
I klubben. Jag har själv en blogg, (kolla gärna in den)
och jag vet hur det känns när folk bara blir med i
en klubb, för att jag är 'känd' (inte jätte känd än, men men...)
Jag vill iaf. Hitta en bra klubbplats. Jag hoppas på det bästa!
Och kom ihåg att skicka brev på sso om jag kommer in eller ngt :3

2013-10-21 @ 08:07:25
Din bloggadress: http://Sagabluewalley.blogg.se
Postat av: saga moonfoot

Jag vill inte gå med i WR för att få "status". Jag vill vara med i en klubb för att träffa nya spelare. Jag vill jätte gärna vara med i en klubb med medlemar som acepterar varann för den dom är.
Hoppas du förstår vad jag känner för WR. Jag bryr mig inte om du är "känd" eller inte! Det viktigaste är att ha vänner omkring sig. Jag vill ha en bra klubb plats.

2013-10-21 @ 19:54:27
Din bloggadress: http://moonfoot.bloggo.com
Postat av: saga moonfoot

det är det ända jag vill!

2013-10-22 @ 17:47:28
Din bloggadress: http://moonfoot.bloggo.nu
Postat av: Zoey Skylund

Jag har alltid velat gå med i WR. Jag ser dig som en helt vanlig spelare men som bara syns lite mer c; Jag har velat gå med för att WR har verkat bra och aktiv och ja super c; xD. Men jag har ingen lust att gå med nu (inte för att jag inte tycker klubben är bra) Utan för att jag har skapat en egen klubb som jag har WR som "förebild till"

Några (och jag) i min klubb undrar föresten om du känner till Water Cobras? (Asså bara har hört att den finns c; )

2013-12-10 @ 18:31:49
Din bloggadress: http://starstablewc.123minsida.se
Postat av: Vilda Moonstreet

Manda snälla svara på dessa två frågor<3 1.Hur kommer man med i FR? För jag fattar inte riktigt om man ska skicka brev på sso eller till dig eller what?:o 2.Vill gärna vara med för har alltid velat ha en aktiv klubb som man kan ha många vänner i:3 Jag har alltid älskat Fr men aldrig fattat att man kan komma med på bloggenxD (Var lite eb innanxD) Plz svara för jag fattar inget:oxD

2014-02-07 @ 18:23:35
Postat av: Nova Puppyforest

Heej Manda!! <33
Kan du och jag bli vänner jag är LT och
LOVE dina videor!!! :)
SNÄLLA kan vi bli vänner :')
Gillar dig så MYCKET!!! :)
PLZ SVARA PÅ DETTA!! <33333

//Nova Puppyforest

2014-06-11 @ 10:40:43
Din bloggadress: http://winterdream33.weebly.com
Postat av: Anonym

"jag har ingen tanke att upplösa WR"... :'(

2014-11-08 @ 17:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0