Steves gård

Eftersom att alla andra just nu bloggar om södra jorvik så tänkte jag ta och gå emot strömmen och skriva om Steves gård, man måste vara lite udda eller vad säger ni ;)

Steves gård är en väldigt vacker plats belängen i centrum av jorvik. Man har nära till alla byarna som ligger runt om och det är stort och mysigt. Det känns verkligen som den perfekta platsen för att ha sina hästar. Perfekta miljön. Dock så kan det vara lite för mycket folk här, men vad gör de när det mesta är perfekt annars!
Stallet är i lagom storlek och har plats för de mesta som man skulle behöva i ett stall. Spiltorna är stora och ger hästen bra plats att vara på medans den står inne. Här finns det även hästar man kan hjälpa till att ta hand om!

Bredvid stallet står de tre vackra Frieserhästar som är tillsalu, dom är väldigt snälla och lugna och stör ingenting i miljön utan gör den bara bättre för ögat. Det är ögongodis. Det är tillåtet att klappa dom och provridning. Jag hoppas att steve aldrig får sålt dom *mohaha*. dom gör verkligen detdär lilla extra och speciella vid stallet!
Stallet har även en paddock precis framför där alla har tillgång till att motionera och rida sina hästar. Denna paddock är dock lite mindre än de flesta andra men den duger till det mesta man skulle behöva. Annars så är det inte för långt till att rida till ridhuset.

Stallet har även fina åkrar och ängar runt om som man får rida på. Detta gör så att man lätt kan låta hästen springa av sig utan att först behöva rida flera kilometer. (Y)

Det sämsta med Steves gård måste nog vara...
SKÖRDETRÖSKAN
Denna skördetröska kör bakom stallet 24/7 och har alltid något att skörda. Den låter otroligt mycket och lättskrämda hästar måste hålla sig borde från steves gård pågrund av allt oväsen som denna för, jättetråkigt att det är så. 

Mina tankar om Steves Gård. Har ni något inlägg att önska så kan ni gärna göra det i kommentarsfältet till detta inlägg ;)

Postat av: Juliette Shadowstar

Kan du göra ett inlägg om Silverglades Hästsportcenter?

2013-09-26 @ 17:14:28
Postat av: Ellen Flowerbell

sedan ett om Gylleneåsarnas Dal. (Stallet ska vara med)

2013-09-26 @ 19:56:03
Din bloggadress: http://onlinejorvik.blogg.se
Postat av: Juliette Starlord

Skriv ett inlägg om Fort Pinta! Det bästa m.m! ;D

2013-09-26 @ 20:29:39
Din bloggadress: http://Jullan-o-Dreamy.bloggplatsen.se
Postat av: Britney Greenstar

Haha jag tror det är jag med friesern på bild 2 :)
Men du, du har lovat mig att få gå med i water roses, visst det var länge sedan men jag kommer ihåg :) men jag har försökt att få tag i dig men du har inte svarat, kan vi mötas någonstans eller vill du inte ha mig i klubben
längre?
Tacksam för svar

2013-09-26 @ 21:43:42
Postat av: C

Jo men paddocken du säger man kan rida i, varför har den "smatskålar" på sidan, är den inte till att släppa ut sina hästar? Lite fundersam.. :/

2013-09-26 @ 22:13:23
Postat av: alfan yao

man blir ju så jäävla lack på den där jäääävla skördetröskan!!!!!!

2013-09-28 @ 03:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0