Falska tävlingar för status

På senaste tiden så har det bara kommit fler och flera fake tävlingar på Instagram, detta har nog mest kommit efter att en speciell spelare börjat med dem och lottar ut flera tusen star coins för flera tusen svenska kronor, hur troligt låter det att detta skulle stämma?

I SP pratade vi tidigare om detta då en tjej vunnit lifetime och har efter 3 månader inte fått sitt pris av personen som höll tävlingen utan får hela tiden svaret att hon "snart" ska få dem. Men det händer aldrig. Jag tycker att detta är så fel. Eftersom att man ber personerna sprida tävlingen och även vissa säger att vinnarna måste ge dem reklam, så märker man ju att det är något bakom tävlingen. Detta beteendet och sättet att lura folk är så himla idiotiskt och inte okej.

När summan av SC är över 1000 då förstår jag att tävlingen är fake - ingen lägger ut flera hundra på andra spelare. Jag tror aldrig jag hört om någon som faktiskt fått de 8000+ sc som de har vunnit. Det skulle kosta den som håller i tävlingen 800 kr om det är på dubbelhelg. Tror inte ens deras föräldrar skulle gå med på detta.

När ska folk förstå att de bara blir lurade med alla dessa tävlingarna? Lurade för att personerna ska få status och bli "kända". Det låter hemskt att säga men det är så det är - vad finns det annars för anledning? Man vinner ingenting annat på det. Tyvärr. 

Det man vinner i längden är HAT, det kommer spridas ut att man har falska tävlingar och tillslut så är det bara hat och hat. Inte så lyckat. Man förlorar mer än vad man vinner.

Jag vet inte ens vad jag ska komma med detta inlägg utan vet bara att jag måste sprida ut detta, eftersom att folk blir lurade med detta dagligen. ♥

Inlägget blev riktigt rörigt, i know. :c

Har ni vunnit en sånhär tävling och inte fått ditt pris? Berätta i kommentarerna - låt oss få ett slut på falska tävlingar och få bort lurendrejeriet med SSO.

Postat av: Karin Sweetwright

Det låter ju helt sjukt om folk håller tävlingar med fejkade priser. Jag kan inte förstå hur man tänker. Eller rättare sagt – det är alldeles uppenbart att personen inte tänker alls.

2014-04-24 @ 13:27:30
Din bloggadress: http://sweetwright.blogspot.com
Postat av: Miranda bunnypie

Jag håller med dig till 100%. Själv har jag deltagit i flera tävlingar för att se om dem ljuger eller inte. Jag har faktiskt vunnit 1 tävling som gick på 400 SC, då fick jag mitt pris ;) men dessutom har jag varit med i såna med kanske 1000+ SC. En tjej raderade sin bild efter att tävlingen var över och vinnaren fick inte sitt pris. Det är så lågt att ha fake tävlingar.

2014-04-24 @ 13:40:48
Din bloggadress: http://mirandadaydream.blogg.se
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag blir lika skeptisk varje gång jag ser något sånt på Instagram. Det är folk som förstår att de kan lura barn, och därmed så får de samtidigt stämpeln som "jättesnälla", och kan även börja kalla sig "kända" (anledningen till att jag använder citattecken här är inte pga själva ordet, det är för att personerna drar nytta av ordet) samtidigt som hela SSO's media spammas sönder med tävlingar som rätt uppenbart är falska. Det är i synnerhet en spelare jag då tänker på som jag ofta ser i de här sammanhangen, och jag får intrycket av att den spelaren är en oerhört falsk person eftersom det bara verkar handla om status, antal följare och tävlingar där slutdatumet skjuts upp gång på gång på gång. Är det inte så btw att man inte ens kan köpa SC för mer än en särskild summa varje månad? Och vem i hela friden har råd att bara kasta iväg sina pengar, så pass mycket pengar, på en annan persons dataspelande? Känns det som att man gynnar den personen då? (Personligen tycker jag inte det men jag ska inte hi-jacka kommentarerna helt här)

Nejmen slutsats - galet skrämmande är det. Det är verkligen tur ändå att de här tävlingarna bara går ut på att dela bilder, för jag är säker på att många skulle gå så långt som att köpa lotter för riktiga pengar i de här tävlingarna. För att sammanfatta det hela i ett ord: Skamligt!

2014-04-24 @ 14:22:52
Din bloggadress: http://monokerus.se/
Postat av: Ida Silverrock

Jag har blivit lovad 500 SC 2 gånger, men den säger bara "snart" "snart" och efter någon månad så "nej! mamma sa att jag inte fick köpa"
Så himla dåligt.

2014-04-24 @ 14:32:31
Din bloggadress: http://horseheart.bloggo.nu
Postat av: Saga Sunstar

Jag har som tur nog inte blivit lurad med detta. Jag är väldigt försiktig med detta och jag går aldrig med på tävlingar där man vinner sc. Även om det är en "kändis", nära vän mm. så deltar jag aldrig. Jag litar på personen om det är en nära vän eller läst personens blogg ett tag. Men man vet -aldrig- vad som kan hända. För personen som ska köpa sc till en kanske råkar, eller "råkar" göra något med ditt konto.
Jag tycker det är himskans tråkigt att man måste behöva vara så här försiktig, för bara ett pris med 100 star coins skulle göra en väldigt glad!

2014-04-24 @ 14:42:21
Din bloggadress: http://jorvikjo.blogg.se
Postat av: Haley (Harley ehe) ^^

Jag är rätt säker på vem en av personerna du syftar på är, och jag håller helt med dig! Så himla fult att lura spelare bara för att höja sin egen status...Sen tycker jag att det är fel sätt att bli ''känd'' på, personen i fråga köper ju indirekt sina fans genom att lova ut massor av starcoins mot shoutouts och liknande. Näe, usch för oärliga människor!

2014-04-24 @ 14:57:20
Din bloggadress: http://ssohaley.blogg.se
Postat av: Caroline Winterdaughter

Håhå kan relatera till hela alltihopa du skrivit så väl Amanda!
Vann för över en månad sedan 5000sc av Maja greenland men har fortfarande inte fått dom!!
Blir galen eftersom jag ber både henne och hennes VÄNNER att kontakta mig men får inte ett jävla svar och blir nästan helt jävla förbannad av allt eftersom hon förmodligen läser mina brev men skit i att svara för att hon inte törs stå för sanningen att hon inte får eller har inte råd.
Hon skrev först till mig på kik att ah vi ska prov imorgon! Morgondagen kom men hon sa att vi skulle ta det dagen efter.
Hon fick mitt inlogg och skulle prova men det hade tydligen inte funkat men hon hade provat flera gånger... Mmm.. Men det hade hon icke!
Det stod att hon provat en gång som fortfarande var under behandling. Och hon sa att hon skulle prata med mamma när hon kom hem och det kan jag förstå att hon vela så jag väntade förväntans fullt tills nästa dag men då sa hon att hon skulle kolla om datorn var trasig, men det är väl endå inte DATORNS fel om en betalning inte går fram, det är väll endå kortet eller att man skriver in fel information.
Tiden gick och jag frågade en gång i veckan och bad om ursäkt att jag är katig men har du kollat upp om det är går ännu?
Tillslut efter kanske 3 veckor så fick jag tillbaka att jag skulle sluta tjata eller något sånt skit.
Sen har hon slutat svara på mina meddelanden och jag har helt enkelt skrivit ut på insta om någon känner kvinnan för jag måste få kontakt med henne.
Fick kontakt med en av hennes vänner och hon skulle be Maja kontakta mig!
Gjorde hon det?
Nej!
Blir helt jävla facking galen på att hon inte säger som det är istället, hon kommer bara få en jävla massa skit av detta i längen. -.-

2014-04-24 @ 14:58:49
Din bloggadress: http://winterdaughter.blogg.se/
Postat av: Alma Starcake

Jag har! Nyligen! Hon sa att hon skulle ge föra veckan på dubbel hlegen men nejnej, hon gav nte ;_;

2014-04-24 @ 15:03:09
Postat av: Rebecca Darkblanket

Det där med Maja greenland eller vad hon hette, det är inte något hon försöker lura dig med. TROR JAG! För hon hade en sån tävling där min kompis vann 5000 sc och hon fick dem iaf. Aja, vad vet jag?

2014-04-24 @ 15:08:47
Din bloggadress: http://jorwik.bloggo.nu
Postat av: Rose riverson

Riktigt bra inlägg Manda! Stor cred till dig :-D

2014-04-24 @ 16:16:49
Postat av: Viktoria Catpaw

Så fort jag skrev att tävlingar brukar vara fake osv att det inte är rimligt att nån betalar 1600 riktiga kronor på min insta så började massa bara skriva, men hennes kompis var skyldig henne, men hon får göra vad hon vill med sina pengar, låt dem göra det om dem vill, bara för man lottar för mycket pengar betyder det inte det är fake... Du får så mycket positiva kommentarer och jag blev bara hatad för jag skrev vad jag tycker :/ Eftersom en tjej som hade först typ 50 följare gjorde plötsligt en tävling om 8500 sc så jag skrev att det är konstigt och att det är någ fake... Har blivit lurad en gång då jag vann 500 sc :/ :(

2014-04-24 @ 17:30:35
Din bloggadress: http://viktoriacatpaw.blogg.se
Postat av: Sarah Skyhill

Jag har det ... :(
Tjejen som hette Daphne Oldcamp startade den här tävlingen och när jag vann så sa hon bara att jag skulle vänta, det hade gått 3 månader och till sisit sa hon att hon inte kunde betala

2014-04-24 @ 18:21:03
Din bloggadress: http://jorviksarah.weebly.com
Postat av: Daphne Oldcamp

Jag blev lurad när jag tävlade om 2000 sc! Det var en tävling om att man skulle gilla bilden o ge en shout out, jag gjorde det o vann och dem var 3 andra som också fick pris men dem har heller inte fått något (vet detta med dem för att jag känner dem)
Jag tycker att det ärdåligt gjort av personen som gör tävlingarna! Har man en tävling och en/fler vinnare blir lottade så ska man också få sitt pris! På insta heter jag daphneoldcamp och när jag fortfarande inte fått mitt pris efter 3 månader så tog hag bort shoutouten och unfollowade direkt!

2014-04-24 @ 20:38:40
Postat av: Lily Rainstorm

Totally agree. Det som jag nästan tycker är mest fake är inte själva tävlingarna, utan det är alla fans (om dessa faketävlingsskapare nu har sådana), som mest troligt bara följer och ger massa komplimanger för att ha större chans att vinna. Det finns alltså alldeles säkert "fake-fans" om man nu kan kalla de det.
Till skillnad från t.ex. bloggare eller youtubare vars fans uppskattar det du gör och beundrar sina idoler för något de är DUKTIGA på. Ska absolut inte säga att detta gäller alla fans (inom ämnet vi pratar om) men dock existerar den typen, med.
Men just den där skillnaden emellan att vara ett fan av någon som är duktig på något eller någon som har något, är stor.

2014-04-24 @ 22:30:57
Din bloggadress: http://starstableworld.se
Postat av: Regina Eastwright

Håller med dig totalt! Är så less på att se dessa tävlingar dyka upp helatiden, folk får inte sina sc de blivit lovade och hat uppstår. Den enda som vinner något på det är den som skapat tävlingen, den får "fans", som inte ens är riktiga fans. Riktiga fans gillar en för det man gör och är bra på, som t.ex. dina vackra redigeringar. Du är bäst min mandis, keep up the good work!

2014-04-24 @ 23:45:21
Din bloggadress: http://www.eastwright.blogg.se
Postat av: Selena Darknight

Jag har vunnit en sc tävling på insta som var på 1000 sc. Efetrsom det var så pass lite så trodde jag på henne och jag fick faktiskt mitt pris! och det som förvånar mig mest är att hon råkat ta fel på min och en annas kik så hon hade till och med råkat köpa till fel person först, fick jätte dåligt samvete och sa att hon absolut inte behövde köpa till mig då hon redan lagt ut 100 kr på någon som faktiskt inte skulle få sc.. Men hon löpte till mig endå och blev jätte glad att hon gjorde det men det hade hon värkligen inte behövt göra!

2014-04-25 @ 23:40:50
Din bloggadress: http://starstableswe.blo.gg
Postat av: Hanna skydaughter

Tycker att det är idiotiskt... Men ta dig Viktoria catpaw t.ex... Var inte det många som tävlade i den tävlingen? Konstigt att just du vann, som då är känd. Tror nästan att hon eller han försökte hacka dig, men jag vet ju inte riktigt.......

2014-04-26 @ 02:28:27
Postat av: Moa Bluegirl

Samma här, jag deltog i en tävling, och kom 3:a, alltså var mitt pris en redigerad bild och 1000 SC, jag fick min redigerade bild, men sedan skrev hon ett inlägg om att VI (1:an, 2:an och jag) hade tjatat så mkt, mest JAG, vilket jag inte hade, så alla vi fick inte våra SC. Håller fullständigt med dig, gör slut på falska SC tävlingar!

2014-04-26 @ 08:22:16
Postat av: Tove Starson

Håller med totalt!
Min vän hade en tävlingen för inte så länge sen, hon hade en tävling där man kunde vinna 8000 star coins.
Många var ju med i tävlingen då man vill ju vinna 8000 star coins.
Hon fick dock lite hat av att det inte kan stämma att man betalar 800 star coins, plus att hennes kompis skulle betala när det var dubbel star coins helg.
Hon beslöt att lägga ner tävlingen pga många va osäkra om det var fake eller inte.
Jag frågade även om hon kunde ha kvar tävlingen iaf, men det kunde hon inte.
Den dagen hon ställde in tävlingen så gjorde hon ett nytt instagram konto och tog bort det ''gamla'' instagram kontot.

2014-04-26 @ 12:18:44
Din bloggadress: http://starstablespace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0