Veckans insändare - Rose Goldfield


Sanden stack i ögonen och vinden drog lekfullt i det blåa tyget hon hade virat runt hela kroppen för skydd.
Det var i mitten av juli och solens stekheta strålar trängde igenom sandmolnen och nådde hennes ljusa hy.
Världens fulaste solbränna, tänkte hon och manade på skimmelaraben.
Hästen tog ett staplande steg framåt. Hovarna sjönk ner i sanden och vinden skapade ett kraftigt motstånd. Men han var van och gjorde sitt bästa för att ta sig framåt. Stod man stilla kunde man tillslut begravas under sanddynerna, och då egypterna ansåg att det var självmord att bege sig ut hit, så skulle nog ingen leta efter dem.
Flickan drog försiktigt ner tyget lite längre över ögonen och hukade sig bakom hästens hals.
'Bra Thanatos' mumlade hon, men det lät mer som ett surr än ord. Men hingsten verkade förstå. Han frustade mjukt och skakade på huvudet.
Vinden låg på hårt, och egentligen borde de söka skydd från sandstormen, men de hade kommit så långt på sin resa så ingen av dem ville ge upp.
Målet låg vid gränsen mellan Sudan och Egypten. En legend sade att de som tog sig dit skulle mötas av den store kung Thsa't och bli erbjuden en plats i hans palats.
Thsa't var en känd hästuppfödare i Egypten och många ryttare hade tidigare försökt ta sig till honom, men alla hade misslyckats.
Thanatos stannade på toppen av en sanddyn och flickan såg ner på landskapet som vilade stillsamt framför dem.
Vinden avtog när dom stod och betraktade öknen och tillslut var det bara en svag vindpust som kändes.
'Duktig häst' sa flickan och gav hingsten en klapp på halsen. Hon drog i en snabb rörelse bort tyget från hennes huvud och blottade ett kritvitt hår.
Thanatos frustade och flickan gav honom en försiktig spark i sidan och de fortsatte sin färd, rakt mot palatset som glimmade som guld vid horisonten.
 
 

Skicka in ditt bidrag genom att klicka HÄR också. Men glöm inte att jag sparar allt jag får in och du fortfarande kan komma med en annan vecka! :D

Postat av: Fiona Underland

Bra skrivet och en himlars fin insändare!

2014-04-06 @ 00:11:21
Din bloggadress: http://braverunner.blogg.se/
Postat av: Hanna Riverstorm

Bra! Jag hoppas min kommer med nån vecka! :)

Du är bäst Amanda!!

2014-04-08 @ 15:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0