Telefonsupport till SSO

Jag har länge funderat kring detta och inte riktigt förstått varför teamet inte införskaffat detta. 

Många företag, eller faktiskt nästan alla företag har en telefon som man kan ringa till om det uppstår problem. Vi säger att man köpt något som inte riktigt funkar, då kan man ringa supporten och få hjälp direkt. En telefon är snabb och det är lätt att få hjälp. 

SSO har väldigt många buggar ibland som kan störa ens spelande, skulle man då råka ut för en bugg så man inte kan spela förens man har fått hjälp så är det inte så kul att behöva vänta minst en dag innan man kan spela, skulle då telefonsupport finnas tillgänglig så skulle man snabbt kunna få hjälp vid värre problem. Dock så ska det också finnas regler då säkert många skulle utnyttja och ringa för det minsta lilla, därav så kanske de ska finnas en regel att man bara ringer om man hittar en bugg som kan förstöra, och inte om några filtar blivit utbytta. Förstår ni?

Jag tycker det skulle underlätta väldigt bra vid snabb hjälp och jag hoppas det införskaffas. Vad tycker ni?

Postat av: Esmeralda Eastdotter

Det är en bra idé, dock skulle kanske många busringa m.m...Men annars vore det awsume! ♥

Svar: de går ju spärra nummer ;)
Amanda ~

2014-02-07 @ 19:20:22
Din bloggadress: http://esmeraldastarstable.bloggplatsen.se
Postat av: Esme Silverforce

Jag tror det skulle bli kaos. Totalt. Jag vet inte hur många kontor SSO har runt om i världen, jag känner till att de har två, båda i Sverige. Tänk att det ska finnas support tillgänglig på åtminstone de språk som finns i spelet, dvs engelska, franska, spanska, tyska, svenska, norska. Tänk vilka tider dessa ska finnas tillgängliga, för att det ska passa in för olika tidszoner? Nä, jag tror att det i dagsläget skulle orsaka mer problem för SSO. Om det bara skulle komma telefonsupport på ett språk kan jag dessutom lova att folk som inte kan det språket blir spritt språngande. Så absolut inte, det finns så mycket annat SSO-teamet behöver jobba med först. Tror att de tjänar mer på att se till att deras mejlsupport är ständigt bemannad.

2014-02-07 @ 20:19:17
Din bloggadress: http://monokerus.se
Postat av: Chloe Seacake

Du är så fin i det nya håret! JAG FÅR ALL INSPIRATION AV DIG! tror jag fått......... MANDA-FEBER! Jag brydde mig bara om bilden i detta inlägget typ, men bra idé! Försökte hitta numret för att det var ett problem men det gick inte att hitta. ALLA SOM LÄSER DETTA! MAILA SSO OM DETTA SÅ DOM BLIR SPAMMADE AV ÖNSKEMÅL :D

2014-02-07 @ 21:04:44
Din bloggadress: http://seacakechloe.blogg.se
Postat av: Sandy Southside

det skulle bli kaotiskt men annars vore det underbart... mamma tkr telefonsupport vore underbart hon med :) men hon fattar att kaos.. det skulle kunna hända

2014-02-08 @ 09:11:38
Postat av: Vanessa Bunydawn

Men när jag går upp i FP tornet och springer upp för trappan där så buggar det och då måste jag ringa hem till Jorvik stallet och betala med 100 jorvik shillings för transport sen måste jag rida från värds huset vid bron till FP och det är ganska trist.

2014-02-08 @ 09:26:39
Postat av: Alice Moonstone/Zäta

En gång i tiden hade de faktiskt chatt ;) Det funkade riktigt bra, men det togs bort pga. Att de fick för många spelare, och då kunde de inte hjälpa alla :c

2014-02-08 @ 11:13:02
Din bloggadress: http://starfallh.blogg.se
Postat av: Linda

Ska ni streama idag? isåfall när xD

2014-02-08 @ 12:10:27
Din bloggadress: http://suncamp.blogg.se
Postat av: Fiona Underland

Jag tror att det skulle bli alldeles för mycket för teamet att ha en telefon support, med en tanke på hur mycket folk redan skickar in till dem via formuläret på hemsidan. Det skulle krävas mer personal som skulle kosta mer för dem att underhålla. Vilket betyder att de kanske skulle höja kostnaderna för de saker som kostar riktiga pengar i spelet. Telefonerna skulle brinna av antalet samtal. Jag tycker om formuläret som finns nu, på så sätt kan de lätt sålla mellan viktiga ärenden och mindre viktiga.

2014-02-08 @ 14:56:10
Din bloggadress: http://braverunner.blogg.se/
Postat av: Samantha Crazydawn

Asbra idé MEN, då ksk männiksor som e startusglana ass ringa t supporten, skrika massa och när någon som har något vikigt ringer kan ju inte den personen nå fram, sen skulle väll säkert de statusgalna assen fråga om de fick hälsa på och massa annat skit..

2014-02-08 @ 15:05:27
Din bloggadress: http://samanthacrazydawn.blogg.se
Postat av: reggan

Jag tycker väl "sådär", är nöjd med det som finns. Dessutom så finns det vissa lagar och regler för "telefonsupport", vissa support får man inte ens ringa under 18 års ålder :/ Tror sso skulle behöva höja priserna rejält på allt i spelet eftersom det kostar med mer personal,vilket skulle behövas om man skaffade telefonsupport :/ Kraaam ♥

2014-02-08 @ 16:38:31
Din bloggadress: http://www.eastwright.blogg.se
Postat av: cecilia weststar

det går att ringa in jag har gjort de

2014-02-08 @ 21:03:26
Din bloggadress: http://aliciastarstable.blogg.se
Postat av: Lily Beebridge

Hörni jag har ringt till SSO en gång. Ringde nt till teamet utan till ägaren som bor i Stockholm. Man ska gå in på allabolag.se
Sedan skriver man in Star stable entertaiment elr vad det heter. Så krm numret upp

2014-06-11 @ 15:39:36
Postat av: Lily Beebridge

Jag hade akutköerna då jag råkade köpa LT 2 gånger så var tvungen att ringa

2014-06-11 @ 15:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0