Åsikt ~ Mina hästar Del 1

Tänkte ta att skriva vad jag tycker om de hästarna som jag äger, dock delar jag upp inläggen i 2 omgångar för att inte inlägget ska bli för långt. Och tänk på att dessa är MINA åsikter.



Först ut blev Snowgaze. Snowgaze är en av de första hästarna man kan välja att börja sin resa med, den viktigaste hästen för oss alla eftersom det är denna hästen som man började resan med. När man gör sitt konto finns det inte så jätte många hästar att välja på, dock är de alla väldigt fina. Snowgaze färg är grå, lite mer en gråblå nyans vilket är väldigt vackert. Nosens färg är väldigt passande och hovarna passar även dom in till texturen. Färgen är väldigt välgjord och den passar de allra flesta färger på utrustning.

Jag älskar denna hästens färger otroligt mycket och det är och kommer alltid vara en favorit i stallet, det finns inte alls mycket dåligt att säga kring denna hästen men om jag ska klaga på något så blir det att manen och svansen ser väldigt skitiga ut. Betyg på hästen: 5/5

Goldeye, detta var en häst som kom till spelet ganska så i början när hästfunktionen kommit. Den kom till jorvik med knoppar och det var väldigt många som hade emot denna häst. När sedan manfunktionen kom blev den allt mer populär.

Jag tycker väldigt mycket om hästens färger och utséende, dock så kan den vara lite för glansig och grå. Benen är lite för glansiga och ser väldigt plastiga ut men färgerna har verkligen en röd tråd och det matchar galant, så de har de gjort väldigt bra. Dom har verkligen som sagt lagt tid på att ge han glans och skuggningar vilket dock har resulterat i att han ser lite plastig ut, dock på ett charmigt sätt. Hästen matchar i röd och rosa men även i andra färger, och allt det positiva som finns väger upp det negativa. Betyg på hästen: 4,5/5

Frostriver, Denna kom och var jorviks dyraste häst och kostade över hela 1000 sc, men det var en häst ungefär alla föll för pladask när den landade på jorvik. Hästen har färgen Cremello och har en rosa mule och isblå ögon.

Jag tycker att det finaste på denna hästen är ögonen, dom är isblå och sticker ut väldigt mycket från de andra hästarnas ögon, väldigt bra val av teamet. Hästens kropp är väldigt glansig men det är bara väldigt fint på denna hästen då det går ihop väldigt mycket med den gulavita färgen som hästen har. Jag skulle någ inte kunna säga något dåligt angående denna hästen då jag inte hittat något fel. Betyg på hästen: 4,5/5

Southrain, En paint som kom till jorvik med sina 4 andra kompisar, just denna painten blev nog den som vart mest utanför eftersom att många ogillade ansiktet eller  "lyktan". Annars har den blivit väldigt populär det senaste.

Jag tycker denna hästen är riktigt gullig och jag föll ganska så pladask för den när den kom, dock inhandlades en av de andra paintarna och denna glömdes bort. Jag tycker dom har gjort fläckarna och ansiktet väldigt bra och gulligt. Dock finns det saker jag ogillar med hästen och det är bland annat att fläckarna på båda sidorna är likadana och även att det vita i manen är ganska fult när man har längre man på hästen. Något som även var ett dåligt val av teamet var att ha gull lugg på hästen när man har den kortaste manen, de smälter in i ansiktet väldigt mycket. Annars är hästen väldigt fin och bra gjord och faktiskt en av favoriterna i mitt stall. Betyg på hästen: 3/5

Coralwalker, en fin appaloosa som landade i jorvik i slutet av sommaren 2013. Just denna appaloosa blev en av de populäraste och hade redan innan synts på sso's sida. med en brunaktig grå färg och en vit färg växer den i allas ögon.

Jag tycker absolut att denna hästen är ett bra köp och att den är bra gjord. Manen har dom verkligen fått att passa till kroppen med den chokladbruna färgen och lite olika nyanser. Hovarna är lite mörkare vilket är väldigt fint och nosen har en perfekt lite mörkare färg. Hästen har fina markerade muskler och fina fläckar som verkligen syns när hästen är barbacka. Det enda dåliga med denna hästen är som med painten att den är likadan på båda sidorna, det tycker jag förstör väldigt mycket. Annars så är det en otroligt fin häst och ett bra köp. Betyg på hästen: 4/5


Hoppas ni gillade inlägget, kommentera gärna och tyck till för nästa del ;)

Postat av: Anonym

Intressant inlägg!! :3

2014-01-10 @ 15:30:11
Postat av: Anonym

Hur ofta levlar du? :D

2014-01-10 @ 15:30:21
Postat av: Jenny Goldbridge

Suzie! :D *-*

2014-01-10 @ 15:31:25
Postat av: Hilda Highberg

jag tycker det var ett bra inlägg , längtar till nästa :D

2014-01-10 @ 16:08:58
Postat av: Aria Starfall

Riktigt bra inlägg!

2014-01-10 @ 17:13:59
Din bloggadress: http://nattstad.se/ariastarfall
Postat av: Vanessa Diamondnight

Så fina hästar

2014-01-10 @ 17:27:57
Din bloggadress: http://vanessadiamondnight.bloggo.nu/
Postat av: Romina Sunbell

Hej, jag tyckte det var jätte roligt att se dina åsikter. För att de som läser har kanske heeelt annan fantasi, så jag ger 1000 poäng till detta inlägget ;) Hoppas du fortfarande gör fortsättningen :3

2014-01-10 @ 18:43:17
Din bloggadress: http://romina.bloggo.nu
Postat av: Lily Mclee

Det var intressant att läsa om :) Bra inlägg!

2014-01-10 @ 21:54:05
Din bloggadress: http://nattstad.se/lilymclee
Postat av: Liv Silverstar

jätte intressant inlägg!

2014-01-11 @ 22:27:35
Postat av: Annabelle Wolfhand

När kommer nästa del? ^^

Svar: Så fort jag hinner!:3
Amanda ~

2014-01-18 @ 15:21:57
Postat av: Jennifer NW

Vill bara säga att vrf de e likadana på båda sidorna (Painten o appaloosan) är fr att ALLA hästar i sso är spegelvänta. på så sätt blir det änklare fr teamet att göra dem fr de behöver bara designa ena sidan!


♥♥

2014-02-06 @ 20:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0