Information om Alba

Alba är ett skimmel färgat arabsto på 146 cm hög. Hon är född 2001 och är 13 år gammal. Alba har varit en ridskolehäst i ett stall längre upp i jorvik men såldes sedan vidare till mig. På ridskolan har hon ridits i både hoppning och i dressyr och även blivit tävlad i de båda grenarna. Hon har tävlat upp till 1 m. 

Alba betyder vit eller gryning, den vita, den ljusa

Alba har ett par riktigt otroliga steg vilket många förundras över. Hon älskar uppmärksamhet och älskar att bli fotograferad. Är hon i rampljuset så är hon nöjd. Alba älskar även att galoppera i skogen, hon är riktigt pigg att rida. Hoppningen är väldigt mycket en favorit för henne också, hon tar sig lätt igenom en bana. Man ska dock inte komma för nära henne bakifrån med en annan häst eftersom hon kan sparkas. 

Annars så är Alba en av de roligaste och snällaste hästarna i stallet. Hon kan dock bli väldigt tjurig när man är med de andra hästarna medans hon inte får någon uppmärksamhet. Men de brukar ordna sig om hon får lite godis som äpple eller morot. Knäckebröd går också bra. 

Postat av: Alica Snowgirl

Hej!
Jag har slutat på sso, men jag har börjat spela på minecraft. Och ja undrar om du inte skulle kunna white lista mig till Star Stable servern. Heter tatti003 xD

Svar: ofc :)
Amanda ~

2014-03-16 @ 14:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0