Snabbare levling

Jag har läst mycket runt omkring på bloggar angående att det går snabbare att levla nu, vissa tycker det är bra och vissa tycker det är dåligt. jag själv tycker det är riktigt bra och jag är riktigt nöjd över det.

Varför skulle det vara en negativ grej? Vissa har inte tiden till att levla varje dag och vissa hinner bara levla lite varje dag. för de skulle levlingen ta flera veckor sammanlagt. Alla har olika förutsättningar men alla vill uppleva att ha ett stall som är klarlevlat. Det jag har läst är att folk inte skulle ha något att göra när alla hästar är i level 15, men självklart finns det de, man kan ju levla utan att ha en häst att levla. Det gjorde jag alltid med mina vänner innan hästfunktionen kom. Det finns alltid saker att göra även om alla hästar är färdiglevlade.

Jag själv började på att levla santos lite i fredags när mimmi var klar och redan idag blev han level 10. Det är så mycket roligare att levla nu när det går så fort. jag tror många tycker som jag och har fått tillbaka orken att levla.

Tycker du det var bra eller dåligt att teamet ökade XP:n?

Postat av: Amanda Silverfield

Heelt Awesome c8

2014-03-16 @ 15:13:38
Din bloggadress: http://amandasilverfield.horseworld.se/
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Det är inte bra eller dåligt att de höjde XP:n, det är UNDERBART! ♥

2014-03-16 @ 15:29:44
Din bloggadress: http://esmeraldastarstable.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda Silverlord

Jag tycker det är bra på mer än 1 sett, många har viljat sänka priserna på hästön och det blev så och NU har man viljat ha högre häst XP, Blev det så? JAAA Det betyder att teamet lyssnar på oss och det e ju alltid tumme upp ^^ SÅ jag tkr det e FABULÖS

2014-03-16 @ 15:40:13
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag tycker det var absolut nödvändigt att göra levlingen snabbare - nu blev den VÄLDIGT mycket snabbare fast tbh så tycker jag det var riktigt bra. Innan spenderade jag ungefär två timmar om dagen med att levla för att snabbt få upp hästen i nivå - nu behövs inte det, och det gör att jag kan slappna av från spelet och istället fokusera mer på andra grejer. Nu pluggar jag ju visserligen en linje där vi håller ungefär samma fart som en mindre begåvad snigel, men jag förstår att de som pluggar på högstadiet/gymnasiet/ännu högre utbildning hade svårt att levla upp sina hästar alls med det gamla systemet.
Om något så tycker jag det är trevligt att våra åsikter faktiskt betyder något i spelet (ibland) och jag är glad över den här ändringen ^^

2014-03-16 @ 16:25:00
Din bloggadress: http://monokerus.se/
Postat av: tiffany bluewood

på ett sett är de ju bra att dom ökat, för andras skull, men jag som faktiskt gillar att levla, vill att de ska gå långsamt så ja inte e helt utan nåt att göra när ja har tråkigt. liksom, köpte en häst idag, för ja stog inte ut längre, ville verkligen levla.
men så upptäcker man att hästen e lvl 6 redan på en dag XD
menmen, får stå ut me de :)

2014-03-16 @ 16:26:21
Din bloggadress: http://bluewood.blogg.se
Postat av: Emma Shortroad

Det är super skönt att det går fort att levla!

Jag är ju en av dom som inte kan sitta inne alla dagar och levla bara för att hinna klart med hästen/ponnyn Så det är en skön frihet att det bara tar 6 ½ dag att levla en häst nu!

Var hur härligt som helst att levla min ponny från level 6 till 9 bara idag! :p

2014-03-16 @ 16:38:35
Din bloggadress: http://emmashortroad.blogg.se
Postat av: wilma

Jag tycker det är superbra att dom höjde XP:n eftersom att jag måste plugga en hel del och det tog därför minst en vecka att få mina hästar att gå upp i level.

2014-03-16 @ 16:43:20
Din bloggadress: http://wilmarose.blogg.se
Postat av: Zoe

Jag tycker att det är super att de höjde xp:n för jag tycker verkligen inte om att levla haha

2014-03-16 @ 16:49:25
Postat av: Isla

Det är bra, jag menar även om man tycker det är kul att levla så kan man ju springa runt med en färdig levlad häst och köra tävlingar som man kör genom att trycka på skyltar typ ;) Men aa bra bra bra braaaa! <3

2014-03-16 @ 17:02:25
Postat av: Vilda snownight

Jag tycker att det är superbra. Som sagt så blir det roligare när det går fort.
Alla människor KAN inte bli nöjda. Någon har ändå något negativt att säga.
Det finns ju dagliga,stallsysslor och såklart loppen.
Men jag tycker att all min tid i starstable går åt att levla, så jag "hinner" inte vara med i klubben eller köra de riktiga uppdragen. Så för mig är det den bästa uppdateringen på länge! (efter när hästfunktionen kom då xD)
/Vilda

2014-03-16 @ 17:09:16
Din bloggadress: http://vildasnownight.bloggo.nu/
Postat av: Emma Moutainfoot

Hej när jag levlar min startis springmaster så går det lika snabbt som förut :O

2014-03-16 @ 17:12:32
Postat av: Natalie Turtlewater

JÄTTE BRA!!!

2014-03-16 @ 17:29:27
Din bloggadress: http://starstableNatalie.bloggo.nu
Postat av: Jas

jag tycker inte det var bra........ inte mega bra..... utan............

BÄÄÄÄÄÄST!!!!!!

2014-03-16 @ 17:39:28
Din bloggadress: http://starstableoffline.blogg.se
Postat av: Athena

Tycker det var dåligt, för nu känner man sig inte lika stolt över att man har lyckats fått sina hästar i level 15.
Och för en spelar i level 15, så är det i princip det enda man nästan kan göra, dvs. leveling.

Så jag är lite ledsen över detta, för känslan att äntligen ha lyckats fått sin älskling till level 15, är borta. Förut var det: YAAAAAAAAY. Nu är det: yaay....eller? O.o
Så tycker det inte var så bra att man får trippel XP =/

2014-03-16 @ 19:11:15
Postat av: Nellie Snowgirl

Ja, jag tycker att det är bra eftersom att förr tog det såååååå..... lång tid at levla en häst/ ponny.
Det tog ju så humla lång tid att levla en ponny förut, jag menar... ponnysar är ju så himla långsamma så att det bir tråkigt att levla tillslut men nu när dem har gjort denna underbara saken är det ju mycket mer sellan att man blir utråkad. xD
Nu skrev jag långt, hehe.

2014-03-16 @ 20:39:37
Din bloggadress: http://jorvikhoves.blogg.se
Postat av: Sophia Puppyheart

Det är sååååååå bäst!! Jag har hållt på o levla min frieser sen i Juli/Augusti och hade jag kört nått lopp till idag hade hon ääääntligen blivit level 15! Det är så himla bra att man ser att stapeln höjs, man känner sig villigare att fortsätta när man ser resultat! Jag tjöt till när jag läste att det skulle gå 3 ggr fortare att levla.

2014-03-16 @ 21:07:16
Din bloggadress: http://goldblaze.blogg.se
Postat av: Nellie Longhill

Bra, jag tyckte det blev tråkigt till slut att levla förut men nu är det roligt!

2014-03-16 @ 21:13:52
Postat av: Livis Silverstar

Supermegabra enligt mig efter jag nästan bara hinner levla på helger är det super härligt att se stapeln höjas! Och Tiffany Bluewood du får gärna levla mina små kusar om du inte har nått att göra ;)

2014-03-16 @ 21:16:34
Din bloggadress: http://livisstarstable.horseworld.se
Postat av: Zoe Mountainwater

Tror faktiskt att dom har tänkt till lite med detta, som med hästön, om det går snabbare att levla sina hästar kanske man vill ha fler eftersom de går så fort att levla. Resultatet blir då fler sc köp så dom som jobbar med sso får lön och kan vidare utveckla spelet och göra de ännu bättre än vad det redan är. I alla fall tycker jag det är väldigt bra att dom höjde xp:n, mest för att jag själv inte är särskilt förtjust i att levla :3

2014-03-17 @ 15:29:26
Postat av: Sarah Skyhill

Det är ju en av de bästa uppdateringarna! Jag tycker det är jätteroligt att de har höjt upp den för om man inte haft orken till att levla så får man tillbaka den som du. Ibland kan jag få levlingskramp eftersom det inte går så fort, men nu, så har jag bara en häst kvar att levla som jag tycker är super roligt! ♥♥☺☺

2014-03-17 @ 15:57:32
Din bloggadress: http://JorvikSarah.weebly.com
Postat av: Ashley Ponycake

Nu förstår jag varför min underbara silvermist kom till level 10 på bara två dagar! ♥ C:

2015-01-03 @ 10:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0