Blom Stable - Dressyrstjärna flyttar in

Ska testa skriva ur Wilmas perspektiv, ni får gärna kommentera om ni gillar det bättre eller sämre

Nu har både Amulette och Miami Springs åkt ifrån gården och flyttat till sina nya ägare, det är både tråkigt och kul att de har åkt. Självklart kommer jag och Sarah sakna dem väldigt mycket, men samtidigt så kommer dom få det riktigt bra där dom hamnar. Amulette hamnade hos en tjej vid namn Pamela och idag hämtades Amulette utav Marie, hon var väldigt trevlig och vi stod och pratade väldigt länge innan de åkte. Min magkänsla säger mig att det kommer och bli superbra.

Sarah kom till mig tidigare idag och visade upp bild på två hästar, en paint och en andalusier. Tydligen var de två hästar hon ridit tidigare som var tillsalu och hon visste vilka kapaciteter de har. Genom att lyssna på hur hon pratade gott om dem så kände jag "varför inte" och bestämde mig för att åka och titta på de båda. Och så rätt hon hade, vilken vilja och styrka de båda hade och äntligen skulle vi få en dressyrhäst. 

Vi tog redan första dagen på gården ut dem i paddocken och provade, det var inte de att vi ville pressa dem utan vi ville se hur de hanterade situationen inför kommande tävlingar. 
Rufus, våran nyanlända andalusierhingst rörde sig som en riktig stjärna i paddocken trots den nya miljön. Han visade inga tecken på osäkerhet eller rädsla. Sarah var den som först fick rida honom hemma, hon kände ju honom sedan innan. 

Sara berättade även på kvällen senare om tiden då hon hjälpte till med honom och Duchess, det hade inte varit en rolig tid utan hästarna var helt vilda och stressade. Så när hon idag satt på Rufus hade hon verkligen blivit helt förälskad och överraskad över hur han var. 

Jag själv red Duchess, den nya painten i stallet lite innan detta och testade.
Hon rörde sig riktigt fint och lugnt hon med så de blev att vi testade hoppa ett hinder mot slutet. Men hag tror aldrig att jag förut har mött någon häst som lyssnat som henne och samtidigt befinner sig på en helt ny och okänd plats. Jag kan ju själv tänka mig in i den situationen och jag hade varit livrädd - fast jag borde vara tacksam för att hon är så cool med det. Trots att jag även hade fel träns på henne då vi egentligen inte planerat att hoppa.

Det var en lyckad dag trots allt, och helt spontan. Inte trodde jag när jag vaknade att jag skulle få hem två superfina hästar?

Nu finns det 7 hästar på gården - och det är redan nu svårt att hinna med allt så vi funderar på en till hästskötare. Isåfall får personen ta och bo i en av stugorna. Vad tycker ni, hade ni velat se en till tjej på Blom stable? 

Postat av: Emma

Hur kan du ha 7 hästar som? :o
chansar på mod?

Svar: japp mod
Amanda ~

2014-05-05 @ 15:12:31
Postat av: Hanna

Awww så söt andalusiern är!! <3

2014-05-05 @ 15:13:01
Postat av: Sofia Diamondnight

Tycker det var mycket roligare att läsa ut Wilmas perspektiv :D fortsätt gärna med det :D

2014-05-05 @ 16:09:50
Din bloggadress: http://diamondsofia.blogg.se
Postat av: Vilda snownight

Det blev roligt när du berättade ur Wilmas perspektiv!:D

Det skulle bli spännande men ännu en till på gården,kanske enn kille?;)

2014-05-05 @ 16:14:37
Postat av: Emma D

Jätte bra att Wilma berättar det.:D

Jag har kikat/klickat runt på en massa sidor när jag sökte efter HD coat. Så jag undrar om du kan länka ? Skulle vara assa snällt♥

2014-05-05 @ 16:35:16
Postat av: Anonym BBY

Jag skulle gärna vilja se en till kille som är hästskötare. Jag vill ha lite mer kärlek i de här inläggen också:)

2014-05-05 @ 17:29:54
Postat av: Elvira Moonbaker

Hej Mandson :)
Undrade bara ifall du kunde berätte för mig vad det modet heter? Spelar oxå sims och vill ha mer personer :3

Svar: mastercontroller :)
Amanda ~

2014-05-05 @ 17:33:31
Din bloggadress: http://moonbaker.nicke.dk
Postat av: Jenny Moonson

Skulle va kul me en kille som skötare ;)

2014-05-05 @ 18:22:32
Postat av: Holly c:

Kan du inte skaffa en blogg om sims? Så när du tillexempel är bloggsugen på sso så kan du ta en paus på simsbloggen och när du är bloggsugen på sims kan du ta paus på ssobloggen? c: Skulle bli kul med en blogg bara med sims

2014-05-05 @ 18:30:25
Postat av: Blubb

Fortsätt med att skriva ur Wilmas perspektiv och skaffa en rödhårig kille till hästskötare. Lite random men aja :P

2014-05-05 @ 18:57:49
Postat av: sso!

hej! kan inte du lägga ut en bild på din "gård" på sims 3 snäälla och skulle vilja veta hur du byggde den? kanske en film om det? skulle betyda supper mycket!

Svar: bilder finns och sedan så bygger jag precis som alla andra bygger hus, hinner tvärr inte göra en video om det :)
Amanda ~

2014-05-05 @ 19:15:15
Postat av: lollo

Du jag har master controller men vet inte hur jag aktiverar master controller snäll hjälp. Kaan du försöka hjälpa mig och kanske göra en video om det. Det kommer hjälpa alla som frågar.

2014-05-05 @ 19:25:52
Postat av: Hej hej😚

Hur kan du köra i en dressyr paddock?? Har sims husdjur men kan int😔 snälla svara 😄

2014-05-05 @ 21:05:27
Din bloggadress: http://goldnose.weebly.com
Postat av: Nicole bravehill

Halloj pandiz som jag kallar alla Amandor för!xD master controller vad är det egentligen?:)

2014-05-05 @ 22:37:08
Postat av: Evelina Gladelord

Hej jag undra vart man kan ladda ner dressyr banan och rid strumpor+ tröjan

2014-05-06 @ 07:07:02
Postat av: Caroline Winterdaughter

Jag säljer lite av mina egna uppfödda hästar om du känner för att köpa! :)
Står på in blogg under hästköp eller något sånt! :D

2014-05-06 @ 14:39:24
Din bloggadress: http://winterdaughter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0