Kämpandet fortsätter - The sims 3

Livet på en gård är väldigt kämpigt, hela dagarna tillbringas i stallet. Wilma funderar på att anställa en hästskötare för att få hjälp med de vardagliga sysslorna som ska göras i stallet och även lite ridning ibland. Någon som även också ska kunna följa med ut på tävlingar och vill arbeta framåt med Wilma o hennes hästar. 

Amidalas träning idag blev att träna på avstånd och bommar. Hon var väldigt pigg och kämpig idag. Vilket gjorde att hon lätt hamnade fel på bommarna. Planerna är att snart ta föl på henne och då kommer hon få stå ett bra tag så Wilma vill gärna ha henne i toppform.
Poker har knappt ridits förut vilket gjorde att han fick ett lite lugnare pass i paddocken. Wilma tränade mest rörelser och grunder. Poker är en häst man måste gå sakta fram med annars kan allt bli fel. Så det blir mycket fokus på honom mes träning.
Bandit fick även han lite grundträning, i dressyr. Wilma tycker det är otroligt viktigt att även rida dressyr med sina hopphästar eftersom att hon anser att det är bra träning för att stärka bandet mellan ryttare och häst. så lite framdelsvändningar och serpentiner stod på schemat.
Serena hoppades för första gången sedan hon kom till Blom stable. Hon var väldigt pigg och framåt men hon skötte sig och lyssnade på wilmas hjälper och hoppade galant. Hon har väldigt starka bakben och en bra rörelse i kroppen. Även Serena ska inom en snar framtid betäckas och ska vara i toppform.

Planerna ligger nu på att betäcka Amidala och Serena för att sedan träna upp fölen och sälja dem. Serena kommer betäckas med Poker och Amidala blir någon från hästcentret!

Vilken av hästarna är eran favorit? 

Postat av: Ebba Yungland

Hejsan Manda!
Jag gillar Serena och,Det bruna stoet!
Jag glömmer vad det bruna stoet heter tusen gånger så jaaa,det bruna stoet heter hon i mitt huvud, xD
Dem andra 2 är också superfina men mina favvosar är den bruna och Serena,hon hette Serena va?!
Jag har bara sett dig en gång på sso och då sa jag att Musse var fin..Kommer du ihåg mig?
Om du gör det,snälla breva mig nån gång!

Till:Amanda Lightfield.
Från:Ebba Youngland. En stor beöndrare!! <3Manda<3

Svar: serena är fuxen, sedan är de bruna hingstar så vet inte vem du menar!:3
Amanda ~

2014-05-02 @ 15:41:42
Postat av: Layla Bunnyheart

min favorit är serena. ;)

2014-05-02 @ 16:06:45
Din bloggadress: http://laylabunnyheart.blogg.se
Postat av: Esther Lightwater

Bandit är såå fin! *-*

2014-05-02 @ 16:53:19
Postat av: Bella Seaside

Poker tror jag, eller Serena 8D

2014-05-02 @ 17:14:54
Din bloggadress: http://starstableryttarna.blogg.se
Postat av: Juliette Frieondborn

Hej jag gillar Bandit

2014-05-02 @ 17:55:37
Postat av: Amanda Darklund

Hej Amanda! :D Jo hur kan du få dina hästar i dressyr och att man kan ha bommar på marken och olika hinder? jag behöver hjälp med det :) men föressten.....det är jobbigt på en gård för jag har ochså sims 3 och jag tränar dom hela tiden xD MVH Amanda Darklund 8D

Svar: jag har poseplayer för olika poser och har laddat ned bommar. google is your best friend!
Amanda ~

2014-05-02 @ 19:21:53
Din bloggadress: http://mandadarklund.bloggo.nu
Postat av: Aria Queenbrooke ~

Amidala är helt klart en "jag-häst" :D

2014-05-02 @ 20:32:00
Din bloggadress: http://queenbrooke.blogg.se
Postat av: Esmeralda Eastdotter

Gillar Amidala mest :D

2014-05-02 @ 21:22:43
Din bloggadress: http://esmeraldastarstable.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Fuskar du med motherlode eller testingcheatsenabled true? Eller jobbar du till pengar, mat och allt annat?

2014-05-02 @ 21:32:11
Postat av: Amanda

Tycker nog mest om Serena!
Får jag fråga vart du laddat ner jackan/västen? :)

2014-05-02 @ 21:44:10
Postat av: Sarah Skyhill

Serena :)

2014-05-02 @ 22:07:59
Din bloggadress: http://jorviksarah.weebly.com
Postat av: Jane Riverwood

Kan inte du visa lite hur Sims går till också? :)
Funderar på att köpa Sims men vill veta mer först.

Gillar bäst Amidala, sen Poker :D

2014-05-02 @ 22:14:26
Din bloggadress: http://starstablejane.blogg.se
Postat av: Anonym

Hvor får du alle disse fine klærne of hestene fra, har du noen tips på nettsider?

2014-05-02 @ 22:23:17
Postat av: Undrar

Hur gör du så att du flyttar hästen/människan med Moveobjects on? Har prövat att trycka shift och tryckt på hästen/människan men det har ej hänt något. Hur gör du?

Svar: som när man möblerar :)
Amanda ~

2014-05-02 @ 22:31:23
Postat av: Amanda Darklund

Poker :D

2014-05-03 @ 00:33:38
Din bloggadress: http://mandadarklund.bloggo.nu
Postat av: Zoe Yellowtree

Amidala

2014-05-03 @ 08:20:19
Postat av: Vilda snownight

Jag älskar dina foton på hästarna.!<3

2014-05-03 @ 11:03:41
Din bloggadress: http://vildasnownight.bloggo.nu/
Postat av: Emily Snowlund

Jag tycker Poker är vackrast *.*

2014-05-03 @ 11:15:50
Din bloggadress: http://nattstad.se/snowlund
Postat av: Sofia

älskar Bandit :D har en häst som liknar honom ^^ i IRL alltså

2014-05-03 @ 11:37:03
Postat av: Amanda Silverlord

Hur tusan gör du så att hästarna (Syftar mest på Amidala nu) har olika manar/svansar när du rider? x)

Svar: hon har alltid samma man? O.o
Amanda ~

2014-05-03 @ 13:17:50
Postat av: Amanda Silverlord

Hur tusan gör du så att hästarna (Syftar mest på Amidala nu) har olika manar/svansar när du rider? x)

Svar: Men menar du att alla inte har samma? För jag byter inte så en häst har olika hela tiden :)
Amanda ~

2014-05-03 @ 13:17:50
Postat av: Amanda Silverlord

Nee Manda knoppar o utsläppt xD

2014-05-03 @ 15:00:48
Postat av: Amanda Silverlord

Trorja iaf hehe xS

2014-05-03 @ 15:01:20
Postat av: Albin

Vart laddar du hem alla saker?

2014-05-08 @ 21:11:16
Postat av: simone liondaugter

helluuuu:)Woop woop var laddade du ner poseplayer?har lddat ner på en sida men det funka ej....kan du länka till de sidorna där du hittar modden?Och hade du tyckt att det vart awesome att kunna avla hästar i sso?Då brås de på föräldrarna.Och att kunna göra de saker som i sims.jaja:)snälla jag har försökt hitta modden men kan ej göra nåt med dem.

2014-05-13 @ 14:53:16
Din bloggadress: http://thebesthorsestable.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej hur gör du så att du får olika manar, shabrak, vojlocks, läntecken, grimmor, täcken och benskydd? Vill värkligen veta

2014-06-26 @ 09:01:09
Din bloggadress: http://fridolfeen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0