Chille JR.

Åh måste bara visa er denna mysiga bilden jag fick på min Chinchilla. Vem skulle inte bara vilja lyfta upp honom och goooosaaaaaa. Så himla mysig.
Jag vill även - fast jag inte tror dem läser detta - berömma Djurrättsalliansen för att ha lyckats stänga Sveriges sista Chinchillapälsfarm och räddat 243 chinchillor - bra jobbat. Dessa 243 chinchillor har nu fått ett varsit kärleksfullt hem. Jag hade gärna tagit emot en kompis till min lilla chille men pappa vägrade :c

Det finns säkert någon Chinchilla expert här som vet att Chinchillor ska leva i par och som förstått att jag bara har 1. Och ja så är det faktiskt. Min Chinchilla bor med 2 degusar som han växt upp med och dem har alltid bott tillsammans. Dem skänktes bort på Blocket och jag tog emot dem med öppna armar. Redan när dem kom så bodde dem helt fel - dem bodde i en liten fågelbur där dem satt dit en liten träbit som övervåning. Trångt för dem 3 kan jag säga. Så trots att jag inte kan ge honom en kompis så bor han jäkligt bra och trivs med sina degusvänner och dem ligger ofta och gosar. Jag ser faktiskt att jag gett dem alla tre ett bättre liv ♥

Postat av: Inez Flowerforest

Ååå så gullig!

2014-10-23 @ 06:30:00
Din bloggadress: http://SnowflakesWolves.bloggo.nu
Postat av: Vanessa Diamondnight

OMG! Vad söt *-*

2014-10-23 @ 07:14:45
Din bloggadress: http://vanessabeauty.blogg.se
Postat av: Filippa Catwood

Vill också ha en chinchilla, de är så himla söta ♥-♥

2014-10-23 @ 07:52:50
Postat av: Lilly

Så fin, man vill bara sticka fram nosen så den får lukta lite, morrhåren kittlar så mysigt i ansiktet 😊.

2014-10-23 @ 11:00:26
Postat av: Fiona Underland

Jag håller med dig, du har gett honom ett fint liv. Särskilt i jämförelse med hur livet för Chille och hans kompisar var innan de kom till dig.
Samt kärlek över arter ska inte underskattas.

Din chilla ser jättemysig ut. :)

2014-10-23 @ 13:32:50
Din bloggadress: http://braverunner.blogg.se/
Postat av: Daisy Longhall

Nej gud vad söt! Både jag och min bror vill ha en chinchilla. Men jag fick en hamster istället, haha. Men han är också söt! ♥
Bra gjort att du ger dem ett fint liv :3

2014-10-24 @ 13:56:30
Din bloggadress: http://www.nattstad.se/daisydai
Postat av: My Northbell

Åh vad söt, vill ha en, men min hund skulle äta upp honom O.o

2014-10-24 @ 22:47:23
Din bloggadress: http://mynorthbells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0