♥Shady Pearls♥

Nu kommer ett sådant inlägg igen, om Shady Pearls. Men det är klart - Shady Pearls är anledningen till att jag ens spelar. Det senaste har jag märkt själv att jag hade LÄTT kunnat leva utan dator ifall inte SP fanns. 

Vart ska jag ens börja detta inlägg, jag har den senaste timmen bara suttit och tänkt och tänkt. Hur började denna resan egentligen, hur har jag kommit hit. Jag ser många klubbar som verkar bra överallt på sociala medier - känner att jag borde göra sp bättre. Men vet ni va? SP är redan perfekt.

Vad är det folk tycker är perfekt med en klubb, är det att den ska vara full, många ska komma på aktiviteter, alla ska vara med alla eller kanske räcker det för dem att man har några bästa vänner. För mig handlar det inte om att vara störst och bäst. För mig handlar det om så mycket mer.

Med Silver Ponies, Frost Rainbows, Golden Mules och Water Roses visste jag inte vad jag ville ha. Dem hjälpte mig lista ut det. Water Roses var nog klubben som funkade bäst - vi fick en bra gemenskap och vi hade alltid kul. Men samtidigt insåg man att utan krav så håller inte klubben igång sig på samma sätt, vilket är tråkigt. Egentligen ska man ju gå med i klubbar MED aktiviteter för att man tycker om aktiviteter och vill gå på dem. Annars får man hitta en klubb där ingen är intresserad av det.Men folk gör inte det tyvärr, man måste krav på sin klubb för att hålla igång den. Jag hade så gärna sluppit men efter att ha testat så märker man att klubben dör ut mer och mer. Folk tröttnar och folk lämnar SSO. Kör man utan krav blir dessa personer kvar och tar upp platser och tillslut kanske det bara är 10 av alla som fortfarande spelar SSO. Krav finns inte för att vara elaka - krav finns för att hela tiden kunna hålla igång klubben. Jag vet inte hur man ska formulera sig rätt. Men felet med WR blev att jag försökte göra en drastisk förändring, jag gjorde fel val som ledde till kaos.

Jag har sedan någon månad efter att min blogg skapades eller något blivit sedd som känd. Visst jag vet att jag är känd på detta spel för annars hade ni inte kommit fram till mig, gjort fanpages, velat ta bilder och allt sådant. 

Vissa tar detta som en anledning att jag lyckats med klubb, för folk vill gå med. Men jag kan säga att det varit svårare än ni tror. JAG satsar på jämnlikhet och närhet mellan alla. Det påbörjades i WR och sedan har de fortsatt in i SP. Där alla är värda lika mycket, inte folk som vill vara med för att jag och lilz anses kända. Vi vill ha folk som gillar aktiviteter och som är sociala och umgås med alla. Inte folk som direkt hoppar på och bara vill prata med dem som anses ha högre status i spelet. Allt kämpande med detta, att verkligen ta in dem vi tycker verkar passa. Att verkligen BYGGA upp klubben från samma grund och rätt från början. Jag lägger ner FLERA timmar varje dag på att se till att alla har det bra. Verkligen lyssnar på mina medlemmar. Är det något som händer så FIXAR jag det så gott jag kan.

Jag har både varit väldigt berömmande och väldigt sträng i sp. Men mina medlemmar vet att jag inte menar något illa när jag skäller. Dem vet att jag bara vill klubbens bästa.

Jag har format en klubb, med hjälp av Jenny Goldbridge och Lily Rainstorm. 
Jag är så jävla glad för stegen jag tagit - upplösa WR var nog det bästa jag kunde gjort. Jag var förvirrad och behövde få bygga upp allt på nytt. 

Ni mina medlemmar - ni är så otroligt starka, underbara och mest fantastiska. Jag har verkligen hittat dem perfekta pärlorna OCH ni kämpar verkligen lika mycket som mig för att bibehålla SP till det bästa. Utan er hade inte Amanda Lightfield längre funnits. Ni betyder så jäkla otroligt mycket för mig. 

Jag kan verkligen inte förklara hur glad ni gör mig. Som ni tar hand om varandra - som VI tar hand om varanda. Det är speciellt och jag trodde aldrig jag kunde uppleva den mäktiga känslan.

Jag bryr mig inte om att vara störst och bäst - jag bryr mig bara om att ha er runt mig. ♥

SHIT vilket rörigt inlägg - jag skulle skriva ett fint inlägg till mina medlemmar men det slutade någon annanstans. Jag hoppas ni förstod något utav det. Godnatt♥

Postat av: zoe!

Aww Bra sagt manda♥♥♥

2014-10-21 @ 06:19:32
Postat av: Angel Starcamp

Saknar er, alla pärlor❤️

2014-10-21 @ 06:59:00
Postat av: Sam

Aww vad gullig du e, vi älskar dig också❤️❤️❤️

2014-10-21 @ 07:46:47
Postat av: Elise Dognight

Är inte med i SP men det värkar vara en så fin klubb! Du är jätte duktig Mandis!
Väldigt med stort V , bra sagt :)

2014-10-21 @ 12:33:57
Din bloggadress: http://ida.fotoblogg.nu
Postat av: Jenny Silverson

Asså jag dör vad fint Manda
Vi älskar dig också! <3

2014-10-21 @ 15:09:20
Postat av: Maja

Åhh jätte bra inlägg! 😍 Bah vart med i SP ett tag men ni betyder guld för mig skulle helt vara död utan er 💁
Men känns sjukt olik de andra då alla har SP som sin lilla favvo men jag som måste vara aktiv på s2 och jag älskar PS lika mkt som SP men ja , SP betyder ändån jätte mkt för mig! ✋

2014-10-21 @ 15:17:44
Din bloggadress: http://lilybeebridge.weebly.com
Postat av: Blåbjörn

Även om jag har lämnat SP så tycker jag helt klart att det är världens bästa klubb. Jag förstår det med inaktiviteten men jag tror att när jag lämnade kom det väldigt väldigt många nya in som jag knappt kände. Jag kände press på mig och såg bara hur alla gamla lämnade. Mina gamla vänner var borta för alla har slutat. Jag saknar nog ändå WR mest, det var en riktigt familj för mig o sedan kom SP men de gamla människorna fanns inte kvar, visst jag träffade massa nya och roliga som jag fortfarande håller kontakten med men senare försvann nästan alla från WR, från SP.
Shiet nu såg jag hur rörigt jag skrev ner allting hahah, saknar er <3

2014-10-21 @ 19:25:08
Postat av: Lily Rainstorm

Wow du måste nog börja jobba på ditt sjävförtroende då du påstår att du inte kan skriva långa känslomässiga texter, för det kan du. Woaww så fiint

2014-10-24 @ 10:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0