Tankar kring SSO

Sommaren 2012, Juni eller Juli så började jag spela SSO. Spelet var väldigt nytt då - inte ens ett år fyllda. Och sedan dess har spelet utvecklats något enormt och blivit så mycket större.

Tillexempel så var det inte alls lika många spelare under den perioden. Folk som spelat längre hjälpte mer än gärna till, svarade på frågor vart dem köpt saker och hjälpte med uppdrag. Idag ser jag sällan denna hjälpen vilket är tråkigt. Folk tycker det är jobbigt och bli tillfrågade och ingen vill hjälpa en såkallad "newbie". Spelet idag har fått grupperingar, folk ser sig som bättre ju högre level och dem som nyss börjat spela är inget värda för dem. Tycker detta är något vi måste säga ifrån med. För alla är exakt lika mycket värda. 


Vissa av stallen på jorvik byggdes ut inför hästfunktionen. Förr i tiden såg tillexempel steves stall ut såhär:
Bild lånad från Starstableworld.se

Vilken skillnad, det ser riktigt tomt ut om man jämnför med dagens Steves. Dessa stallen ger mig otroliga minnen från förr i tiden - fast dem har utvecklats till bättre. Positivt med större stall.

Vad mer har skett sedan början, ja vi hade ju inte Skördebygden, husdjursfunktionen, hästfunktionen, Café och massa funktioner. Ska inte säga för mycket eftersom jag inte minns vilka som inte fanns när jag började - man blir lite tidsblind.

Men all stämning i spelet som fanns då är som bortblåst - INGEN respekt alls bland spelare. Jag kan rida förbi och se i säg att folk ber en annan spelare att ta sitt liv (????). Helt otroligt att folk kan hålla på så framför en datorskärm. Skulle jag få välja hade jag valt att ha spelet som det är nu, alla funktioner och byggnader. Men jag hade valt att ha spelet i spelarväg som 2012 med den stämningen. Det var så mycket roligare att spela. 

Hade SSO valt att ha moderatorer inne i spelet så skulle allt nog förbättras. Antingen hyra in folk eller ta spelare som VILL och kan ta ansvar, som t.ex Esmeralda Silverforce. Hon tycker jag har bra åsikter och verkar ha bra koll och ta saker som detta seriöst. 

Jag älskar att tänka tillbaka och jämnföra då och nu. Tänk på 2,5 år vad spelet utvecklats herregud :D

Postat av: Alisa Goldstone

Håller helt klart med! Om någon ber om hjälp hjälper jag till mer än gärna, även om jag kanske inte får hjälp, varför ska jag då vara med och bråka i sandlådan medan jag kan bete mig moget och hjälpa? Man får tänka på att man själv kanske behöver hjälp sen då kan man väl hjälpa till nu, då är det större chans att man får hjälp själv!
Om SSO skulle behöva några spelare som kunde ställa upp som moderatorer skulle jag helt klart ställa upp utan att tänka efter en sekund för jag vill ha SSO som det var förr, när alla hjälpte alla!

MVH, Alisa Goldstone

2014-10-29 @ 12:33:27
Din bloggadress: http://summerdream.bloggo.nu
Postat av: Freja Mclake

Bra sagt, håller verkligen med om det!

2014-10-29 @ 12:40:48
Postat av: Inez Flowerforest

Jag hjälper ALLTID folk som ber om hjälp, skulle det vara så som du sa att SSO skulle ha moderatorer hade jag velat vara en av dem! =3
Det där med att ta sitt liv, det tycker jag INTE är okej liksom verkligen, det är ju allvarligt!

Bra att du tar upp detta Amanda! =)

2014-10-29 @ 14:23:54
Din bloggadress: http://SnowflakesWolves.bloggo.nu
Postat av: addison goldstar

jätte bra skrivet Amanda!!:D
håller verkligen med det är JÄTTE tråkigt med dumma komentarer och ALLA är LIKA MYCKET VÄRDA!!XD

2014-10-29 @ 14:47:41
Postat av: Anonym

åh vad jag tycker du har rätt! Jag började spela ungefär precis när spelet skapades. Jag älskar att kolla tillbaka på hur det såg ut var då. Nästan allt har förändrats possetivt. Dock med det hära att alla tappat all respekt avskyr jag. Jag brukar seriöst rida till Moorland och hjälpa de som behöver, en Newbie och alla andra såklart ska ha förutsättningar att få den hjälp som behövs när de behöver. Folk ska inte se ner på de, de är alla lika värda och den åsikten kommer jag alltid hålla. Jag har förlorat vänner som fått skit på sig och därför lämnat sso till och med, så detta ska inte hända.
Bra att du tog upp det. Jag tror inte alla förstår hur allvarligt det egenligen är. :)

2014-10-29 @ 14:52:33
Postat av: Nancy Mountainstone

Jättebra skrivet Mandis! Håller helt klart med om moderatorer då det fanns i Hundparken. Då behövdes inte ens censur eftersom de hade koll på vad som sades och sa till personen i fråga att det inte var okej. De tog även hand och fuskare, tjuvar och all form av mobbning. Kul att få se en tillbaka blick också för mig som newbie ;)

2014-10-29 @ 16:14:06
Postat av: Kalven

Håller med dig helt, det är inte ALLS samma myskänsla i spelet som det var förut.. Jag har ändå bara spelat i något år, men stämningen har förändrats otroligt mycket under den tiden. Själva spelet har precis som du säger utvecklats till det bättre, men tyvärr ökar antalet (både fina och otrevliga) spelare minst i samma takt, och i ett onlinespel beror känsla, stämning osv osv till störst del på spelarna. Längtar ofta tillbaka till gamla tider haha, var så mycket roligare då :(

2014-10-29 @ 18:05:34
Din bloggadress: http://napulii.blogg.se
Postat av: anonym

jag tycker att man ska kunna spela mer om han inte är star rider

2014-10-30 @ 10:09:37
Postat av: Claire Masterknight

Jag skulle gärna vilja vara en moderator, det låter ju kul! xD

2014-10-30 @ 11:19:04
Postat av: Claire Masterknight (Igen)

Men kolla in Steves Gård! Jag har haft mitt stall där superlänge men hade ingen aning om att det en gång i tiden såg ut så!
Det ser riktigt öde ut jämfört med dagens Steves Gård!

2014-10-31 @ 09:44:05
Postat av: Jennsan

Jag minns för ungefär drygt ett år sen, då jag vart en helt nybörjare på starstable. Jag hade ingen koll alls på hur allt låg och hur man gjorde. Jag frågade där efter i chatten. Hur man säljer ett par stövlar om jag inte minns rätt. Så kommer en typisk typ och säger '' I affären!! -.-.-'' Väldigt respektlöst kan jag säga.

2014-11-05 @ 10:07:12
Postat av: Jennsan

Men jätte bra skrivet och instämmer helt och hållet utan tvekan! :)

2014-11-05 @ 10:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0