Terränglektion med Mel ♥SP♥

I fredags var det dags för terräng i Shady pearls. Jag har inte deltagit i ridlektioner på länge så jag tyckte att det var dags - och terräng är ju så himla roligt!

Som vanligt klumpade vi ihop oss påvägen ner till stranden där vi skulle träna med vatten. Collin med sin energi ville dock hålla sig lite före alla andra.
Man märkte att hästarna trivdes på stranden - dock var vissa för rädda för att gå nära vattnet. SÅ ni kan ju tänka er när det var dags att rida I det.
Vi försökte oss på ett fint led - och för o vara SP är det riktigt bra gjort. Sedan red vi 1 och 1 över en liten inbuktning med vatten. Det var väl ungefär hälften som fick kämpa och resten behövde ungefär bara åka med när hästarna kutade ned i vattnet.
Sedan var det dags att träna backar och berg. Det gäller ju att man hjälper hästen och inte tynger ned hästen när man rider upp för så branta backer som vi gjorde. Vi fick bra tips av mel och ledet rullade på felfritt. Collin skötte sig fint hela tiden förutom att han hade lite mycket energi och försökte springa före alla andra.
men energin skulle vi ta kål på - efter alla övningar och hårda uppvärmningen släppte vi alla på tyglarna och lät hästarna springa av sig. 
Det var en riktigt bra lektion där man fick lära både sig själv och hästarna att rida i olika Miljöer och terränger. Lärorikt och riktigt roligt. :)

Vill ni ha fler inlägg som detta? :D

Postat av: Luna Friendstreet

Ja!! Det är superkul att läsa som omväxling! :D

2014-10-26 @ 20:32:51
Postat av: Anonym

Jaaa

2014-10-26 @ 20:46:58
Postat av: Anke oldlund

Jaaa, det är kul att läsa

2014-10-26 @ 21:00:44
Din bloggadress: http://ankeoldlund.bloggo.nu
Postat av: Anonym

Ja gör fler sådana inlägg! ❤️

2014-10-26 @ 21:12:05
Postat av: Frida Shortcamp

Jaa! :D

2014-10-26 @ 21:19:20
Postat av: addison goldstar

jaa! det är jätte kul att läsa<3:D

2014-10-26 @ 23:25:55
Postat av: Elisabeth

Jaaa gör fler såna här inlägg <3 ohh vad jag vill vara med i SP men jag är på en engelsk server som jag dock inte borde vara :(

2014-10-27 @ 05:58:56
Postat av: Ebba Youngland

Elisabeth,om du är svensk så kan supporten flytta dig till nån av de svenska servrarna! :)
Men du måste ju inte! xD

Bra Manda!Mer sånt

2014-10-27 @ 06:45:04
Din bloggadress: http://rebeccabigtree.blogspot.se
Postat av: Anne Moonnight

Riktigt underhållande att läsa, mer av sånt!!

2014-10-27 @ 10:16:44
Postat av: Vilda snownight

:D BRa skrivet ^^

2014-10-27 @ 12:46:22
Postat av: Vilda snownight

:D BRa skrivet ^^

2014-10-27 @ 12:46:23
Postat av: Anonym

Hej Amanda!

Din bloggdesign är jätte fin men kan du ändra färg någon gång? Man tröttnar på rosa och det känns lite bebisaktigt... :3 Prova att göra någon ny grunddesign så kanske det blir roligare! :)

Svar: Pink is me. Bloggen kommer nog vara rosa för de mesta ;)
Amanda ~

2014-10-27 @ 14:52:44
Postat av: Maja/Lily Bunnypaw/Beebridge

Mwihihihi sålänge jag är med på bilderna ;D Nejmen hahahah
Jag är ju hetast liksom

2014-10-28 @ 20:43:19
Din bloggadress: http://lilybeebridge.weebly.com
Postat av: ANONYM.

Nepp.

2014-10-30 @ 15:41:00
Postat av: Marina

Hej! Jag har sso och jag vill vara star rider, men mina föreldrar säger att jag inte får. Jag är jätte ledsen över det / marina

2014-11-09 @ 13:54:28
Postat av: Marina

Hej igen! Hur gör man en blogg???
/ Marina, för jag vill göra en blogg om sso

2014-11-09 @ 13:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0