Ett rykte, eller en sanning?

Ìgår var det många som blev utsatta för intrång på sina konton. Ibland är det snällt folk som direkt loggar ut igen, och ibland så är det folk som säljer folks saker och utnyttjar att vara inne på andras konton. 

Denna buggen kom för längesedan och jag har själv hamnat på en annans konto, dock endast typ 1 eller 2 gånger. Jag har haft tur. Men dem senaste dagarna har den blivit värre än vanligt, vad som orsakar detta vet varken vi eller supporten. Väldigt många mailade in igår men fick svaret att dem inte vet om det bara är rykten.

Jag kan säga, att det är INTE rykte. Sedan vet jag inte om folk överdrivit om saken efter händelsen med Michelle, men finns gör den. Efter en egen upplevelse med att en i min klubb blev utsatt. Detta var en av dem där om utnyttjar situationen och stannar inloggad. Tjejen hade köpt en häst och red runt och chattade med folk. Vi var nog över 30 personer som letade efter henne och följde efter henne - och det var inte bara från SP utan även från andra klubbar.
Vi sprang efter henne väldigt länge och skrek att hon skulle logga ut. Hon bad bara oss gå och försökte springa av oss, vilket misslyckades. Vi alla hade panik över att hon var hackad - men ännumer panik fick alla när jag frågade hur hon kom in. "jag skrev in min email och lösenord och kom in på denna". Man kan väl inte riktigt säga Hackare - men att hon utnyttjade situationen och slösade SC. 
Fick tyvärr inte med svaret :c

Efter denna händelse spred sig texter på IG med storm, och det förstår jag. Under kvällen så var det många som sa att dem blivit hackade - vilka som är ärliga vet jag inte. Men det är säkert fler utsatta då detta är så lätt hänt så det är läskigt. 

Jag tycker som många andra att SSO ska stänga ner servrarna tills detta är fixat, folk förlorar tusentals kronor. Jag kan själv säga att utsätts jag - då ska jag ha tillbaka mina 4100 + kr och upplöser personen i fråga SP så slutar jag SSO. That's it.

Har du råkat ut för buggen - kontakta support och kontakta dem nu. Så dem förstår att detta är ALLVAR. Tack :)

Postat av: Agnes Pinkpie

Ska du sluta, eller är det jag som inte förstog vad det stog?...

Svar: jag skrev om jag utsätts för hack :)
Amanda ~

2014-09-29 @ 16:47:39
Din bloggadress: http://agneslyckokatt.blogg.se
Postat av: Agnes Pinkpie

Tack för att du svarade, hängde inte med i texten riktigt :x

2014-09-29 @ 16:55:01
Din bloggadress: http://agneslyckokatt.blogg.se
Postat av: Molly mountaingirl

Oh gud!får jag lägga upp på min blogg? Kommer självklart skriva attt det är du som har skrivit ;)

Vad snällt av er :) Hoppas Michelle får tillbaka sina sc av starstable :(

Svar: Ja självklart!
Amanda ~

2014-09-29 @ 17:58:10
Din bloggadress: http://mountaingirl.blogg.se
Postat av: aprile spiderside

va det va en teje som också blev ut satt igår e vän med henne hon fick tillbaka allt idag hon heter amanda darknest det hände också samma sak med mig en gång men den tejp som loggade in på hennes vägrade logga ut såg allt på global ska nåda fortsätta spela och hjälpa andra och vet vem som gjorde den där buggen för forsta gången

2014-09-29 @ 21:01:39
Din bloggadress: http://aprilapril.blogg.se
Postat av: Anonym

Har Amanda fätt tillbaka allt? Vad bra :D

2014-09-30 @ 07:00:01
Postat av: Rebecca Darkblanket

Jag skrev det där med namn "anonym"

2014-09-30 @ 07:01:25
Din bloggadress: http://jorwik.bloggo.nu
Postat av: Michelle Flowernight

Jag är som sagt super glad och tacksam för all hjälp! Jag kallar det "hackare" ändå, eftersom hen inte loggade ut från första början och slösade bort alla mina starcoins. Men jag är bara glad att jag är tillbaka!

Kram Michelle! <3

2014-09-30 @ 15:48:24
Din bloggadress: http://angelmagic.blogg.se
Postat av: Kajsa Flowerbear

Nån hade vart inne på min, men inte hackat o inte vart inne länge! :D

2014-10-08 @ 09:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress (bara jag som ser den)


Din bloggadress:


Kommentar:


Trackback


Hej och välkommen till min blogg, mitt namn är Amanda och jag är en tjej på strax 18 år fyllda. Spelar dagligen star stable och driver även den underbara klubben Shady pearls. Började spela Star Stable sommaren 2012 och bloggat om spelet sedan Januari 2013.

Vill ni kontakta mig?
Då får ni självklart göra det. ↓

Mail:
[email protected]
Instagram:
Amandalightfield



• 
Klubbens hemsida

Shady Pearls är enligt mig en av jorviks bästa klubbar.
I SP satsar jag och medlemmarna på en god gemenskap. En miljö där alla ska trivas. Vi är en full klubb och för att få gå med i klubben får man gå in på klubbens hemsida ↑ och ansöka. För att behålla gemenskapen är vi väldigt noga med vilka som kommer in i klubben.



• Alvas • Esmes • Alicias • Janes
• Veronicas • Fionas

RSS 2.0